Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ChristineHTH groet u

Hallo allemaal, ik zal me ook maar even voorstellen. Wie ben ik: Christine H.T.H. 19 jaar oud, ik woon in Maastricht en studeer daar aan de Vertaalacademie. Ik ben daar dit jaar mee begonnen, en tot nu toe gaat het supergoed. Wat doe ik: lezen, veel lezen. En schrijven, iets minder. Verder koken, koffieleuten, films kijken, en zingen (vals). Wat lees en schrijf ik: ik lees voornamelijk (goede) fantasy, zoals Terry Pratchett en George R R Martin, mythologie, romans, eigenlijk elk genre, behalve thrillers en horror, zolang het maar goed geschreven is. Ik schrijf ook fantasy, of ik doe een poging daartoe, maar net zo goed verhalen die in deze wereld spelen. Wat doe ik hier: Ik hoop hier mensen te vinden die eerlijke kritiek op mijn stukjes willen geven (niet zoals mijn ouders die alles mooi en prachtig vinden), en ik hoop hier zelf mijn kritiekgeefkwaliteiten (is dat een woord?) te verbeteren. Tot slot: Ik ben christen. Dat zal niet altijd in mijn verhalen voorkomen, maar af en toe duidelijk wel. Ik weet niet wat de heersende mening op dit forum hierover is, en of ik die verhalen hier kan posten zonder belachelijk gemaakt te worden, maar ik heb niet de bedoeling om hier te gaan evangeliseren; als ik hier christelijke verhalen post is dat puur om technische feedback te krijgen, en niet om mijn overtuiging op te dringen. Nou, dit was zo'n beetje mijn verhaal. Als je meer wilt weten, vraag gerust! Groetjes, Christine

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier Christine! Hopelijk vind je hier wat je zoekt qua opbouwende kritiek krijgen en geven. En dat van die ouders die alles mooi en prachtig vinden, dat herken ik wel (in mijn geval zijn het schoonouders + schoonzus). :) Fijn trouwens dat je studie aan de Vertaalacademie goed gaat, ik hoor vaak dat het een zware studie is! Knap hoor. Heb je daarnaast eigenlijk wel tijd voor hobbies? ;) Volgens mij 'lopen' er bij SOL wel meer christenen rond. Ik ben er zelf geen. Overigens, je afsluitende tekst is toch enigszins evangeliserend, met die B.I.B.L.E. afkorting. Ik ben daar persoonlijk niet zo dol op...

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Miss Moneypenny, dank je voor je welkom. Het klopt dat de Vertaalacademie een zware studie is, maar volgens mij helpt het echt als je passie voor taal hebt, en een sterke motivatie, twee dingen die ik allebei heb. En tijd voor hobbies... daar moet je gewoon tijd voor maken ;) Over mijn onderschrift: je hebt gelijk. Ik vond het gewoon een mooie spreuk, maar het is inderdaad tegenstrijdig om dan te zeggen 'ik ga niet evangeliseren'.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Passie voor taal en een sterke motivatie komen je ook vast goed van pas als schrijver! Heb je er eigenlijk serieuze plannen mee, of is het (vooralsnog) een hobby?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou je hebt een goede basis opgebouwd qua lezen. Veel voorbeelden, goed of slecht. Het is idd prettig om eens 'echte' feedback te krijgen die ook wel eens negatief kan zijn. Leuk dat je je zo voorstelt, wat betreft geloof. Gewone vanzelfsprekendheid. Ben wel benieuwd hoe jij dit toepast in verhalen. Welkom ChristineHTH!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom ChristineHTH, Lijkt me best leuk, een studie aan de vertaalacademie ^^ Ben benieuwd naar je verhaal/verhalen! Enne......of je nu christen, heiden of moslim bent.........mij maakt het iig niets uit!!! Haf

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welko Christen Christine. Voor kritieken ben je op de goede plaats terechtgekomen :D. Of je christen-zijn hier een probleem is?; niet meer dan in het dagelijks leven denk ik. Je schrijft tenslotte waar je hart ligt en als mensen er aversie tegen hebben (zulke mensen zijn er altijd) dan moeten ze het maar links laten liggen, vind je ook niet? Veel plezier! Groeten Daniëlle

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jascha: ik laat bijvoorbeeld mijn personages geen dingen doen die tegen mijn geloof ingaan (vloeken, etc.). Veel explicieter dan dat wordt het meestal niet, maar ik heb ook een aantal dingen geschreven die wel voor een christelijk publiek zijn bedoeld, en dat gaat van bijbelverhalen door andere ogen tot een verhaal over een engel in een kerkdienst. @ Daantie: Helemaal mee eens :D

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! ChristineHTH, Ik wens je veel succes met het schrijven en je studie. En veel plezier op dit forum. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Christine! :) Christenen worden hier niet belachelijk gemaakt. Ik ben het ook, en zoals je aan mijn postaantal kan zien ben ik daar nog niet om weggepest. Schrijfze!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sowieso zou ik geen vloek in mijn boek laten voorkomen, maar ook grof taalgebruik weer ik het liefst uit het boek, wat weer een beetje dubieus is, want de realiteit geeft natuurlijk een heel ander beeld qua woordgebruik in de samenleving. Ik had wel twee personages in gedachten die kerkgaand waren, in mijn verhaal.