Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ook nieuw hier: Annet - amvanthull

Hallo Allemaal, Tjeempie, wat zijn er ontzettend veel mensen met schrijven bezig! Dat is mijn eerste reactie na een beetje rondgesnuffeld te hebben op deze website. En ik voel me best een beetje geintimideerd, want een heleboel van jullie hebben werken gepubliceerd en brengen van alles te berde waar ik nog een heleboel van kan leren. Gelukkig zie ik bij het voorstelrondje ook dat er meer 'groentjes' zijn, zoals ik. Wat zit er in mijn portfolio? Twee manuscripten van romanlengte die ik rond mijn 20ste schreef, daarna een heleboel korte verhalen, af en toe ineens een klein gedichtje, en nu ben ik weer met een langer verhaal bezig. In mijn vorige baan heb ik als vertaler en corrector gewerkt; ook dat is schrijven, maar dan anders. Je leert er in ieder geval veel van. Leuk dat SchrijvenOnline veel praktische vragen beantwoordt en dat er zoveel interactie is, en de mogelijkheid voor het vragen en geven van feedback. Ben benieuwd naar jullie werk. Groetjes, Annet

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Annet. In welke taal/talen heb je vertaald? Heb je met die manuscripten verder nog iets gedaan, of liggen die nog steeds 'op de plank'?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Annet. Hoe oud ben je nu dan als ik vragen mag? Op de foto zie je er namelijk nog niet 'oud' uit. Je hebt dus twee manuscripten die in principe klaar zijn om uitgegeven te worden, of was je dat niet van plan? Hier zitten groentjes en oude rotten, maar dat neemt niet weg dat iedereen nog kan leren. Ik ben het groentje in dit verhaal. Nog niets uitgegeven.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Annet! Ik ben ook zo'n groentje, maar dan een hele ouwe.... 56 en pas een halfjaartje serieus bezig. Ik heb hier héél veel geleerd en waardevolle contacten gelegd, ik hoop dat jou dat ook overkomt! Jannie

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Annet, Leuk, een groentje, en dat aan de vooravond van de lente. Ik voel me met elk nieuw manuscript weer een groentje. De spanning van wel/niet uitgegeven worden blijft. En het is eigenlijk net als bij muzikanten en hun cd's (platen): je bent zo goed als je laatste werk. Dus wees welkom, hartelijke schrijfgroet van een oud-nieuw-groentje.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Annet. In welke taal/talen heb je vertaald? Heb je met die manuscripten verder nog iets gedaan, of liggen die nog steeds 'op de plank'?
Ik heb uit het Engels naar het Nederlands vertaald 'voor het echie', maar ook veel naar het Engels voor intern gebruik. Heb verder heel veel andere talen langs zien komen en proefgelezen. De manuscripten liggen inderdaad nog steeds op de plank... Wellicht komen ze er ooit nog wel eens af. Dat wordt dan grondig herschrijven!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Annet. Hoe oud ben je nu dan als ik vragen mag? Op de foto zie je er namelijk nog niet 'oud' uit. Je hebt dus twee manuscripten die in principe klaar zijn om uitgegeven te worden, of was je dat niet van plan?
Hi Jascha, Die is van een paar jaar terug. De manuscripten van wat langer geleden. In zoverre klaar dat het verhaal 'af' is, maar ik weet ook dat er nog heel veel aan zou moeten gebeuren! Misschien pak ik ze ooit weer op, maar ben nu bezig met een ander verhaal. Wat schrijf jij zoal? Groetjes, Annet

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb over en weer contact via de mail met gedichten. Verder vind ik columns schrijven erg leuk en ben ik bezig met een jeugdverhaal. Dit laatste pak ik na mijn opleiding weer op over een paar maanden.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom op dit forum en veel (schrijf)plezier. Ik ben ook nog een groentje, geeft niets. We moeten allemaal een keer beginnen.