Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zwartpen

Hallo Ik ben Zwartpen. Elke dag opnieuw wordt mijn hoofd gebombardeerd met woorden, zinnen, namen en beelden. Ik heb geen enkele seconde rust. Tot dusver verwerkte ik dit steeds snel ergens in een gedichtje of in een tekening, altijd om weer even rust te hebben. Niet als doel op zich. De rust is echter van korte duur. Het is als een drug, steeds een hogere dosis. En op een gegeven moment zat ik zelfs op mijn werk snel een gedichtje te schrijven...omdat het er even uitmoest. Toen heb ik besloten dat het zo niet verder kon. Ik besefte dat mijn hersenstorm niet zou rusten tot ik het de aandacht gaf die het wilde. Daarom ben ik begonnen met schrijven. Eerst als een experiment, met de gedachte: we zullen eens zien hoever we geraken. Beetje zelfspottend ook. Later steeds meer afhankelijk wordend van mijn verhaal. Mijn verhaal heeft mij nodig, maar ik heb helaas niet altijd de tijd daarvoor. Ik kan het me financieel niet veroorloven om er even een jaartje uit te knijpen om eens even een boek te schrijven. Dus schrijf ik als ik ergens gaatjes vind, maar ik merk dat ook dit niet werkt. Ondertussen werk ik, en denk ik aan mijn verhaal en aan een doel dat steeds dwingender wordt. ...en voor de rest werk ik ook graag op de computer, apprecieer ik een rustgevende wandeling in de natuur en denk ik graag na over niet-alledaagse dingen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Zwartpen, wat een leuke introductie! Je zult je verslaving hier volledig kunnen bevredigen, hoor. Ik wens je hier heel veel plezier en succes met het schrijven.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Zwartpen, Welk genre ben je mee aan de schrijf gegaan? Laat ons over een tijdje eens meekijken over de schouder. Veel plezier in elk geval op dit forum.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Zwartpen. Welkom. Ik moest even lachen toen je schreef: "Daarom ben ik begonnen met schrijven." want ik dacht: je wás toch allang begonnen, met je gedichten? Ik snap het wel hoor, je bent als het ware nu uit de kast gekomen en serieus begonnen. Succes!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zwartpen..Een duistere naam, maar een wandeling in de natuur geeft een hoop orde in de chaos. Je valt in de categorie chocoladehagelslag. Dat van dat computeren en nadenken over niet-alledaagse dingen kan ik mij wel in vinden, Zwartpen. Filosoferen is leuk :nod: Welkom Zwartpen, dat er maar veel inspirerende letters uit je naam mogen rollen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Zwartpen, van harte welkom op dit forum. Ben benieuwd naar je schrijfsels! groetjes,

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Zwartpen, Welk genre ben je mee aan de schrijf gegaan? Laat ons over een tijdje eens meekijken over de schouder. Veel plezier in elk geval op dit forum.
Hartelijk bedankt voor een hartelijke verwelkoming. Tussen zoveel ervaren auteurs blijf ik graag heel bescheiden. Alhier mijn kladpapier: Fragment 1 (uit een roman over een denkbeeldige wereld met denkbeeldige creaturen) Hij maakte een korte buiging voor de koning en nam plaats achter het spreekgestoelte. “Het probleem van de dag, zoals we allemaal weten, is niet van vandaag. Bij het begin van onze prachtige onderneming Walstad stelden we reeds vast dat ons organisatieconcept spaak liep op de muur. We ontwikkelden hiervoor speciale walinkt. Niet de walinkt zoals we die vandaag kennen uiteraard, die is veel geavanceerder. De oorspronkelijke walinkt heeft in vergelijking met de huidige inkt, maar een fractie van de werkkracht. Doorheen de jaren stelden we vast dat naarmate we het gehalte magnetium verhoogden in de walinkt, de voorspelbaarheid van de daaropvolgende dag toenam. We hoopten dat hiermee het probleem van de baan zou zijn en dat was het ook, twee jaar lang. Sinds kort echter ontvangen we steeds meer klachten, voornamelijk van Schrijvers, over de onderprestatie van de muur.” Her en der zag je in de zaal Schrijvers knikken. Sommigen mompelden instemmend. De kwestie lag hen nauw aan het hart. “Magnetium is helaas geen oplossing meer. We hebben de maximumgrens hiervoor bereikt. Daarom zoeken we nu naar alternatieve energiebronnen om de werking van de muur beter te controleren.” Fragment 2 (Fragment uit Engelstalige horrorkortverhalen) “Oh, we're from Antwerp. We're heading for Brussels now.” Nancy's mother said. “Brussels is a very nice place.” said one old lady. “Yes, very pretty.” the old lady's friend added. “Oh, but we're not real tourists, we're just pretending we are.” said Nancy all giggly. The old women frowned as they did not understand the underlying meaning of the joke. Then Nancy told them the story of how she had met Vincent in Brazil and why they were really going to Brussels upon which the old ladies smiled in romantic reminiscence. But the smile lasted shortly for when they also told them about the Inspector, the old ladies became bleaker than they already were. And looking at one another in terror, one of them eventually stuttered while glancing at the camera she had just sold them. “You know... you have to be very careful with that camera.” “What do you mean?" Nancy laughed a bit weary "It's just a disposable.” “It's not an average camera,” the old lady said "it's a bit illegal.” “How could a disposable camera possibly be illegal?” Nancy's mother asked now. The old lady shrugged and said: “Just be careful.”