Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nanda

Hallo, In de afgelopen dagen heb ik al veel rondgekeken op dit forum en besloot nu toch eindelijk een berichtje over mezelf te posten. :-) Mijn naam is Nanda, ik ben 19 jaar jong en heb altijd al veel plezier beleefd aan het schrijven van verhalen. Op de basisschool was taal mijn favoriete vak en mijn verhalen werden regelmatig voorgelezen aan de klas. Ik schrijf zowel in het Nederlands als in het Engels en ben pas vanaf dit jaar "serieus" gaan schrijven en probeer tegenwoordig ook alles wat ik geschreven heb te bewaren (ik heb nog wel eens wat schrijfsels van mijn computer verwijderd). Op een dag lijkt het me leuk om een gepubliceerd boek in de winkels te hebben liggen, maar op dit moment ben ik voornamelijk bezig met mijn cursus schrijven, en ik ben momenteel ook bezig de ideeën voor een roman die ik al een tijdje in mijn hoofd heb op papier te zetten. - Nanda

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt! :D
Welkom, Nanda. Welke cursus doe je?
Ik doe de basiscursus Schrijven bij de LOI.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe de basiscursus Schrijven bij de LOI.
Wat is jouw ervaring met de LOI? Moet je zelf boeken aanschaffen of hebben ze eigen lesmateriaal? Word er goed uitgelegd wat je moet doen? Welkom trouwens, Nanda.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe de basiscursus Schrijven bij de LOI.
Wat is jouw ervaring met de LOI? Moet je zelf boeken aanschaffen of hebben ze eigen lesmateriaal? Word er goed uitgelegd wat je moet doen? Welkom trouwens, Nanda.
Dank je. :-) Ik heb cursussen bij de NHA geprobeerd en daar heb ik geen goede ervaring mee, overal wordt slordig mee omgegaan en de cursussen zijn over het algemeen gezien van slechte kwaliteit (heb er 3 gevolgd..), daarna heb ik de LOI geprobeerd en ben er zeer tevreden over. Ik ga hierna waarschijnlijk nog een cursus creatief schrijven bij hen volgen. Alles is heel duidelijk en vooral uitgebreid (soms iets té uitgebreid...) uitgelegd en je krijgt goede begeleiding door je docent. Eventuele vragen die je hebt worden vaak binnen 2 dagen beantwoord en je hebt er ook echt wat aan (bij de NHA was dat dus niet het geval). Er wordt ook commentaar gegeven bij je ingezonden huiswerk (dit gaat via internet, maar je kunt het ook via de post sturen) en er zitten hele handige tips tussen. Je hoeft bij een schriftelijke cursus volgens mij nooit boeken aan te schaffen, je krijgt een map met blaadjes erin, geen boeken (soms wel, volgens mij, bijvoorbeeld als je een tekencursus volgt), maar deze zit bij de prijs inbegrepen. LOI staat er sowieso om bekend dat ze de beste zijn wat schriftelijke cursussen betreft en volgens mij is dat ook zo. :-)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nanda, Zelf heb ik een aantal jaren geleden, een cursus proberen te volgen bij het LOI, maar toen moest ik zelf de lesboeken aanschaffen en vond ik de stof te onduidelijk. Maar dat is nu dus verandert. Ik volg nu sinds een jaar of twee cursussen bij het NTI en dat bevalt me zo goed dat ik nu al drie van de vier met succes heb afgerond.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nanda, Zelf heb ik een aantal jaren geleden, een cursus proberen te volgen bij het LOI, maar toen moest ik zelf de lesboeken aanschaffen en vond ik de stof te onduidelijk. Maar dat is nu dus verandert. Ik volg nu sinds een jaar of twee cursussen bij het NTI en dat bevalt me zo goed dat ik nu al drie van de vier met succes heb afgerond.
Vreemd, dat je die boeken zelf aan moest schaffen. Je krijgt (tegenwoordig in ieder geval..) een map met daarin losse blaadjes. Maar het zal er wel vanaf hangen of je een cursus of een opleiding daar volgt. Ik heb na mijn slechte ervaring bij de NHA gekeken bij de NTI en LOI, maar omdat LOI bekend staat als de "beste" heb ik toch daar voor gekozen. Ik had op internet nog gezocht naar klachten over de NTI en vond er toch aardig wat. Maar de cursussen die de NTI aanbiedt lijkem me ook wel interessant. Ik ben blij om te horen dat er toch ook mensen met goede ervaringen met de NTI zijn. :D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had op internet nog gezocht naar klachten over de NTI en vond er toch aardig wat.
Wat voor klachten waren dat dan :?