Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

GeeWee

Al vanaf dat ik een kleuter was wist ik dat ik schrijfster wilde worden. En juffrouw. En over de hele wereld reizen. Ik werd juffrouw, en reisde over de hele wereld. Ik schreef gedichten, columns, songteksten. Vijf jaar schreef ik artikelen voor een tijdschrift. Twaalf jaar schreef ik cursusmateriaal voor computercursussen. De creatieve teksten werden steeds zakelijker. De zinnen steeds killer en volgens steeds meer schrijfregels. Het kriebelde, en het kriebelde. Het kriebelde zo hard dat ik opeens een kinderboek schreef van 72 bladzijden. Als ervaren eerste en tweede redacteur van cursusmateriaal voor computerprogramma's bekeek ik mijn eigen werk kritisch. Maar het was alsof ik autistisch was geworden. Mijn uit het hoofd geleerde strenge schrijfregels matchten niet met mijn creatieve uitspattingen. Hoe nu verder? Zoekend op Internet kwam ik deze site tegen. Hallo allemaal!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wauw, iemand die ik nodig heb maar die ik niet schaamteloos om hulp ga vragen. Schrijfregels? Vertel. Deze onwetende is enkel een beginner. :P

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welkom GeeWee.
Dat je maar mag genieten van deze site en je weer creatief kunt worden en je twee uitersten een beetje bij elkaar zult kunnen brengen.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha GW! Hier zul je het perspectief weer vinden :)
Interessant om te zien dat je eigenlijk al heel wat met het schrijven bezig bent.
Is dat kinderboek nog ooit naar de uitgever gegaan?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Daantje,

Nee, het is nog niet naar een uitgever gegaan. Ik heb het pas nèt af, en nu ik het nog eens doorlees klopt het qua verhaal helemaal. Wel worstel ik met wat zaken: heb ik de tijd waarin het boek zich afspeelt wel goed gekozen, hoe pak ik de aandacht van de lezer in de eerste paar regels, hoe benader ik óóit de kwaliteit van bijvoorbeeld Astrid Lindgren of Annie MG, of...?

Eerst maar eens deze vragen voor mij zelf duidelijk krijgen, misschien komt het antwoord dan wel vanzelf.

Groetjes,
GeeWee