Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp

Hallo allemaal,ik ben sandra 52 jaar jong en wil heel graag een boek schrijven en uitgeven ook.Ik heb al heel wat op mijn pc staan,maar ben nog niet zo behendig in pc/schrijvers land.Ik hoop hier wat aanwijzingen te krijgen voor wat betreft het programma die ik kan gebruiken om mijn boek te schrijven,opmaak ervan enzovoort.Ik hoop op een paar leuke en nuttige reacties die mij een beetje op weg kunnen helpen.groetjes sandra

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Sandra, Allereerst hartelijk welkom! Een manuscript kun je het beste onopgemaakt aanleveren in een word bestand. Regelafstand 1,5 en 12 punts lettergrootte meestal. Wel alinea's maken uiteraard. Uitgevers hebben vaak op hun site wel staan hoe ze het aangeleverd willen hebben. Groetjes, Rianne

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sandra :) Zie Riannes opmerkingen. En het programma maakt niet veel uit. Word, OpenOffice Writer, maar je hebt ook schrijversprogramma's - Ywriter, enzo, maar daar weet ik verder niks van.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sandra. Browse hier ook eens rond en lees eens wat bestaande topics. Als i kmij niet vergis zijn er ook topics over hoe je een manuscript opstuurt. Vaak geeft de uitgever inderdaad wel hoe hij de manuscripten wil ontvangen.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sandra, welkom. :) Het beste is gewoon 's rustig alle topics hier te bekijken. Er staat heel veel informatie in.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik heb OpenOffice Writer gebruikt voor mijn boek. Maar er zijn vele mogelijkheden. Succes met de totstandkoming.