Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Johannes

Hoi, Ik zal me ook even voorstellen op dit forum. Kijk al een tijdje mee, maar zal vanaf nu af en toe wat vragen spuien. Ik ben nu ongeveer twee maanden aan het werk met een jeugdboek voor ca. 13-16 jaar. Ik ben oorspronkelijk journalist en afgestudeerd communicatiewetenschapper. Het is voor mij een soort van jeugddroom om een jeugdboek te schrijven. Ik geniet echt van het proces en zou het onwijs leuk vinden als ik er later heel misschien (deels) mijn beroep van zou kunnen maken. Maar ik besef dat dat voor weinigen is weggelegd. Ik wil jullie alvast bedanken voor alle goede raad op dit forum. En ook voor de mooie verhalen. Toen ik twee maanden geleden een beetje twijfelde over de lange weg die ik te gaan had en ook geen flauw idee had over alle mogelijkheden die er zijn, hebben een aantal succesverhalen op dit forum mij echt enthousiast gemaakt. Het is erg leuk dat er hier zo'n behulpzame sociale sfeer hangt. Ben ik in de journalistiek niet echt gewend.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Johannes. Wij delen dezelfde (journalistieke) achtergrond. Kun je alvast een tipje van de sluier lichten wat de inhoud van je boek betreft?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, journalistiek en hier zijn inderdaad twee verschillende werelden. Pas zag ik een programma op televisie dat ging over journalisten in China. Die werkten allemaal, onder het toeziend oog van door de staat aangestelde opzichters, samen. In Nederland is het vooral harde concurrentie en vervelende afgunst. Ik weet niet wat beter is. In ieder geval welkom en succes met het schrijven van dat jeugdboek!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is moeilijk om een verhaal samen te vatten. Kennen jullie dat ook? Toch een poging. Het wordt een verhaal met twee ik-vertellers en twee verhaallijnen die af en toe overlappen. Een jongen wordt na een vechtpartij op school bedreigd via MSN en e-mail. Een meisje krijgt te maken met een vader die in coma ligt na een ongeluk. De twee zijn heel verschillend en kennen elkaar nauwelijks (zij is het populaire bloedmooie meisje, hij de stille alternatieve jongen die soms gepest wordt) maar langzaam maar zeker komen ze er achter dat ze veel steun aan elkaar hebben met hun problemen. Het verhaal behandelt verder typische onderwerpen die bij die leeftijd passen. Haat-liefde band met ouders is eigenlijk een centraal thema. Maar ook oa.: vriendschap, populariteit en pesten, liefde en seksuele ontwikkeling.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klinkt als een flinke uitdaging. Je kaart in elk geval veel onderwerpen aan, zo in de gauwigheid. Welkom en succes met inpiratie opdoen hier!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Johannes, welkom hier. Dat klinkt als een boek dat ik graag zou willen lezen, ben heel benieuwd!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johannes, van harte welkom hier. Het klinkt heel boeiend dat verhaal van jou, best actuele onderwerpen.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Johannes. Je speelt een rol in het verhaal waar ik aan werk. :D Fijn en goed dat je zo bondig kan formuleren waar je verhaal over gaat. Dat lukt niet iedereen. Veel succes met schrijven.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Johannes! Een verhaal met twee ik-vertellers en twee verhaallijnen klinkt veelbelovend. Succes met het schrijven.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel veel succes met het schrijven, Johannes. Mijn voorgevoel zegt dat het gaat lukken. Die voorgevoelens blijken vaak waarheid te bevaten, het is maar dat je het weet. Er staat niet voor niets een heks in mijn acatar ... :D

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie reacties allemaal. Word er vrolijk van. De hoofdstukken staan uitgewerkt in mijn computer en ik ben nu net begonnen met de fase van het schaven. Daarna nog meer schaven... nog wat schaven... door een flink aantal mensen laten lezen en daarna waarschijnlijk nog een heleboel schaven.