Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heej - Roozzje

Heej allemaal Voor jullie ben ik Roozz, omdat het de prachtigste bloem op aarde is. Ik zit nog in het secundair onderwijs, studeer klassieke talen (Oud-Grieks en Latijn) in Gent en ben aangetast met het schrijfvirus. Ik ben een kersverse veertienjarige (sinds maandag!) en ben dus een broekie in vergelijking met jullie, ervaren schrijvers. Ik ben geen aanstormend talent, of de nieuwste revelatie van het land. Nee, ik ben gewoon Roozz. Ik speel met hartstocht piano, en ik schrijf veel en graag. Ik kijk graag uit het raam van de muziekschool, waar er een park is met een immense vijver. Het Franstochpark. Te mooi voor woorden. Als het me even te saai wordt tijdens Latijn, dan neem ik er een maagdelijk wit blaadje bij en schrijf wat er in me opkomt. Dat kan dan vanalles en nog wat zijn. Een cynisch stukje tekst, een deprimerend gedicht. Ik laat het ook onder geen voorwaarde aan iemand anders lezen, want wat ik schrijf is van mij. De enige die hierop een uitzondering maakt, is mijn hartsvriendin Eef. Zij mag alles lezen wat ik schrijf. Zelf schrijft zij ook, en ze is stukken beter dan ik, hoewel ze haar aangeboren talent maar niet wil erkennen. Sinds vorig jaar begonnen we onze onbreekbare vriendschap te uiten in proza en poëzie. Dagelijks sturen we elkaar gedichtjes en kortverhaaltjes waarop we onze meningen over van alles en nog wat verwoorden. Tijdens de lessen geven we elkaar briefjes door met spottende rijmen over de stotterende leerkracht die maar niet uit zijn woorden komt. Welnu, ze is jarig in maart, en dan wil ik haar graag een supercadeau geven. Ze wordt dan vijftien, en dat is (volgens mij) toch wel een enorme mijlpaal in je leven. Dan wil ik haar graag een bundeling geven van al onze gedichten. Ik heb al wat rondgeneust op het forum en wat gegoogled. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen op enkele welbekende internetuitgevers, zoals Free Musketeers en Boekenbent... Die lijken mij uiterst geschikt om de dichtbundel te laten drukken... maar ik wil het helemaal niet laten verkopen! Het is een persoonlijke dichtbundel, en ik wil liever niet dat andere mensen het lezen. Alleen Eef en ik. Maar hoe moet ik dat dan regelen? Zijn er hier mensen met ervaring? Hoe kan ik slechts 2 boeken laten drukken, zonder dat mijn portomonnee leeggeroofd wordt? Goed, hier stopt mijn langdradige voorstelling/hulpoproep, hopend dat jullie nog niet in slaap gevallen zijn, Roozz

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pas veertien jaar? Dat kan ik uit je manier van schrijven niet afleiden *compliment* En welkom natuurlijk! Is een fotoboek dan niets voor jou? De meeste mensen gebruiken die om foto's te bundelen, maar je kunt er ook teksten in kwijt (en als dat niet lukt, kun je nog een foto van de tekst maken ;) ). Bij veel ketens kun je zo'n boek laten maken, dus kijk eens rond.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat lief, Roozzje! Had ik maar zo'n vriendin toen ik 14 was!!Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! :D Ja een fotoboek als bezegeling van jullie eeuwigdurende vriendschap is een mooie optie en dan natuurlijk met foto's van jullie samen :nod: Hoi, ik ben Sgoojur!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Roozzje, op dit leuke forum. En we zijn niet allemaal ervaren schrijvers, hoor, er loopt hier van alles rond! Wat een leuk idee om dat boek te maken voor je vriendin! Volgens mij kun je dat veel makkelijker bij, inderdaad Scorpio, bij de Hema ofzo doen of misschien bij een goede kopieerwinkel. Een stuk makkelijker en wellicht ook goedkoper. Succes ermee!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht bij jouw schrijfstijl echt niet aan een veertienjarige Roozz! Echt goed en ook al een bezige bij lees ik. Welkom!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roozzje, lief initiatief zeg! Hoe mooi moet het boek worden? Je kunt ook zelf je lay-out doen, de gedichten uitprinten en ermee naar een copyshop gaan, een mooie voorkant uitkiezen (waar je eventueel ook op kunt printen, moet je die eerst kopen dus), mooi plasticje voor en achter en de boel laten lijmen. Iets minder een "echt" boek, maar ook minder kosten.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie zijn zo lief, om er haast van te huilen! :crybaby: Ik post een berichtje net voor etenstijd, en 's avonds ( 's nachts in feite, wanneer ik boompjes hoor te zagen) lees ik complimentjes die me de hemel in prijzen. Dank jullie wel! Ondertussen ben ik koortsachtig enkele ketens aan het opzoeken die fotoboekjes voor je drukken (en @ Scorpio: Een geweldig idee :nod: ) Ik heb Eef (mijn hv) gevraagd om enkele elfjes te tekenen, die ik dan ook kan verwerken in het fotoalbum. Het leukste is dat ze zelf niet doorheeft dat ze meehelpt aan haar eigen verjaardagscadeau. Ze tekent en schrijft als de beste, en misschien vind je dat ik mijn beste vriendin idealiseer, dan vind je dat maar. Het is een feit dat dat kind ooit een beroemd BV'tje wordt *zucht* Echt, dit forum is goud waard, en het barst hier van veel te vriendelijke schrijvertjes ;) Drie dikke slaapwelzoentjes (en nog één om het af te leren), Roozzje

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heb jij nou voor een avatar, Roozzje? Het lijkt wel een frituurpan die buiten staat met enorme frieten er in/op. ??

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjah... het is inderdaad wel wat onduidelijk. In de zomer hadden ziijn we eens naar Parijs geweest, en daar heb ik ook de gelegenheid genomen om me eens wat bezig te houden met fotografie (wat in mijn geval niet veel voorstelt). Deze foto is er één van een gouden stier ;) die middenin een vijver (ofzo) staat.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roozzje, welkom op SOL :) Je kan idd je boek laten drukken bij de Hema. Heb ik (en anderen) hele goeie ervaring mee, heb daar een fotoboek laten drukken voor mijn voor-altijd-vriendschap-vriendin :) Moet je wel een programma downloaden: http://www.albumprintservice.nl/fotoalbums Daar kan je je foto/gedichtenboek-met-foto('s) maken, bestellen en het wordt thuisgestuurd. (niet om reclame te maken, maar te helpen)