Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Via stelt zich voor

Hallo allemaal! Vorige week heb ik mij voor dit forum aangemeld en voordat ik op topics wil gaan reageren wil ik mij eerst even hier voorstellen. :) Op de basisschool schreef ik al vaak verhalen. De meeste gingen over kannibalen en marsmannetjes - of een combinatie daarvan... Tijdes mijn middelbare schooltijd had ik het te druk met andere dingen, en pas toen ik een jaar of 20 was ben ik weer voorzichtig wat verhalen gaan schrijven. De meeste waren kinderverhalen en ik ben ook aan een kinderboek begonnen. Verder dan het eerste hoofdstuk ben ik nooit gekomen, hoewel ik het verhaal zelf al wel bijna helemaal uitgedacht had. Het heeft weer een tijdje stilgelegen toen ik een opleiding ging volgen. Daarna ben ik verhalen gaan schrijven voor wat schrijfwedstrijden. Ondertussen heb ik met ontelbaar veel ideeën voor een boek in mijn hoofd rond gelopen. "Voor mijn dertigste heb ik een boek geschreven," zei ik altijd tegen mezelf. Zo was ik in die tijd dus aan een ander kinderboek begonnen, aan een fantasyboek, aan een thriller en aan een roman. Nooit verder dan een hoofdstuk of twee. Afgelopen december ben ik 29 geworden, dus nu moet het ervan komen. Geïnspireerd en aangemoedigd door iemand die heeft laten zien dat het kan ( ;) ), ben ik sinds eind november begonnen met Mijn Boek. Ik heb het gedeelte gepakt van de thriller waar ik in 2007 ooit mee begonnen was en heb het volledig (het telde zo'n 4000 woorden) herschreven. Als doel heb ik mezelf 5000 woorden per week gesteld, zodat ik het nu vertienvoudigd heb naar een manuscript van 40.000 woorden. Het verhaal op zich is 'af', er moet alleen nog een hoop ingevuld worden. En dan natuurlijk herschreven en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer... Ik vind het bijzonder leuk om hier op dit forum rond te kijken hoe het anderen vergaat en hoe anderen hun schrijfproces beleven. :) Groeten!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welkom Via,

Wat leuk dat je al zo goed op weg bent met je boek.
Misschien kun je als je zover bent hier een stukje op proeflezen zetten?
Veel succes met je boek.
En snuffel nog maar eens goed rond. Hulp is hier altijd aanwezig en een reactie van jou is ook altijd welkom op deze site.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha VIa! Zolang je niet in mijn oog spuugt vind ik het leuk dat je erbij bent gekomen ;)
Veel plezier hier tussen alle interessantigheden.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nog gefeliciteerd met je 29e!

In het gustigste geval heb je nu nog 62,099,804 seconden over om je boek te finishen :p

Succes en welkom!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welkom Via, hier op SOL.
Nou, je bent aardig op weg met die 40.000 woorden. Alleen nu de grote klus van het herschrijven afmaken. Pfff, ik ben er nu zelf mee bezig. Ik wens je veel succes en plezier ermee.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je verhaal klinkt mij bekend in de oren (ik zie die elkaar opetende marsmannetjes zo voor me, dus beeldend schrijf je zeker!). Welkom hier en succes met het tikken. Elke week een vast aantal woorden tikken is een goed idee: ik heb zelf ook gemerkt dat ik mezelf zoiets moet opleggen. Schrijven is schrappen zeggen ze wel eens, maar voor mij geldt op dit moment vooral dat schrijven discipline is!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor de welkom-berichten. :)

Ik zal zeker binnenkort een stukje bij proeflezen neerzetten.

En ik ga niemand bespugen hoor. :p
De lama die ik als avatar heb heet Pablo Paprika en hij is ontzettend lief en dól op sneeuw.
Wie weet komen jullie nog wel meer over hem te weten over een tijdje. :nod:

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Via.
Welkom en succes met het nastreven van je doel.
voor mijn veertigste gaat mij al niet meer lukken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Hoi. Goddank dat je niet spuugt, hoewel er ergere dingen zijn. Slaapt die lama op je kamer?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hartelijke welkom!

Via je plan is goed. Vertrouwen is voelbaar! Je bent zeker goed bezig.
Zo te lezen, kunnen we ook van je leren. Je proces is al aardig in gang gezet.
En op deze site staan de hulptroepen voor je klaar.

Ach Pim wat jij wilde voor je veerstige verjaardag wil deze 'iets' rijpere Bloem graag tijdens haar vijfstige levensjaar gaan doen. Tja, het tempo zit erin. :rolleyes: