Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wijnand Bruggink

Hallo mensen, Mijn naam is Wijnand Bruggink, 22 jaar en ik wil schrijver worden. Ik ben helemaal nieuw hier op dit forum, en als ik iets verkeerds heb geschreven in het voorstellen laat het me weten, heb de zogenaamde kleine letters niet gelezen, excuses;) Het schrijven begint ergens, schrijven is een soort van gave en talent die je net zolang dwars blijft zitten totdat je het gaat gebruiken. Naast het schrijven van blogs, gedichten en grappen voor op het podium wil ik nu een boek gaan schrijven. Ben altijd wel iemand geweest met complete verhalen in mijn hoofd die ik op papier wil vastleggen. Noem me zweverig en spiritueel :) Al geruime tijd heb ik tijdens reizen, werken en slapen bepaalde visualisaties in mijn hoofd die ik op een vreemde manier dan weer op papier kan vastleggen. Later deze dag (14-02-2010) zal ik in proeflezen iets plaatsen. Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van wat ik noem: mijn eerste boek. Zit op een kleine 100 blz en hoop dit eind dit jaar af te kunnen ronden. Titel is Maagd. Misschien is dit helemaal verboden, maar onlangs is er een artikel over mij verschenen op www.pressit.nu Dit bevat een interview, preview en fotos over mij en mijn boek. Inmiddels is er een 2e website die iets wil gaan plaatsen, dit zal deze week hoogst waarschijnlijk afgerond worden. Hopelijk komen we elkaar allemaal tegen op dit forum. Altijd leuk andere mensen leren kennen :) Mvg Wijnand Bruggink

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, en meteen een welgemeend advies: stuur je werk naar een manuscriptbegeleidingsbureau. Ik heb een heel stuk gelezen, maar raak volkomen in de war door de herhalingen, tegenspraak, de onduidelijke verwijzingen en beeldspraak. Of zet een of twee alinea's op proeflezen, dan krijg je gefundeerde kritiek. Bovenstaande is mijn mening, kritiek is weer iets anders. Succes, ik vind het een dappere poging.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Kate!! Ja het probleem is in principe dat er vrijwel allemaal ongeschaafde gedeeltes zijn geplaatst. Ben hier al hard mee aan het werk!, Dankjewel! :)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, je eerste regel is erg duidelijk. Je bent hier dan ook aan een goed adres. Leren, leren, ervaren, ervaringen delen. Welkom. Slaat de laatste zin in je onderschrift ook op het quoten op dingen die jij zegt of is het een onderdeel van eerdergenoemde gezegde?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jascha, het is een soort van gezegde die ik zelf heb bedacht, op het podium kreeg ik er wel leuke reacties mee. Vind ze zelf wel mooi bedacht.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, zeker. Die zin: "Vergeet me niet-jes", kun je ook vertalen als: Leg Vergeet me niet-jes op mijn graf om ons bij elkaar te houden... Dit in de zin van nietjes met de niettang.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. Ik heb geen puf om je hele interview te lezen, maar je staat dus op het podium met cabaret? Kun je daar iets meer over vertellen? Dat vind ik wel interessant.