Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wenneg (Nathan)

- Trenke, vroeg onlangs mezelf even hier voor te stellen. Ik heb onlangs in eigen beheer (wel zo makkelijk) mijn tweede boekje uitgegeven. Bij de gewone uitgever je boekje kwijt kunnen is natuurlijk beter, heeft zo zijn voordelen maar wanneer je graag meteen resultaat ziet en je vrienden, familie en de rest van de wereld je kunnen wil laten zien, is een online uitgever ook prima. Vroeger tekende en schilderde ik het liefst en toen ik een jaar of zeventien was ondekte ik het schrijven. Ik had toen het idee met schrijven nog meer mijn gevoelens en gedachten te kunnen tonen, delen. Nu schrijf ik nog altijd ... In de sfeer van zelfkennis (religie, spiritualiteit en psychologie). Met vriendelijke groet, Nathan

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Nathan. :) Verander je je topictitel even in: Wenneg? Of in: Wenneg (Nathan)? Dan kunnen forummers later opzoeken wie jij ook alweer was. Je kunt gewoon in je post op 'bewerken' klikken en je post aanpassen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Roos van den Bergh, Mijn boekje gaat niet over een bepaald geloof maar wel over de liefde in ons leven. Ik begrijp dat liefde ook belangrijk is binnen jouw boek. Met vriendelijke groet, Nathan

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Nathan Hartelijk dank voor je reactie. Ook ik heb het niet over een bepaald geloof, wel over vernieuwing en bewustwording en dan vooral met liefde en respect voor de medemens.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Spaansepeper, Wel een blog maar nog geen boek? Mijn boekje heeft als grond mijn blog-schrijverij. Groet, Nathan

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Roos, Ik las in je Bio: Over God en 'Omdat wij in de eindtijd leven, hebben wij het voorrecht dat we dingen gaan zien en weten.' Is dat dan geen bepaald geloof? Met vriendelijke groet, Nathan

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nathan wij leven in een wereld die een grote vernieuwing zal ondergaan, een tijd waarin mensen meer en meer zullen zoeken naar kenis en waarheid. Daardoor gaan we leven in een tijd van openbaring en inzicht en dat is niet alleen weggelegd voor geleerden, maar juist voor mensen van deze tijd, die zoeken naar antwoorden. Wat betreft deze wereld daar zeggen de indianen over dat er een totale wijziging zal komen, een ciclus die zij al verwachten in 2012. Het is daarom van belang dat wij ons daarvan bewust worden en Geestkracht opdoen uit inspiraties van vroegere meesters en mysticy, van manuscripten en perkamenten. (Zie de Nag Hammadi-geschriften) Eindtijd betekent dus ook een nieuw begin door bewustwordingsgroei en niet een doemdenkerige, dogmatische inbeelding, want daar hebben we eeuwenlang de kennis mee tegengehouden. Hoop dat je hier wat van begrijpt. Groeten Roos van den Bergh http://i36.tinypic.com/2s84wht.jpg

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Roos, Ja, er is veel geschreven over de Bewustwording van de mensheid, noem het het Christusbewustzijn of de Nieuwe mens. Er wordt gespeculeerd met diverse jaartallen, zoals door zogenaamde Lichtwerkers. Ikzelf heb ook zo mijn denkbeelden over de toekomst van de mensheid maar het is beslist geen exacte wetenschap, dus moet het wel onder een bepaald geloof vallen. Je hebt inderdaad diverse inspirerende geschriften, zoals het Thomas evangelie. Maar het blijft iets, de toekomst, wat je niet zomaar even kan vastleggen of uitleggen volgens bepaalde stromingen, overleveringen en of geschriften. Het is geen makkelijk onderwerp maar wat ons vrij staat en wat zeker helpt is hier en nu onze eigen verantwoordelijkheden onder ogen te zien. Met vriendelijke groet, Nathan

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is de juiste uitdrukking Nathan: 'De eigen verantwoordelijkheid' , want te veel mensen laten het liever aan anderen over om eens na te denken en zelfkennis als uitgangspunt te nemen. Je hebt het wel degelijk begrepen. Dank voor je reactie Roos van den Bergh

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nathan wij leven in een wereld die een grote vernieuwing zal ondergaan, een tijd waarin mensen meer en meer zullen zoeken naar kenis en waarheid.
Als ik er ook even over mee mag praten: is dat zo, wat je zegt, Roos van den Bergh? Dat mensen zoeken naar kennis en waarheid? Of wordt ons in het communicatietijdperk van alles aangeboden waarvan de mensen al dan niet de verleiding kunnen weerstaan om over na te denken? Aanbieden staat niet gelijk aan zoeken, bedoel ik.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne Mijn ervaring is, dat er tegenwoordig veel belangstelling uitgaat naar een meer spiritueel leven, en dan op basis van eigenheid (van binnenuit). Die belangstelling bleek ook wel toen mijn boekpresentatie werd gehouden. Daarbij werden mij de diepte van gevoel bij veel mensen duidelijk. Ik kreeg veel te horen, over wat er in hen op dat moment leefde. Ja, je kunt stellen dat het leeft in deze tijd van zelfonderzoek, vernieuwing van denken en het opdoen van meer kennis. De grote belangstelling voor dit fenomeen, zal dan ook alleen maar gunstig kunnen zijn, om mensen wat meer attent te maken op de Bron waar wij vandaan komen, de weg die wij het beste kunnen gaan en wat daarbij van ons verlangt wordt. Kortom: 'te beseffen dat er meer is onder de zon', dan leven en sterven. Bedankt voor je reactie

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt :) ik ben pas begonnen eigenlijk om echt aktief te blijven schrijven. In september ga ik beginnen met een cursus columns schrijven en daarna wil ik verder met verhalen. Een boek, ja dat is mijn toekomstdroom, maar voorlopig leer ik hier zoveel van, dat ik er nog een tijdje mee wacht ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht dat ik je al welkom had geheten (Schreef bijna Wenneg i.p.v. welkom xD) maar dat is dus niet zo... Nou, Welkom, Wenneg :D . Ja, Wenneg klinkt ook grappig :) EDIT: Aangepast Waus :P

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pluisebol, Siobhan, Waus en tom96, Stuk voor stuk bedankt voor jullie Welkom! Met vriendelijke groet, Nathan

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Wenneg (Nathan), Hoop dat je veel van het forum kunt opsteken. Ik denk dat de belangstelling voor dit soort boeken idd aan het toenemen is. In ieder geval, heel veel succes met schrijven! groetjes,

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat betreft deze wereld daar zeggen de indianen over dat er een totale wijziging zal komen, een ciclus die zij al verwachten in 2012.
Roos, wat bedoel je hiermee :? . Krijg onderhand de zenuwen van dat jaartal 2012. Heb dit jaar al zo vaak voorbij horen komen. Wat :confused: is daar toch mee??? Dan heb ik het dus niet over EK voetbal in Polen ;) (ook in 2012). groetjes,

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wenneg, ook welkom van mij. Veel succes met het schrijven van je boek(en) waar idd tegenwoordig meer belangstelling voor is. In die zin, dat mensen er niet meer afkerig van zijn en het afdoen als negatieve 'watjesboeken'. Dat alleen al is een positieve wending. Enne, dat nadenken en reflecteren is toch al jaren bezig? Of zie ik dat alleen gebeuren bij mensen die een echte diepe en negatieve ervaring in het leven hebben opgedaan?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Krijg onderhand de zenuwen van dat jaartal 2012. Heb dit jaar al zo vaak voorbij horen komen. Wat :confused: is daar toch mee??? groetjes,
Wees normaal een goed mens en laat je niet gek maken.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Esmeralda bedankt voor je reactie. De indiaanse kalender gaat tot 2012 omdat zij een grote algehele vernieuwing verwachten van zowel de aarde, alsook van het leven op aarde. Het is dus onze aandacht wel waard (niet om te doemdenken) omdat de wijsheid van indianen al niet meer weg te denken is in onze huidige beschaving, kijk maar eens naar hun kennis van medicijnen. Affijn we wachten maar af. Groetjes van Roos van den Bergh :paranoid:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Mariejeanne, Ik ben gelukkig niet zo snel :) gek te krijgen, maar wel altijd erg nieuwsgierig. Hai Roos, Dank voor je uitleg!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Esmeralda, Vanzelfsprekend - wanneer je openstaat - kunnen we leren van dit forum. Ja, dit soort boeken zijn meer in. Mensen lezen meer doe-het-zelf-boeken. Mvgroet, Nathan