Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Simon Corson

Een jaar geleden ben ik begonnen aan wat ik me al veertig jaar geleden had voorgenomen: schrijven. De directe aanleiding was een gemiste reünie van mijn middelbare school. Daar heb een boekje over geschreven en ik moet zeggen met behoorlijk succes. Binnen een paar maanden was ik al aan de vierde druk toe, hoewel dat natuurlijk ook te maken heeft met het feit dat de oplage maar 25 stuks was. Inmiddels is het een echte hobby geworden. Een prettige hobby, het kost niet veel en je hebt er geen troep van (als je niet teveel print uiteraard). Ben nu met een tweede boek bezig, maar ontdek dat het veel lastiger is om niet auto biografisch te schrijven. De verhalen die ik in mijn hoofd heb blijken op papier niet altijd netjes te kloppen en het kost een hoop moeite om alles op een rijtje te krijgen. Dankzij deze site ben ik op het idee gekomen eens naar geschikte software te zoeken en ik denk die gevonden te hebben. (http://www.spacejock.com/yWriter5_Download.html). Schrijf me suf voor verschillende wedstrijden. Tot op heden twee keer geplaatst in Trouw, ben ik best wel trots op ;) Oh, ja, ik heb ook een site gemaakt: www.corson.nl

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een prettige hobby, het kost niet veel en je hebt er geen troep van (als je niet teveel print uiteraard)
:nod: :thumbsup: Welkom Simon Corson!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik moet zeggen dat ik nog niet eerder heb gedacht aan dat ene criterium voor het kiezen van een hobby. Maar je hebt wel een punt. Mijn man spaart boeken. Dat is het andere uiterste? Zo'n zin getuigt in ieder geval van een originele denkwijze en dat is één van de voorwaarden waaraan een schrijver dient te voldoen. Voor de rest? Ik denk dat het niet anders is dan met schaatsen, hardlopen, kalligraferen (wat overigens een enorme troep geeft) en vioolspelen: je moet 10.000 uren oefenen en dan word je vanzelf goed.