Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wardibald - De voorstelling begint..

Hey iedereen, Nadat ik hier even geleden een eerste stap zette in het proeflezen-forum, is nu de tijd gekomen om mij maar eens formeel voor te stellen. Ik heet Ward Peeters, een Belg van rond het Mechelse. "Wardibald" is gewoon de nick die ik altijd gebruik op mijn e-activiteiten. Sinds een klein half jaar mag ik mij "professional bachelor in de chemie" noemen. Dus wie een bommetje of wat drugs nodig heeft.. Maar serieus nu :) Toch al iets meer dan twee jaar nu, begeef ik mij op wat zal moeten doorgaan voor een schrijverspad. Niet dat ik mezelf een barbaar noem, maar zeker en vast ben ik geen literatuurvreter. Wel voel ik bij mezelf al langer een beetje talent zitten. En de basis voor een schrijfidee. Begin 2008 zat ik een beetje op een dood spoor, en toen ben ik begonnen met mijn hoofd wat leeg te schudden. Eigenlijk vooral als een soort zelftest. Dat is van dag op dag beginnen groeien en voor ik het wist, schreef ik aan "mijn verhaal" een tweetal uren per dag, weekends inbegrepen. Zowat tot december van datzelfde jaar. Wat toen voor mij lag, zou de eerste (onafgewerkte) versie van mijn boek "Zes" worden. Een soort sciencefiction-verhaal over een bemande expeditie naar Mars. Meer over het verhaal kan je in mijn eerste post vinden in het proeflezen-gedeelte, of het FAQ'je dat ik op de blog van mijn (nieuwe) Myspace-account heb gesmeten. De geïnteresseerden kunnen altijd een kijkje nemen, de link staat in mijn sig. Ik had het toen in vijf exemplaren laten drukken, zoals iemand dat met zijn thesis zou doen. Ik had beslist om mijn falende studies maar weer eens op te rapen, en een partijtje examens kwamen eraan. Gezien het drie delen van elk twaalf hoofdstukken telt en daarbij komt inwegen op 366 blz, was het een serieus gezeul om die papierwinkel thuis te krijgen. Maar het zoetste gevoel van mijn leven gaf dat toen, dat blok op mijn rug was immers eindelijk iets van mezelf dat ik kon voorleggen. Ondertussen zijn we weer een jaar verder. Ik heb mij vorig jaar in september dan toch over de eindmeet weten sleuren met mijn studies. Ondertussen hebben een aantal vrienden en kennissen de ganse bonk gelezen, en onvoltooid en vol stijlfouten als het was (en is), zelfs sterk weten te appreciëren. En ondertussen heb ik het eerste deel al aan een grondige opknapbeurt onderworpen. En daarmee ben ik een beetje op een kruispunt beland. In mijn omgeving is niemand die mijn geschrijf ook maar een beetje regelmatig opvolgt of eender wat. Ik werk op mijzelf, met enkel Google als een goede vriend. En dat was aan die eerste versie heel goed te zien. Ik ben een beginner, zonder feedback ben ik al best trots tot waar ik gekomen ben, maar bepaalde problemen ga ik zo nooit opgelost krijgen. Meer details over mij en mijn werk kan je natuurlijk ook op die (rudimentaire) Myspace-stek van me vinden. Ik ben ook altijd maar één vraag van jou verwijderd ;) Alvast prettige kennismaking, Ward

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben tot aan de smiley gekomen ... Welkom hier! (Op zich goed dat je je voorstelt, hoor, maar ik ben herstellende van een hersenschudding en moet prioriteiten leggen wat ik wel en niet lees)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de ontvangst allemaal. En spoedig herstel, Trenke. Moet moeilijk zijn, kiezen wat je leest. Als ik wat hoog van de toren blaas in mijn intro, moet je het maar zeggen hoor :) Ik loop mezelf al eens voorbij.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ha wardibald, leuk dat je hier bent. Wees welkom. Goed dat je je studie toch hebt voltooid. En mooi dat je al een heel manuscript hebt liggen. Knap werk. Ach, hoog van de toren... valt ook wel weer mee, hoor. ;) Nu, ik hoop dat je hier de steun en het gezelschap zult vinden dat je zo node ontbeert. Vast wel. :) Ariadne

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je mooie woorden, Ariadne :) (en de rest) Ik voel mij hier al redelijk goed terechtgekomen. Er wordt over veel gediscussieerd.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Wardibald! Als mij iets duidelijk is geworden dan is het wel dat je hier behoorlijk wat kan verwachten. Deze bloem heeft in korte tijd vele lessen 'om de oren gekregen', op een overigens zeer prettige manier. Daar kan wat mij persoonlijk betreft geen opleiding tegen op. Dit zal niet voor iedereen opgaan..maar ik spreek even voor mijzelf. Amen en veel schrijf- en leesplezier...smile..

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik voel mij hier al redelijk goed terechtgekomen. Er wordt over veel gediscussieerd.
Mooi! Goed zo! Houwen zo! ;) :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook heel aangenaam dat hier veel "al wat oudere" mensen rondhangen. En veel dames ook. Dat is niet zo op elke internet-stek, om het zacht uit te drukken. Hoe diverser, hoe interessanter :)