Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kraag

Ik ben een beetje laat met voorstellen. Had hier en daar al gereageerd, zonder me ooit voorgesteld te hebben. Da's onbeschoft! En dat nog wel voor iemand die in het beleefde Engeland woont. Ik ben Gea, 38 jaar, heb een man en drie kinderen en woon sinds 2003 in Engeland. Daarvoor werkte ik in Nederland in het volwassenenonderwijs. Ik heb lesgegeven aan allochtonen en autochtonen. Ik gaf Nederlands en Nederlands als Tweede Taal, computerles en rekenles, aan alfabeten, analfabeten, digibeten, twintigers, zeventigers en alles daar tussen in. Toen mijn man, ik en ons zoontje naar Engeland zouden gaan verhuizen, bedacht ik dat ik mijn creatieve kanten daar mooi zou kunnen gaan ontwikkelen. Nu zitten we hier al een tijdje en heb ik er: een tweeling bij, een aantal verhalen bij die nog verbeterd moeten worden, een aantal beginsels van boeken bij die nog verder afgemaakt moeten worden, een manuscript bij dat afgewezen is door een manuscriptbeoordelaar en een stuk of twaalf liedjes bij die ik op de piano speel en zing en waarmee ik heel sporadisch op open podia in Nederland optreed. En wil ik: gewoon doorgaan met verhalen schrijven en liedjes maken. Nu eerst nog goed worden! tot ziens hier (en daar) liefs, Kraag (Gea)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Gea. Een manuscript dat afgewezen is door een beoordelaar? Eh, bedoel je niet dat die beoordelaar onderbouwd heeft waarom het volgens hem/haar niet publiceerbaar zou zijn?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Gea. Ik kom met enige regelmaat in Engeland, dus ik ben benieuwd: waar woon je precies in Engeland?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo. Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar wat je bedoelt met een afwijzing van een manuscriptbeoordelaar. O, wacht eens even. Je bedoelt dat Antwerpse agentschap toch niet? Daar had ik ook een ms heengestuurd. Toen kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik een synopsis moest opsturen. Keurig gedaan. Ik geef toe dat het een bizar verhaal is. Volgens dat agentschap was het eendimensionaal en clichématig. Hoezo clichématig? Eén en al fantasie en idiotie. Ze zijn verplicht mij mede te delen dat ze geen toekomst voor mijn manascript zien. Verplicht?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Leanne Dank je! @Trenke en Tja De betreffende manuscriptbeoordelaar heeft mij verteld dat ik het verhaal beter niet kon gaan herschrijven, maar met iets nieuws moest beginnen. Een verhaal dat van binnenuit komt. Het verhaal dat ik had geschreven vond zij te bedacht. En weet je wat? Toen ik dat hoorde, dacht ik: dat is nou precies wat ik er zelf ook aan vond schorten, alleen realiseerde ik me dat niet. Ik was dus erg blij met haar oordeel. Eh, in tweede instantie dan. Ik moest eerst natuurlijk even slikken. @Helga Ik woon in Harlow, Essex. Een klein stukje boven Londen. Waar in Engeland kom jij met enige regelmaat?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het Zuidwesten, in de Cotswolds. Mijn schoonzus woont daar met haar gezin. Eerst in Bristol, en nu in Chalford, Stroud. Als we haar bezoeken, plakken we er vaak een vakantie aan vast. Volgende zomer gaan we zo naar Devon. Anderhalf jaar geleden zijn we onder meer in Lyme Regis geweest, waar ik een geweldig boekwinkeltje heb ontdekt van een schrijversechtpaar, de Anholts. Op hun site staat een filmpje van de bijzondere etalage van het winkeltje: http://www.anholt.co.uk/bookshop. Bevalt het wonen in Essex jou?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, daar ben ik ook geweest met vakantie, in Lyme Regis, maar het boekwinkeltje heb ik gemist. Ik zal zo even online kijken. ... Wat een enthousiaste man! Heb even het filmpje over zijn studio gekeken. Een aantal van hun boeken komt me bekend voor, omdat de kinderen die van de schoolbieb mee hadden. Het is prima wonen in Harlow, al is het een wat deprimerend stadje. Wij wonen er sinds twee jaar, in een erg nieuw deel met nogal aparte huizen en hebben voorlopig uitzicht op landbouwgrond, die in de toekomst volgebouwd gaat worden. We hebben het geluk dat er een hoop leuke mensen wonen. Hiervoor woonden we in een ecologisch wijkje in Zuid-Londen. Daar woonden ook al leuke mensen! (Het duurt wel altijd minstens een jaar voordat je daar achter bent, is me opgevallen na een aantal verhuizingen. Of het nou in Nederland is of in Engeland.) Het platteland is hier mooi! Glooiend, met veel oude bomen, overal. Langs de wegen, midden in de weilanden en in de bossen. We zitten hier zo buiten. Vijf minuutjes en je bent in the countryside. Daar rijden we elke dag dwars doorheen, om bij de school van de kinderen te komen. @ allen: Waar wonen jullie? Of is dat allemaal te vinden hier op het forum?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm..Valt muziek schrijven onder schrijven? Iig Welkom op het forum Kraag! Heb je het een beetje naar je zin in Engeland?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jascha, Dank je. Ik begrijp niet helemaal waarom je vraagt: valt muziek schrijven onder schrijven? Ja, Engeland bevalt me prima. Hetzelfde weer als in Nederland. Ik houd van afwisseling.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Muziek schrijven is anders als een verhaal schrijven, dacht ik ineens aan. Had niks met je voorstelrondje te maken. Was half-off-topic ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hela Kraag :p Ik heet jou meer dan welkom ... Inderdaad een actief en doenig cvtje . Groet Yola

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Waus en ook dankjewel Yola. Eh, mijn cv ziet er actief uit, maar ik ben iemand die grote moeite heeft met actief zijn. Alles gaat ont-zet-tend traag bij mij. Zo en nu ga ik even bij het nanoforum hier bij sol kijken.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Kraag, Welkom en veel succes met dat waar je mee bezig bent. Leuk dat je ook liedjes schrijft! De songteksten of de muziek? met groet van Hanny