Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kate s. stelt zich nu ook voor

:o Hoi SOL-gebruikers, Na een aantal voorsteltopics van nieuwe gebruikers, begon het bij bij mij te dagen dat ik mij helemaal nog niet had voorgesteld via dit forum. Ik dacht dat ik direct een proefleestekst moest plaatsen waarbij ik dan vermeldde wie ik was. Heb ik dus gedaan, een tijdje terug alweer, maar nooit een reactie. Dus mezelf eens achter de oren gekrabd, de site verder gaan uitpluizen en gevonden waar ik mee had moeten beginnen: het voorstelforum. Ik begin gewoon opnieuw; Ik ben Kate. In 2000 is mijn eerste prentenboek uitgekomen, bij uitgeverij een uitgever in Amsterdam. Daarna nog een en een verhalenboek. Allemaal kinderboeken. Binnenkort een prentenboek bij een uitgever in Belgie, want de Amsterdamse heeft besloten even niets van eigen bodem uit te geven. Ik geef ook workshops op scholen, maak illustraties en vrij werk, schrijf ook soms voor BoekieBoekie, vind alles interessant wat met taal, kinderen, onderwijs, poëzie en letteren te maken heeft. Ik volg met belangstelling de Sol-adviezen, kritieken, en lees af en toe proef. Soms wil ik reageren, dan gaat me iets aan het hart, zie ik mooie schrijfsels in de dop van serieuze schrijvers. Ik hoop dat het nu wel goed gegaan is met het voorstellen, ben van plan om nog lang lid te blijven, schrijfgroet Kate S.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Kate. Alweer een lid dat al uitgegeven heeft, dat krikt het aantal gepubliceerde leden mooi op. :nod: :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankdank. Meteen een bezoekje aan " jullie " sites gebracht. Ik vind het echt inspirerend om te lezen wat anderen maken; het schrijfproces of illustreren ervaar ik toch vaak als een solistische aangelegenheid. Soms is dat juist goed; als het allemaal loopt en je opschrijft wat je wil zeggen, maar menig uur zit ik ins blaue hinein te staren, kauwend op mijn potlood (eerste versie altijd met potlood) en balend dat ik behalve met splinters, met een mond vol tanden zit in een verder leeg hoofd. Dus erg fijn dat er zo'n forum is. Fijne (schrijf-) zondag

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kate.s. Ja, we hebben hier een eigen voorsteltopic. Je bent in ieder geval al lekker creatief bezig lees ik. Succes.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kate. Ik had je inderdaad al zie rondzwerven hier. En nu een voorsteltopic, helemaal goed toch?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom kate.s. Heb met veel interesse je website bekeken. Vooral met belangstelling gelezen wat voor workshops e.d. je op scholen aanbiedt. Ik begin me ook voorzichtig op dat pad te begeven namelijk ;) Het lijkt me heerlijk om zelf mijn verhalen te illustreren. Hoewel ik wel aardig kan schilderen zou illustreren me niet lukken. Hetzelfde figuurtje in verschillende houdingen, nee, te moeilijk voor mij. Ik vind jouw illustraties erg mooi. Heel 'zacht' en 'fragiel'.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Kate.s. Welkom hier! Ik heb jouw site net bekeken, de info kwam wel maar bovenaan stond steeds deze melding: Not Found The requested URL /UntitledFrame-1.html was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Kun je er iets mee? Jammer dat je uitgever niets van eigen bodem uitgeeft, komt dat wel weer?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Kate.s. Welkom hier! Ik heb jouw site net bekeken, de info kwam wel maar bovenaan stond steeds deze melding: Not Found The requested URL /UntitledFrame-1.html was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Kun je er iets mee? Jammer dat je uitgever niets van eigen bodem uitgeeft, komt dat wel weer?
Ja, die website van mij...daar ben ik helemaal niet goed in. Een vriendin heeft hem gemaakt, toen kreeg ik een andere computer met ander uploadprogramma en daar is iets mis gegaan met het bovenste frame. Er wordt wel aan gewerkt. Kan ik ook mijn nieuwtjes en agenda weer bijhouden. Dank nogmaals voor jullie aandachtige reacties. Favake, ik heb me onlangs aangesloten bij een kunstenaarsvereniging in de buurt. De vereniging heeft een aanbod kunstworkshops gemaakt voor de scholen vanuit de veronderstelling dat je samen makkelijker binnenkomt in de scholen in de buurt dan alleen. De scholen krijgen veel folders van verschillende kunstenaars, hebben weinig budget voor CBK en laten losse aanbiedingen meestal liggen. Als vereniging met verschillende kunstrichtingen is er meer kans op boekingen. De scholen hebben positief gereageerd en willen graag samenwerken. Misschien iets voor jou om in jouw buurt eens te onderzoeken? daag Kate

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kate, hier op het forum. Wat ben jij leuke dingen aan het doen!
Eef en Anoukplant, dank voor jullie welkom. Al die leuke dingen hebben, zoals alles, ook hun schaduwkant: vastlopen op één enkel woord, alinea, brrr; of de lijn gewoonweg niet goed op papier krijgen; geërgerd door het huis lopen terwijl je kinderen zich maar muisstil houden omdat ze weten dat mam op iets aan het broeden is...(afzien voor alle gezinsleden, een schrijvende moeder) of afwijzingen van uitgevers incasseren. Ja, incasseren, dat leer je wel heel goed. En wel weten wat je wil zeggen, maar HOE? Hoe verwoord je het; En hoe weet je of het goed is; vertwijfeling alom. Maar het is bovenal inspirerend en te leuk om ermee op te houden. (En met duidelijke structuur is het gezinsgewijs ook goed te regelen) Pfff, ga nu fijn met mijn jongens naar buiten. Het schrijven komt morgen weer. fijne zondag allemaal, Kate

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, het is echt heel koud daar, lees ik in de krant. Hier nu even veel korrelige snippersneeuw in vlagen over de weg, als een bevroren versie van een wildwest-scene. De ganzen vliegen al wel jouw kant uit. Dank voor je welkom, Kate

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hai kate, Ook van mij nog een hartelijk welkom. Ik had je naam inderdaad al wel eens langs zien komen, en nu met dit mooie voorsteltopic erbij, is het helemaal hartstikke goed gekomen. :nod: Leuk wat je allemaal doet en oh zo herkenbaar, de strubbelingen en het geploeter, maar ook het plezier. Leuk idee om via een kunstenaarsvereniging scholen binnen te gaan. Ik ben wel lid van een kunstenaarsvereniging, maar dit doen wij nog niet. Eens kijken of het aanslaat bij onze club. Nou, veel succes met broeden. xD Ariadne

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank, taal is mijn stokpaardje, net zoals onderwijs. Komen mooi samen in wat ik doe. Jij zit anders ook niet stil, zo te lezen in je profiel. Wie van de auteurs ben jij, van de Blauwe Planeet? Vind het echt mooie methodes, ook die TaalopMaat. schrijfse daag Kate

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijke welkom Kate, Het klinkt geweldig wat je tot nu toe hebt gedaan. Het schrijven in combinatie met het gezinsleven. Een hele klus. Het woord schrijven en twijfel vallen bij menig schrijver in dezelfde zin. Kortom je bent op de juiste plek om hier lekker rond te neuzen zoals je al hebt gemerkt. Ik pakte het andersom aan. Ik begon eerst een paar keer een column (mocht je het wel zo noemen? smile :D )te plaatsen. En dacht daarna....ach je kunt je ook voorstellen Bloem. Kortom de omgekeerde volgorde had ik weer eens gepakt. Welkom en veel plezier. Schrijf, lees en geniet!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Bloem50. Positieve inslag steeds in jouw schrijfsels. Vrolijke noten, die lust ik graag.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om te horen dat jij ze ook graag lust! Wel ben ik met een serieus 'project' bezig waarin het lastig is om voldoende lucht te stoppen. Maar dat komt wel goed. De humor is juist de smeerolie wat door alles heen is gelopen! Ik zal iets verder moeten zijn in het boek wat ik graag wil schrijven (slik..schreef ik nu net: in het boek wat ik graag wil schrijven??...smile..). Ach dat is ook zo, onder mijn naam staat steeds: Dromen durven doen! Ik ga het DOEN!!! Steun mij als je wilt met feedback. Ik omarm alle opmerkingen van de gevorderde schrijvers op deze site. Het voelt oprecht op deze site als een warm bad. Ach, en soms een golfslagje... dat houd je alert...jaja..ik dwaal af!!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, je hebt het nu gezegd, dus moet je het doen! Geen weg terug, geen excuses, aan het werk. Schrijven! Voor een vriendin heb ik eens een boek geredigeerd, het was een roman, haar eerste (Stef, heet ie, van Anna R. Rademaker) en dat was heel veel werk. Zo zal ik dat niet meer doen. Maar stukjes lezen en adviezen geven kan altijd. Zeker als het voor kinderen is. Verschillende leeftijden willen verschillende dingen lezen, zo is bijvoorbeeld ironie bij kleuters verspilde moeite, en knuffeldingetjes bij jongens van 12 wil ook niet echt. Soms weet je niet waar je moet beginnen, ik zeg dan altijd: bij het begin! Maak in gedachten, of op papier is nog beter, een piramide, bovenin staat je doel: bijvoorbeeld: boek in de winkel te koop. Dan bedenk je de stap voordat het boek in de winkel ligt: het boek wordt gedrukt dan de stap daarvoor, ( boek ligt bij de drukker; daarvoor; tekst aangeleverd door uitgever aan drukker, daarvoor: proefdruk lezen, daarvoor: uitgever redigeert tekst.enz, enz, uiteindelijk beland je bij het begin: de eerste stap, en die ga je zetten. Om dan vervolgens naar boven af te strepen. Hoe meer stappen hoe beter, houd ze vooral klein. Het is een lange weg. Mooie Chinese spreuk: Zelfs de langste reis begint met de eerste stap. Ben heel benieuwd... wordt vervolgd, toch?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kate de eerste stappen zijn gezet. Nu is het nadenken over de volgende. Het loopt wat door elkaar heen. Ik wil een drietal zaken nu beschrijven. Het afstropen van het alternatieve circuit. Het tuchtcollege. Medische kant (operaties..etc) in die jaren. Het loopt allemaal door elkaar en dan zijn aparte hoofdstukken best lastig. Maar ik neig dus het in tweeen te doen. Tuchtcollege apart hoofdstuk. Daarnaast de andere twee kanten. Rara..wat is wijsheid. In elk geval nog een heel fijn weekend en we komen elkaar vast en zeker tegen. Bloem

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, super. Je bent lekker bezig. Wat een werk, niet? Ik zou beide opties proberen, dan kom je er vanzelf achter wat het beste werkt. Schrijf een paar stukken uit, construeer een boek (dummie) en laat het lezen door een proeflezer. Stel de proeflezer een paar vragen die jij beantwoord wil hebben na het proeflezen. Schrijfgroet, Bloem! En nu maar hopen dat je niet in een stad woont waar de PVV het voor het zeggen krijgt, dat de bibliotheken dicht moeten, dat onze boeken straks niet meer uitgeleend kunnen worden. (was nog even bezig met Ilse Ooijevaars optreden in Rondom 10 vanavond)