Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tuimel

Hallo Allemaal! Tuimel hier. Jullie hebben de dubieuze eer deel uit te maken van een omslag in mijn leven ;-). Ik heb besloten me niet langer te laten weerhouden door een tiental van verlammende excuses niet langer mijn hart te volgen. Na de nodige levensjaren vol van verlies en hindernissen vind ik het nu de hoogste tijd echt naar mijn onderschrift te gaan leven. Mezelf hierin niet langer weg te laten komen met halfslachtige beloftes en pogingen. Ik weet erg weinig zeker in dit leven. Maar ik kan vol overtuiging zeggen dat ik me het meest gelukkig voel als ik met muziek of met schrijven bezig ben. Beiden helpen mij om de storm van gedachten en emoties die in mij woedt tot rust te brengen of naar buiten te laten. Mezelf te (her)vinden. En beiden leggen het al veel te lang af tegen dingen die er voor mij minder toe doen. Als ik anderen al over deze passie vertel is het meestal niet meer dan gefluister, onzeker gemompel gevolgd door een wegrelativerende grap. Bang voor schampere reakties. Ik heb namelijk nog niets 'gepresteerd'. Sta helemaal aan het begin, moet alles nog leren. Maar leren is natuurlijk doen en niet langer verstoppen. Daar ga ik vandaag mee beginnen. En ik weet zeker dat ik er ontzettend van ga genieten!!! Het aanmelden op dit forum is een enorme stap voor me. Maar een stap die naast een tikje onwennig vooral erg goed voelt. Ik ben erg enthousiast over de onderwerpen en de mogelijkheden die ik hier in vogelvlucht al tegenkwam. Ik weet wel zeker dat ik hier heel veel kan leren. Jullie ervaring(en) te lezen zal alleen al een enorme inspiratie en hulp zijn bij het leren ontdekken en ontwikkelen van mijn sterktes en zwaktes op papier en mijn eigen 'schrijf-ik. Daar kijk ik erg naar uit!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Tuimel. Ik herken de twijfel, de onzekerheid en de angst voor schampere reacties. Daar had ik ook last van toen ik me vorig jaar als absolute beginner aanmeldde bij dit forum. Heb hier inmiddels veel inspiratie en motivatie opgedaan en dat wens ik jou ook toe. Veel succes!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Qua schrijven hoef je niet onzeker te zijn denk ik, Tuimel. Leuk dat je lid bent geworden van deze verzameling van diversiteiten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed dat je de stap hebt durven nemen. Ik hoop dat je veel aan dit forum zult hebben. Er zitten best veel geschikte mensen tussen. Gezien jouw intro vermoed ik dat we ook veel aan jou zullen hebben. Onzekerheid is de meeste mensen wel bekend. Wat dat betreft begeef je je niet in vreemd gezelschap. Met andere woorden: van harte welkom.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg welkom, Tuimel. Ik probeer ook altijd heel hard om snel van onderwerp te veranderen als het ineens over mijn schrijven gaat. Ik vind dat wel stom van mezelf, dat moet ik niet doen, maar ja, het gaat vanzelf ;) Hier kun je in elk geval naar hartenlust over schrijven praten/schrijven!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tuimel, toepasselijke naam (aangezien je in het grote, onbekende avontuur tuimelt :), een dappere stap!). Leuk dat je zo van schrijven en muziek houdt, zelf ben ik schrijfster en muzikant en vind dat een heerlijke combinatie. Wat voor muziek speel je/luister je graag? Veel inspiratie op het forum toegewenst!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom Tuimeltje. Ook ik begrijp die onzekerheid voor de volle 100% Ik ben hier ook nog maar net nieuw, maar met open armen verwelkomd. Hier krijg je echt steun als je het even niet meer ziet zitten. En van wie kun je nu beter steun krijgen, dan van de mensen die eigenlijk allemaal hetzelfde doen en meemaken als jij?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat een keer in de auto te wachten, ik stond op een parkeerplaats voor het gemeentehuis waar ik over vijf minuten een interview zou hebben. Ik had de CD van het Kleine Orkest op en dat nummer 'Later is allang begonnen' begon te spelen. Toen dacht ik: gvd nu heb ik al bij 8 gemeenten een gesprek gehad en het is nog niets geworden. Maar toen ik naar dat nummer aan het luisteren was werd het me duidelijk dat ik deze baan zou gaan krijgen (na vijf jaar proberen een carriere op te bouwen met als bonus een burn out en ontslag) and guess what... I got the job! Ja, later is allang begonnen, het zijn geen woorden, het is een besef. Dat maakt een groot verschil. Want geen uitgeverij of geen lid van dit forum zal je droom nog uit kunnen vegen, met schampere opmerkingen of wat dan ook. Succes! We're all in the same corner here! Leanne

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk al die hartelijke reakties, dat voelt heel erg welkom. :) Dank jullie wel! Leanne, dat heb je mooi verwoord. Het besef naar aanleiding van maar een handjevol woorden, de impact die zo groot kan zijn. Judy, ik hou van heel veel soorten muziek, maar het meest luister en speel ik Pop/Rock. Radiohead is voor mij de absolute top, hun muziek omvat voor mij alles en vind ik bijna pijnlijk mooi. Verder horen bands als REM en Pearl Jam ook zeker tot mijn favorieten. Maar Nick Drake, Sigur Ros, Madrugada, dEUS, Johan, Novastar, Satie, Counting Crows en Eels knallen hier ook vaak door het huis. Ik kan er nog wel tig meer opnoemen maar dat zal ik niet doen :D . Zijn dat trouwens namen waar je muzikale hart sneller van gaat kloppen of veroorzaken ze juist een acute temperatuurverlaging? Schrijf jij zelf muziek? Of songteksten? Ik heb trouwens al wel gemerkt dat als ik toegeef aan mijn neiging de hele forum-inhoud door te lezen, komende winter zich ongevoeld zal voltrekken. De eerste letter zal dan pas rond 2011 papier onder zijn pootjes voelen. Dat wordt beheersen en doseren dus, wat niet meevalt voor iemand die erg blij wordt van alles wat ze hier aantreft :thumbsup: .

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Judy, ik hou van heel veel soorten muziek, maar het meest luister en speel ik Pop/Rock. Radiohead is voor mij de absolute top, hun muziek omvat voor mij alles en vind ik bijna pijnlijk mooi. Verder horen bands als REM en Pearl Jam ook zeker tot mijn favorieten. Maar Nick Drake, Sigur Ros, Madrugada, dEUS, Johan, Novastar, Satie, Counting Crows en Eels knallen hier ook vaak door het huis. Ik kan er nog wel tig meer opnoemen maar dat zal ik niet doen :D . Zijn dat trouwens namen waar je muzikale hart sneller van gaat kloppen of veroorzaken ze juist een acute temperatuurverlaging? Schrijf jij zelf muziek? Of songteksten?
Een acute temperatuurverlaging, zeg maar gerust stevige onderkoeling... Ik zit hier klappertandend achter mijn compu. Nee, grapje hoor. Ik zit absoluut niet in de pop/rock hoek, maar de meeste namen die je noemt ken ik wel en een aantal daarvan, was ik in mijn jeugd (achem, nu klink ik wel héél oud) echt kapot van. Zo was ik verliefd op (de stem van) Eddie Vedder en heeft de muziek van Pearl Jam me echt door vele tienerdalen heen geholpen. Toen ik op de middelbare school zat, kwam de hele grunge beweging net op, en dat was daarom ook een geweldige tijd om een tiener te zijn, vond ik. Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Alice in Chains, dat soort dingen... Daar kon ik me toen goed in vinden. Nu vind ik het meeste ervan te depri voor woorden, behalve RHCP en Pearl Jam dan, die kan ik nog steeds wel waarderen. Ik speel geen pop/rock dus, maar iets totaal anders: flamenco. En dan speel ik cajón (spreek uit: kaagon). Dat is Spaans voor kist, en het is een soort drumkistje waar je de meest fantastische dingen mee kunt doen. Ik raad dan ook echt iedereen die gelukkig wil worden aan om flamenco cajón te gaan spelen. Oja, en te gaan schrijven (maar ja, ik ben bevooroordeeld :D). Ik schrijf niet echt muziek, maar arrangeer wel ritmische stukken en bedenk ook wel eigen ritmes. Dus nou ja, misschien schrijf ik dan toch een soort van... Wat voor instrument speel jij eigenlijk?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Tuimel! Schitterende avatar heb je. Probeer je 'in het echt' ook zoveel bordjes tegelijk in de lucht te houden?
Dank je wel Schijverke. Dat is inderdaad één van de redenen waarom ik deze avatar koos :) . Ik probeer het al zolang ik me kan heugen, maar het gaat me erg slecht af (ik slalom onophoudelijk tussen scherven :rolleyes: ). De ander is dat de bordjes zelf goed weergeven hoe ik me vaak voel: 'Like spinning plates' (afkomstig uit de tekst/titel van één van mijn favoriete songs).

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een acute temperatuurverlaging, zeg maar gerust stevige onderkoeling... Ik zit hier klappertandend achter mijn compu. Nee, grapje hoor. Ik zit absoluut niet in de pop/rock hoek, maar de meeste namen die je noemt ken ik wel en een aantal daarvan, was ik in mijn jeugd (achem, nu klink ik wel héél oud) echt kapot van. Zo was ik verliefd op (de stem van) Eddie Vedder en heeft de muziek van Pearl Jam me echt door vele tienerdalen heen geholpen. Toen ik op de middelbare school zat, kwam de hele grunge beweging net op, en dat was daarom ook een geweldige tijd om een tiener te zijn, vond ik. Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Alice in Chains, dat soort dingen... Daar kon ik me toen goed in vinden. Nu vind ik het meeste ervan te depri voor woorden, behalve RHCP en Pearl Jam dan, die kan ik nog steeds wel waarderen. Ik speel geen pop/rock dus, maar iets totaal anders: flamenco. En dan speel ik cajón (spreek uit: kaagon). Dat is Spaans voor kist, en het is een soort drumkistje waar je de meest fantastische dingen mee kunt doen. Ik raad dan ook echt iedereen die gelukkig wil worden aan om flamenco cajón te gaan spelen. Oja, en te gaan schrijven (maar ja, ik ben bevooroordeeld :D). Ik schrijf niet echt muziek, maar arrangeer wel ritmische stukken en bedenk ook wel eigen ritmes. Dus nou ja, misschien schrijf ik dan toch een soort van... Wat voor instrument speel jij eigenlijk?
Nee, hoor je klinkt niet oud....denk dat het mij niet lukt volwassen te worden ;) . De bands die je noemt staan hier allemaal in de cd-kast. Mijn tienertijd speelde zich in de New Wave periode af en bands als Depeche Mode, Talk Talk en Talking Heads houden altijd een speciaal plaatsje in mijn hart. Toen ik ging 'studeren' kwam de Grunge op. Heerlijke tijd met heerlijke muziek. Zowel de wave en de grunge vind ik nog steeds erg lekker. En ik hou wel van depri-muziek :D . En Edje Vedder (zijn stem 8) ) maakt nog altijd van alles in mij los. Wat mooi dat je Flamenco speelt! En dat je arrangeert en schrijft. Ik heb nog nooit eerder (van) cajón gehoord en ben er erg beniewd naar. Ik ga er eens naar op zoek in de wereld die You Tube heet. Dat muziek maken van mij mag geen naam hebben hoor. Ik zing graag en speel een beetje piano en wat gitaar om mezelf te begeleiden. Totaal niet geschikt voor consumptie. Het is meer dat ik het echt heel leuk vind om te doen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, hoor je klinkt niet oud....denk dat het mij niet lukt volwassen te worden ;) .
Haha... Nou, ik dacht dat je een stuk jonger was dan ik gezien je muziekvoorkeur. New Wave was bij mij dus op de basisschool... Maar zegt mij zeker nog wel iets (óók een mooie tijd om in op te groeien :)).
Ik heb nog nooit eerder (van) cajón gehoord en ben er erg beniewd naar. Ik ga er eens naar op zoek in de wereld die You Tube heet.
Deze filmpjes zijn erg leuk (mocht je ze niet al zelf gevonden hebben): Een indruk van de cajón in verschillende muziekstijlen (wel in het Spaans, maar het beeld spreekt voor zich): http://www.youtube.com/watch?v=ZQ_BSOlk8Uo&featur… En specifiek in de flamenco: http://www.youtube.com/watch?v=9nELYAUFbJY
En Edje Vedder (zijn stem 8) ) maakt nog altijd van alles in mij los.
Edje... Hahaha... Ja die stem. Vind het nog steeds één van de mooiste stemmen ooit... Mijn god, en ik was in de brugklas hartstikke verliefd op Anthony Kiedis van RHCP (maar dat had niet zoveel met z'n stem te maken, eerder met de manier waarop hij met ontbloot bovenlijf rondrende in de clip van Under The Bridge :D).
Ik zing graag en speel een beetje piano en wat gitaar om mezelf te begeleiden. Totaal niet geschikt voor consumptie. Het is meer dat ik het echt heel leuk vind om te doen.
Nou, dat is toch het allerbelangrijkste in het leven! Nog veel plezier met schrijven en muziek!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Tuimel! Schrijven en muziek is een goede combinatie. :) Twee heel verschillende kunstvormen die toch ook veel gemeen hebben. Veel plezier op het forum!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel AndreaClimbing :) .
Een indruk van de cajón in verschillende muziekstijlen (wel in het Spaans, maar het beeld spreekt voor zich): http://www.youtube.com/watch?v=ZQ_BSOlk8Uo&featur… En specifiek in de flamenco: http://www.youtube.com/watch?v=9nELYAUFbJY
Ik heb met heel veel plezier naar de filmpjes gekeken :) . Wat een bijzonder en, volgens mij, veelzijdig instrument. De klank ervan vind ik heel prettig. Rond maar toch helder en pittig. Ik kan me voorstellen dat het erg goed past binnen de Flamenco. Echt leuk om het te hebben leren kennen. Nog heel veel cajónplezier :) !