Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi, ik ben Jannie! - Janheij

De directe aanleiding om hier eens te komen kijken waren mijn bedenkingen bij hetmanuscript. Ik zag dat ik de enige niet ben, maar daar is dit topic niet de plaats voor. Voorheen kwam ik hier alleen om de schrijfwedstrijden te bekijken. Ik ben 55 jaar en tot voor kort zat iedereen te zeveren 'dat ik iets met dat schrijven moest gaan DOEN'. Dat kwam goed uit, want na een periode van intensieve mantelzorg zit ik zonder werk met een gat in mijn CV en dat ik 55 was, vertelde ik net al.... Ik deed bij bij De Volkskrant met 3 verhaaltjes mee voor De Beste Les, en vergat het vervolgens weer. Tot mijn stomme verbazing vielen 2 verhalen in de prijzen en die zijn gepubliceerd door uitgeverij Pearson. Dus ging ik aan meer wedstrijden meedoen, maar nou win ik ineens niet meer. Ik heb een site http://jannieheijmans.come2me.nl/ en een verhalenblog http://jannieheijmans.web-log.nl/mijn_weblog/ en daarnaast sta ik ook op diverse andere sites met artikeltjes en verhaaltjes. De lijst daarvan kan je vinden op die site van me, onder 'reeds gepubliceerd' Dat was het zo'n beetje! Wil je meer weten, dan vraag het maar en misschien krijg je dan ook nog antwoord. })

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jannie, tijd om iets met je gave te doen, lijkt mij...tijd heb je, inspiratie volgens mij ook. Heel veel succes, en veel plezier hier op de site; het zal je een stukje verder helpen richting hetgeen je wilt. Groetjesss D.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die intensieve mantelzorg. Was dat noodzakelijk, of puur vrijwillig? Dat 'gat' in je CV kun je nu mooi stoppen met schrijfsels! Welkom!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, 't is maar waar je de grens legt? Mijn dochter werd op d'r 17de ziek en gehandicapt. Ik had haar veel geleerd maar 'assertief zijn' bijvoorbeeld, dat wordt ineens een heel ander verhaal wanneer het gaat om mensen die jou op de WC moeten zetten. en vlak al die instanties even niet uit. Daarvan hebben we nou het meeste wel achter de rug (hoop ik toch van harte!!), ze woont prima en ze heeft een relatie. En daarnaast begon mijn vader zo stiekemweg te dementeren. Ik zorgde ervoor dat hij in een bejaardenhuis kwam en later weer in een verpleeghuis. De 'echte zorg' was dus niet voor mij. Wel het hele randgebeuren. Zorggesprekken, huisarts, ziekenhuizen en natuurlijk de lieverd bezoeken. Ik had wel een broer, maar die is, één jaar voor vader, in 2007 overleden aan 'iets met zijn lever'. Need I say more? Daar hádden we niet zoveel aan, dus..... Maar inderdaad, ik heb nou genoeg stof om over te schrijven. Dat Dan Weer Wel. Na zaaien komt oogsten, toch?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge, Jannie, je hebt wel een heel zware tijd achter de rug... Maar, schrijven erover is een goede therapie zeggen ze. En dat kun je gelukkig. Sterkte.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zeker een rugzak om uit te schrijven JH. De psychosociale tak hoort trouwens net zo hard bij de 'echte zorg' hoor. Pluk je vruchten JH.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Jascha! Weet je trouwens dat je, wanneer jouw 'zorgekiendjes' eenmaal in AWBZ-instellingen wonen, je niet eens meer bij de mantelzorgers hoort? Niet om de 'douceurtjes' dat me dit zo stoort, maar gewoon, een bietje erkenning was wel leuk geweest. Trouwens ook Buddy's en Zonnebloemvrijwilligers mogen NIET worden ingezet bij bewoners van die verpleeghuizen, dat wordt geacht allemaal in de AWBZ-zorg te zitten. En doet dat vervolgens dus niet!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gedaan. Vreemd trouwens, want de toekomst is toch dat mantelzorgers een serieus onderdeel worden van de hele holistische zorg. Er was pas terug een dag van de mantelzorg, kregen de vrijwilligers een zakje bollen. De enige schrale erkenning uitgekeerd in goed...

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over naïef gesproken! Ik zat me al af te vragen waarom mensen hier een nick dragen, want we willen immers allemaal graag beroemd worden. Inmiddels ontdek ik dat 'we' aan Google hangen! :\\ Fijn! (not) Ik ga dus nou met hoge prioriteit uitzoeken of ik mijn gebruikersnaam kan veranderen (als een van jullie dat toevallig weet, mail mij dan!) en mocht dat niet lukken kom ik terug met een nieuw 'account'. Dat zal wel iets worden van Janheij of zo. Niet dat ik geheimen heb maar ik kan me voorstellen dat niet alles wat ik hier zal vragen of opmerken geschikt is om met de hele wijde webwereld te delen!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay! Vanaf nou heet ik dus Janheij. Voor de rest ben ik nog steeds dezelfde. Het is maar een melding, dan weten jullie het dus.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik maak nogal beginnersfouten hier, waarvoor excuses! Ik lees voornamelijk wat er in al die berichten geschreven is door jullie, ik leer hier heel veel. Wel jammer dat je niet twee dingen tegelijk kunt, lezen én schrijven maar ik zie dat het lezen hier mij voor veel onheil en fouten kan behoeden. Bedankt daarvoor. Omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie en nogal eens een profiel open, vond ik het eerlijker om daar zelf ook maar wat tijd in te steken en sinds een paar minuten staat daar nu alles netjes ingevuld.