Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

FunkyPoop stelt zich voor!

Hallo allemaal, Ik heb mij nu bijna een jaar geleden aangemeld en af en toe eens wat rondgekeken. Ben nu weer aan het rondkijken en heb besloten dat ik mij toch maar eens moet voorstellen. Wel zo netjes. Ik ben Robert, 22 jaar, en studeer in Utrecht aan de Herman Brood Academie. Geen schilderopleiding, maar muziek! Mijn grote droom is om met mijn band (die ik dan hopelijk heb gevonden) internationaal te touren, mijn muziek te laten horen en de wereld te zien (vanuit een tourbus weliswaar). Hoe kom ik dan hier terecht? Op mijn vorige opleiding (inmiddels 4 jaar geleden) kreeg ik de opdracht om een boek te maken, wat voor soort boek maakte niet uit. Ik koos ervoor om een kinderboek te schrijven en te illustreren. Het hele proces van het bedenken tot het schrijven en het illustreren van het boekje vond ik erg leuk. Het leek mij toentertijd fantastisch om ooit nog meerdere boeken te schrijven en te illustreren. Ook werd er vaak gezegd dat ik moest proberen om het uit te laten geven. Wel eens over nagedacht, maar nooit echt verder naar gekeken. Naar aanleiding van mijn huidige opleiding heb ik het boekje onder het stof vandaan gehaald en daar laten zien. Erg veel mensen waren er enthousiast over en ik heb besloten om er dan toch werk van te maken en het proberen te laten uitgeven. Vandaar dat ik mijn droom ietwat heb aangepast. Nog steeds de internationale tour met band, mijn muziek laten horen en de wereld zien vanuit de tourbus. Maar in de tourbus werk ik aan mijn volgende kinderboek, terwijl de vorige net uit is. Beter kan het volgens mij niet worden. En het leuke is dat ik, dankzij mijn opleiding, het elke dag een stap dichterbij zie komen. :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je kunt muziek en kinderboeken ook combineren, kijk naar Paul van Loon ;)

Succes ermee in ieder geval.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ware passies laten zich niet verloochenen. Ze blijven onder het oppervlak jeuken als een abces dat aandacht ontbeert. Pas als je je nagels erin hebt gezet verdwijnt dat irritante gevoel. Dat lucht op! Welkom FunkyPoop, succes bij het bereiken en in stand houden van je dromen. Groetejssss Daantie, die ook haar luchtkastelen :D aanjaagt en weigert ze op te geven.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik combineer kinderboeken met flamencomuziek, alleen ik toer niet omdat ik zelf meer van het 'monnikschap' houd (thuis rustig kunnen schrijven komt voor mij op de eerste plaats, daarna pas muziek).
Word je trouwens niet hartstikke misselijk van schrijven/lezen/illustreren in een tourbus?
Of zal het zo'n hele luxe zijn die muisstil over de weg glijdt :D?
Veel plezier op het forum, FP!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ MichaM Dat kan inderdaad, maar ik wil niet zo'n schrijver zijn die ook muzikant probeert te zijn. Liever een muzikant die probeert schrijver te zijn. ;) @ daantie Ik zie mijn passie toch liever als iets mooiers dan een abces en hoop eerlijk gezegd dat het gevoel nooit verdwijnt (een abces natuurlijk wel). Hopelijk blijft het mij voortduwen tot aan mijn sterfbed, ook al heb ik af en toe geen zin of ben ik er helemaal klaar mee. Juist dan zou het fijn zijn als het maar blijft jeuken zodat ik weer verder moet. @ Judy Voor mij staat muziek echt voorop en schrijven van boeken op een tweede. En ik hoop dat het zo'n hele luxe bus is met een kantoortje speciaal voor mij. 8) Het boek van jou (Het huis van Lotte Hanoeman) ziet er trouwens echt geweldig uit. De opmaak van de tekst vind ik echt gaaf. En de tekeningen zijn ook geweldig. :D En alle drie bedankt voor het welkom! :) Jascha ook bedankt! Zie het net na het schrijven van dit verhaal.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

FunkyPoop, welkom hier! Wat een heerlijke combinatie lijkt dat me, muziek en schrijven en vooral omdat het alleen maar dingen zijn die je fijn vindt om te doen. Ik wens je veel plezier op dit forum en in de bus.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ anoukplant
Zo lang ik nog studiefinanciering ontvang is het inderdaad heerlijk. Zodra ik er mijn geld mee moet gaan verdienen kan het lastiger worden, maar daar vind ik dan wel weer wat op. Ik denk dat het plezier op het forum wel gaat lukken. Ik hoop dat ik ook nog wat nuttigs kan toevoegen. :)

@ Thomach
Van harte bedankt Thomach!