Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sillebil

Hallo allemaal, Ik heet Silvia, ben getrouwd en heb 3 kinderen. Ik schrijf nog maar heel kort. In april ben ik begonnen met kinderverhaaltjes op rijm te maken, ondertussen heb ik er al acht van gemaakt. En ik vind het heel leuk om te doen. Mijn droom is dan ook om er een (prenten)boekje van te maken. Ja, dat zou ik echt geweldig vinden. Maar ik besef wel dat het heel moeilijk gaat worden. Ik heb nl. al twee verhaaltjes opgestuurd naar een aantal uitgevers, maar heb nog niets gehoord. Ik heb al heel veel informatie hier vanaf gehaald en weet ook, als het te lang duurt, dat het ws. niets zal worden. Maar goed, we wachten het rustig af. Het ene moment denk ik, ze moeten mijn verhaaltjes wel leuk vinden, omdat ze gewoon leuk zijn en op het andere moment denk ik weer, hoe kun je nu denken, dat ze goed genoeg zijn, jij als amateur. Hebben jullie dat ook? Het is allemaal nieuw voor mij en dat maakt je onzeker. Aan de andere kant, het zijn mijn eerste verhaaltjes en ik moet gewoon door blijven schrijven. Maar toch als je ze af hebt, dan wil je er wat mee. Ik bedank iedereen voor de vele informatie die ik al verkregen heb via deze site en ik hoop nog veel te leren van jullie. groetjes, Silvia

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Welkom Silvia! En het duurt altijd lang hoor bij veel uitgevers. Ook als het wel wat wordt. Succes!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Silvia! Ik begrijp die onzekerheid heel goed. Dat heb ik ook. De ene keer denk ik van: mijn werk is wel leuk, maar de andere keer twijfel ik van: zou het wel leuk genoeg zijn? En elke bekende schrijver is ooit met zijn eerste boek begonnen en zou die onzekerheid ook hebben gehad. Ik geloof niet dat er een auteur bestaat die zijn allereerste manuscript heeft opgestuurd en dat het gelijk zonder verbeteringen e.d. gelijk al een bestseller werd. Het advies dat ik je wil geven is: plezier hebben in het schrijven en hopen op een goede uitkomst. En als je een afwijzing krijgt niet stoppen, maar gewoon doorgaan.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Silvia! En nee, je twijfels en al die gedachten zijn ons niet vreemd. Voor de een gaat het sneller en makkelijker dan de ander, maar we zijn allemaal gek van schrijven hier.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Silvia Welkom hier op dit vriendelijke forum. Ik vind het al heel wat dat je schrijfsels hebt opgestuurd naar uitgeverijen. Die stap heb ik nog niet genomen! Geniet van het schrijven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Silvia, welkom! Ja, het blijft moordend. Waar je ook iets naar toe stuurt. En als het wordt geaccepteerd om te worden uitgegeven, ga je twijfelen hoe het ontvangen zal worden. :confused:

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Silvia, welkom aan boord! Het is goed om kritisch te blijven over je werk, al ben je er nog zo zeker van dat jouw verhaal het leukste, het beste or whatever is. En ja, het is moordend om van uitgeverijen niets te horen. Maar wat Kraag zegt is ook belangrijk: als je het maar leuk blijft vinden.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Wachten duurt lang, helaas, maar geeft je wel de ruimte om verder te schrijven. Dus lekker doen ondertussen!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Silvia, ja, wachten duurt lang en ook goede verhalen worden afgewezen. Ook ik heb ervaring in afgewezen prentenboekenmanuscripten, helaas. Als schrijver moet je ook flink wat doorzettingsvermogen hebben. Heb je je naam gekozen vanwege je echte voornaam en vanwege "syllable"? O ja, welkom. :)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sillebil, Ach, blijf lekker schrijven, oefenen en leer van elkaar op dit forum. Welkom!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet te veel bij stil blijven staan en lekker doorschrijven! Wees welkom en heel veel succes. We horen vanzelf wat het geworden is......... ;)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, mijn naam heeft niets met "syllable" te maken. Mijn oude collega's noemden mij altijd Sillebil. Ik vond dit wel een geinige naam en dacht die naam ga ik hier gebruiken.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ow, die twijfel ken ik maar helaas al te goed. Je hoort van andere dat het leuk is. En dan ga je er ook voor! En dat wachten om iets te horen van een uitgever, is niet leuk. :(