Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hafnarfjordur

Hoi allen, Laat ik mezelf eerst even voorstellen. Ik luister naar de naam Marcel, ben 28 jaartjes jong, woon in Katwijk Aan Zee en in het dagelijks leven werk ik als accountant. Wanneer ik niet hoef te werken, doe ik aan sport, probeer ik de Zweedse taal onder de knie te krijgen en onderhou ik graag mijn sociale contacten :D Verder vind ik het leuk om andere culturen, landen en steden te ontdekken. Ieder mens heeft 1 of meerdere dromen. Een droom van mij is om ooit een (kinder)boek uit te geven. Niet veel dingen kunnen gaver zijn dan je eigen boekje te zien staan tussen al die andere boeken in een boekhandel. Maar al liggen ze tussen de aanbiedingen in een supermarkt, ook dat zou ik niet erg vinden. Creatief met woorden bezig zijn vond ik altijd al leuk. Ben nu bezig met een verhaallijn voor een kinder- of prentenboekje. Het kost wat tijd maar is ontzettend leuk om te doen. Vooral de aspecten 'de personages tot leven laten komen' en 'proberen de kinderen wat te leren van dit boekje' is zeer interessant en leuk! Ooit zal ik de hulp in moeten roepen van een tekenaar/illustrator aangezien ik dat niet beheers. Misschien vind ik er eentje wel hier of weet men waar ik er eentje kan vinden. Een beginnend tekenaar/illustrator zou leuk wezen omdat die net zoals ik ook op 'ontdekkingstocht' is. Maar ook gewoon brainstormen op dit forum met anderen lijkt mij leuk. Zoals je ziet, ik ben enthousiast en leergierig genoeg ^^ Ik hoop jullie allemaal tegen te komen hier op dit forum!! Groeten, Haffie :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marcel Welkom! Leuk trouwens dat je Zweeds aan het leren bent. Als kind was ik altijd dol op Zweedse series (Emil en Pippi bijvoorbeeld en later had je nog Ebba och Didrik) en daarom wilde ik altijd Zweeds leren. Dat is trouwens nooit verder gekomen dan de aanschaf van het boekje 'hoe en wat in het Zweeds'. Is er een bepaalde reden waarom je Zweeds wilt leren?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Haffie! (Is het wel de bedoeling dat je "Haffie" genoemd wordt hier?) Heb je een speciale reden om jezelf 'Hafnarfjordur' te noemen of vind je het gewoon een leuk woord?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Kraag (of mag ik Gea zeggen), Er is niet echt een speciale reden eigenlijk. Ik vind Scandinavie en dus Zweden van jongs af aan fantastische landen. En ik ben alleen nog in IJsland geweest (wat mijn beste vakantie was ooit overigens). Ik vind dat zangerige taaltje gewoon leuk. Plus het kan handig wezen als ik een keer naar Zweden ga (hopelijk ergens in 2010!). Tenslotte wil ik mij gewoon blijven ontwikkelen ^^ Marcel

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Four Seasons ^^ De officiele reden is dat ik afgelopen september naar IJsland ben geweest, specifieker Reykjavik. Ik vond het daar zooooo ontzettend mooi en leuk, dat ik wat meer IJslandse woorden gebruik voor bepaalde dingen. In dit geval dus voor een forum. Hafnarfjordur is een plaatsnaam, gelegen net onder Reykjavik. Daarnaast gebruik ik in feite 'Hafnarfjordur' als een soort pseudoniem ^^ Heet jij 'Four Seasons' omdat je in elk seizoen te gebruiken bent? ;) Grtz

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, ic.
Heet jij 'Four Seasons' omdat je in elk seizoen te gebruiken bent? ;) Grtz
Haha, nee, mijn naam is afgeleid van het nummer Four Seasons in One Day van Crowded House. Waarom dacht je dat eigenlijk, dat ik zo heet omdat ik in elke seizoen te gebruiken ben?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, nee, mijn naam is afgeleid van het nummer Four Seasons in One Day van Crowded House. Waarom dacht je dat eigenlijk, dat ik zo heet omdat ik in elke seizoen te gebruiken ben?
Haha, omdat elk seizoen altijd iets goeds met zich meebrengt! Ik dacht.....misschien is dat wel op jou van toepassing :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht al, waarom komt die naam me zo bekend voor??? Ik ben ook in IJsland geweest namelijk. Mooiste en duurste vakantieland waar ik ooit geweest ben (dat was nog lang voor alle financiële perikelen). Oh nee, Costa Rica was ook prachtig. Bij het voorstellen had ik even m'n echte voornaam vermeld. Vanaf nu ben ik graag alleen maar Kraag. Succes met je schrijven trouwens!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, humor. Er valt hier genoeg te leren en lachten, dus wees welkom zou ik zeggen, Haf! Ik ben pas bij Ikea geweest en heb wat leuke dingetjes gekocht. De Gruntal, een plant en batterijen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dargor: Bedankt! @Kraag: okidoki ^^ @Jascha: waarvoor heb jij batterijen nodig? Functioneer je anders niet :p Iig bedankt!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom. Hafnarfjordur typt wel heel moeilijk. Mogen we je niet gewoon Kees noemen? Jascha heeft trouwens batterijen nodig om zijn inspiratie op te laden.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Hafnarfjordur typt wel heel moeilijk. Mogen we je niet gewoon Kees noemen? Jascha heeft trouwens batterijen nodig om zijn inspiratie op te laden.
Hahaha, als je het afkort naar Haffie dan valt het toch best mee ^^

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Meer heb je niet te zeggen, Sgoojur? Is je batterij leeg? Misschien kun je samen met Jascha naar Ikea gaan. ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die Tja :lol: Welkom Hafnarfjordur! Hoe spreek je die naam uit?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meer heb je niet te zeggen, Sgoojur? Is je batterij leeg? Misschien kun je samen met Jascha naar Ikea gaan. ;)
Ik zou graag reageren op deze vraag, maar dat zou offtopic zijn, toch? Dan zou ik bijvoorbeeld zeggen dat naar Ikea gaan een goed idee is. Dan komen we in dat zweedse warenhuis deze Zweedse 'Beer ' wellicht tegen op de kinderafdeling en kunnen we hem in real de hand schudden! Ook zou ik vermelden dat zijn naam 'zo lastig en complex is dat ik tijdens het tikken steeds naar boven moet scrollen de naam te checken. Of kwam het doordat het allang bedtijd was en ik met vierkante ogen voor de laptop zat en mij er dus met een simpel welkom vanaf maakte? Nee Tja, deze keer laat ik me niet verleiden tot offtopicheid en beroep me op mijn zwijgrecht. WELKOM Bruine BJÖRN!!! xsg

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hej Hafnarfjordur, välkommen till SchrijvenOnline! Zweeds is inderdaad een mooie taal :) en een vakantie in Zweden in 2010, da's een prima idee. Hafnarfjörður betekent trouwens gewoon: een fjord met een haven.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee leuk, ik ben ook in IJsland geweest, mooi daar he. Maar je bent toch niet alleen in Reykjavik gebleven? De rest is nog veel mooier!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Haffie, Welkom en succes met het schrijven van je boek! Ik heb wel eens kinderverhaaltjes geschreven (die niet groter mochten zijn dan 2800 woorden) en da's nog best lastig. Maar ben nog steeds een novice op dat gebied, ben benieuwd hoe jij het er van af gaat brengen... En Zweeds? Zweden? Ja, de Pipi en Emil verhalen... je trekt wel wat rimpels van mijn gezicht met die series! Het enige later verhaal uit Zweden dat veel indruk op me maakte was Fucking Amal. Moet stiekem toegeven dat ik ook wel Zweeds zou willen leren spreken. http://televisieseries.com/E/images/emiel.jpg

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allen!!! @Afterhoursclinic: bedankt voor de vriendelijke woorden! Als ik eerlijk ben......Pippi was ook niet mijn favoriet haha Sowieso is een kinderverhaaltje maken niet makkelijk. Kga zaterdag een paar hulpmiddelen aanschaffen denk. trouwens......ik zou ook wel Gaelic willen spreken. Maar dat moet maar even wachten denk. @Marlies: bedankt! @Janneman: Ben 4 dagen in Reykjavik gebleven en 3 dagen de omgeving verkent....zo mooi! @MoneyPenny: thanks!

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yo Haffie, van harte welkom. Er loopt hier nog wel meer loslopend wild over het forum heen; je zult je vast thuis voelen! Groetjesss D.