Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eppo1

Beste Forumgangers, Ik kwam onlangs deze site tegen. Weet nog niet goed wat ik er van mag verwachten maar het schrijven boeit me steeds meer. Ik schrijf sinds kort korte verhalen die vertalingen (lees metaforen) zijn van de belevingswereld van mensen die ik tegen kom. Ik probeer door mijn ontmoetingen met hen, hun hart en hoofd te lezen en om te zetten naar een metafoor die ik dan weer cadeau geef. Mijn intentie is hiermee om een steuntje in de rug te zijn of (h)erkenning te laten zien. Ik zal bij proeflezen een voorbeeld neerzetten. Ik doe dit alles in het kader van narratieve hulpverlening. Ik heb jaren in de hulpverlening gewerkt met zeer problematische gezinnen en heb daardoor geleerd dat mensen moeilijk een hart-hoofd vertaling kunnen maken. Ik probeer door middel van mijn beeldvorming, door goed te luisteren (verbaal en zeker nonverbaal), een link te maken tussen deze twee. De metafoor helpt me hierbij om de essentie te pakken. Zoals ik al zei is het schrijven nieuw voor me en een plek vinden waar ik lotgenoten tegenkom vind ik heel prettig. Ik hoop dan ook nog meer inspiratie te vinden bij jullie op dit forum. Alvast mijn dank voor het lezen van mijn intentie. Groeten, Eppo Schellekens

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Eppo, Ik werk naast mijn schrijverijen ook als casemanager en hulpverlener in multi-problemgezinnen. Oplossingsgericht werken op een narratieve manier spreekt mij erg aan. Ik herken wel wat je vertelt. Je stukje heb ik ook gelezen. Wat ik daarvan vind lees je onder je topic. Hoop dat je veel kan opsteken op dit wijze forum.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hartelijk welkom Eppo! Ik ben erg nieuwsgierig geworden -en ben benieuwd of de hart-hoofd vertalingen ook op dit forum waar wij elkaar niet kennen en niet in de ogen kunnen kijken, net zo overkomen als ze zijn geschreven.