Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het probleem van Joost Maarten

Ik ben 9, heet Joost Maarten en schrijf boeken. Maar ik heb een probleem waar misschien wel niemand me bij kan helpen. Het is niet zoals de meeste kinderen hebben de spelling, dat gaat bij mij juist hartstikke goed. Mijn probleem is, als ik enemaal met een verhaal begin ga ik niet door en ga steeds verder met een ander boek, ze zijn zo nooit af, ik zal jullie het stuk waar ik nu al een poosje (Maar niet meer voor lang) mee bezig ben. Hotel het Wolvenhuis En de zoektocht naar de huilende prins Joost Maarten 21-1-2010   Nikkie liep met haar fiets door de straat en keek vol teleurstelling naar het hotel. Haar klasgenoten van groep 6 vonden het spannend dat Nikkie in een hotel woondde. Nikkie keek bluffend naar het hotel. Zij vond er niks bijzonders aan. Puberbroer Jim stond voor de ingang van hotel het Wolvenhuis en zwaaide enthoursiast naar Nikkie. Hilde kwam bij haar spelen en zwaaide heftig terug. Pim kwam ook naar buiten en stampte op het gemaaide gras. Gerard de ober was driftig bezig met kuilen graven en daar zonnebloem zaadjes in te stoppen. Nikkie vond er maar niks aan, wonen in zo´n hotel. Hilde woondde in een flat en vond het daar saai. In hotel het Wolvenhuis was ook niks te beleven. Behalve dan oom Bart, neef Karel en opa. Kleine Lena rende lachend achter Sander aan die met de sproeier aan het spelen was. Opa zat in zijn oude wipstoel en lachte mee met Sander en Lena. Nikkie sprong op haar fiets en racete naar het hotel met Hilde achterop. Toen ze er waren zag Nikkie pas dat er feest was. Hij leve lang, hoera, hoera, hij leve lang, hoera, hoera! Neef Karel zat naast opa op de wipwap. Hoi Nik, zei hij. Wie is er nu weer jarig, zuchtte Nikkie. Hotel de Wolfehuis, joelt Sander. Karel stapt op en zet de sproeier uit. Ahhhh, zegt Sander, het was net zo leuk! Nu is het wel genoeg geweest, zegt Karel. Snel gaat Sander zitten en probeert de sproeier weer aan te zetten. Wil je een stuk taart? Vraagt Nikkie. Hilde knikt. Vanille of aardbijcremetaart. Aardbijcreme, antwoord Hilde. Nikkie snijd een fors stuk voor haar af. Zelf begint ze ook van haar vanilletaart te smikkelen. Lena heeft ondertussen de sproeier weer aangekregen en rent er lachend onderdoor. Sander heeft er genoeg van. Hij loopt naar binnen en trekt zijn kleren weer aan. Als hij terug komt kijkt hij niet zo vrolijk weer. Vader Fred loopt met hem mee naar buiten. Zijn gezicht staat op ernstig. Hou maar op met het feest, fluisterd Sander. Dit verhaal loopt nog wel goed, maar op een of andere manier gaat het straks toch weer fout. Van Het Wolvenhuis wil ik een reeks boeken schrijven met allemaal gekke titels net zoals de reeks Hotel de Korenwolf. Kan iemand me helpen met mijn verleiding en me laten stoppen met aan nieuwe verhalen beginnen?...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

9 jaar :?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zo schreef ik ook (ongeveer) toen ik negen was. NIet exemplarisch maar geen reden om aan te nemen dat ie liegt.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als dit indd serieus is vind ik het zeer, maar dan ook zeer knap ;)

Maar dat onderschrift doet mij toch serieus twijfelen!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nou, jongetjes van die leeftijd zouden stoere avatars maken en niet waar ze braaf aan het ontbijt zitten. En zou jij toen je 9 jaar was het woordje 'verleiding' gebruiken?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Net als jij ken ik niet alle negen-jarigen :P Laat nou gewoon. Dries geeft straks wel commentaar dat de tekst te lang is en dat ie verkeerd staat, da's meer dan genoeg gezeik.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn zoon van 9 jaar had een intakegesprek bij het Slaapcentrum in Den Haag. Tijdens dat gesprek vertelde hij over het feit dat hij vaak hoofdpijn heeft. De psycholoog vroeg waar die hoofdpijn zich precies bevond. Zijn antwoord luidde: 'Achter mijn gezichtscentrum.' De psycholoog viel zowat van haar stoel. Waarmee ik maar wil zeggen dat jongens van 9 een opvallende woordenschat kunnen hanteren (de appel valt waarschijnlijk niet ver van de boom).
En hij maakt trouwens ook geen stoere avatars.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[quote=Joostt]...
Kan iemand me helpen met mijn verleiding en me laten stoppen met aan nieuwe verhalen beginnen?...[/quote]
Hoi Joost, ten eerste welkom hier!

Tja, hoe te voorkomen dat je aan een nieuw verhaal begint voor het eerste af is? Ik denk dat je voor je aan een verhaal begint eerst moet bedenken waar het over moet gaan, en hoe je wilt dat het eindigt. Dan heb je iets om naartoe te werken en wordt je waarschijnlijk minder snel verleid tot het beginnen aan een nieuw verhaal.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Daar zal ik ook nog maar op reageren:
Toen ik me hier net registreerde, was ik 12 en zat ik met hetzelfde probleem als jou. Ik schreef ook de hele tijd een nieuw verhaal, maar op een gegeven moment ging dat gewoon over, dat moment moet je gewoon afwachten. Ik ben nu nog steeds bezig met mijn verhaal "Stiletto" waar ik vorig jaar een keer mee begonnen ben. Probeer niet van allerlei dingen te verzinnen om dit tegen te houden, want dat heb ik ook gedaan en je maakt het er alleen maar erger op ;)
Schrijf gewoon alle ideeën die je krijgt op in een boekje of op een notitieblokje, en als je na verloop van tijd een verhaal af hebt, probeer je van dat blokje inspiratie op te halen voor een nieuw verhaal.

Succes!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu schrijven alle schrijvers op een andere manier, dus wat voor een mens werkt, werkt voor een ander niet. Soms moet je een aantal verschillende manier proberen om de manier te vinden die voor jou werkt. Wat dat betreft heeft Micha het volledig bij het rechte eind; het gaat vanzelf over, als je blijft schrijven. Oefening baart kunst. Beetje afgezaagd, maar wel waar. Wat je zou kunnen proberen is je lange verhaal verdelen in een aantal kleinere delen. Je hebt kans dat je die wel af kan schrijven, je weet inmiddels wel zo ongeveer hoe lang je het schrijven aan een verhaal kan volhouden. Een andere manier die je kan proberen is wissel schrijven, een stukje aan het ene verhaal, en als je daar even genoeg van hebt aan het andere verhaal, en dan weer aan het ene, etc. Daarbij zal je jezelf af en toe wel een trap onder je billen moeten geven, maar dat is een van die dingen waar je vrees ik toch niet onderuit kan. Schrijven is doorzetten. (enne, je hebt een heel leuk idee bij de kop, met dat Wolvenhuishotel, zuinig zijn op je schrijfsels!)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Hallo Joost, ik heb een stuk van je verhaal weggehaald. Als je wilt dat mensen daarnaar kijken en vertellen wat ze ervan vinden dan kun je een stukje plaatsen in het 'Proeflezen' deel van dit forum. Dan moet je er even bij vertellen wat je er moeilijk aan vindt.

Probeer daar niet te lange stukken neer te zetten, want dan krijg je vaak meer reacties.

Succes! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Joostt.

Tja, ik ben al heel wat ouder dan jij en ik ken hetzelfde probleem. Ik ben nu een boek aan het afmaken en er zitten alweer drie nieuwe verhalen in mijn hoofd te vechten om de eerste plaats. Ik weet dat als ik daar aan begin, ik helemaal niets af krijg. Ik mag van mezelf daarom alleen maar verder met het eerste boek en als dat af is, pas door met het volgende. Je bent nog jong, dus je hebt nog heel wat tijd om jezelf daarin te trainen. Succes ermee!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Joostt en welkom! Voor negen jaar loop je aardig voor op leeftijdsgenoten, wat schrijven betreft. Succes!