Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben dina..

Hallo allemaal! Ik ben dina en ik kreeg afgelopen week ineens inspiratie voor een boek. Heel leuk natuurlijk, maar ook helemaal nieuw voor me. Momenteel beheer ik de website www.dezwarejongen.nl, met het doel uiteindelijk een magazine voor gedetineerden te maken, en ik schreef al eens artikelen voor een lokale krant, maar dit is toch hele andere koek. Ik heb nog geen letter op papier, maar het maalt al wel lekker door mijn hoofd. Ik hoop op dit forum mijn hersenspinsels met jullie te kunnen delen en het een en ander te leren over hoe ik mijn ideeen om kan zetten in een echt boek! Tot snel! Groetjes, dina

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dina, je zette me even op een verkeerd spoor. ´Ik ben Dinah´ is namelijk de titel van een boek, ik dacht even dat het daarover ging. Welkom hier en ik hoop dat je er veel aan hebt voor jezelf en voor je boek.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessante website, Dina. Welke meerwaarde heeft volgens jouw een papieren magazine ten opzichte van deze site? En hoe valt de site binnen de doelgroep? En een laatste vraagje: de site is voortgekomen uit een schoolproject; wil je daar iets meer over vertellen?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dina, je zette me even op een verkeerd spoor. ´Ik ben Dinah´ is namelijk de titel van een boek, ik dacht even dat het daarover ging.
Haha, ja, ik moest ook onmiddellijk aan dat boek denken! Welkom Dina, en veel inspiratie en plezier hier!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was niet mijn bedoeling om jullie op een dwaalspoor te zetten! Ik wist eerlijk gezegd niet dat er een boek met die titel was... :$ Maar goed, veel vragen over De Zware Jongen! Het is inderdaad begonnen als een schoolproject aan de Hogeschool van Amsterdam, maar inmiddels zijn we aan het uitgroeien tot een platform voor iedereen die met detentie te maken heeft. De doelgroep weet dezwarejongen.nl steeds beter te vinden en we hopen nog deze maand het forum online te kunnen zetten, zodat zij daar hun verhaal kwijt kunnen. De meerwaarde van een papieren magazine is dat we daarmee ook de doelgroep kunnen bereiken die we in eerste instantie beoogd hadden; de gedetineerden. Zij hebben namelijk geen toegang tot internet, dus kunnen de site niet bezoeken. En dan nog even over het schoolproject. De opdracht was om een product te ontwikkelen voor een unieke doelgroep. Aangezien er les gegeven werd in een gebouw naast de Bijlmerbajes kwam al snel het idee om een magazine voor gedetineerden te gaan maken. Tijdens de research bleek dat informatievoorziening voor gedetineerden heel slecht geregeld is en dat er nog niets in deze vorm bestond. Daarom heeft iemand uit de groep besloten om het plan voort te zetten, en na een paar maanden ben ik er toevallig bij betrokken geraakt. Dat is inmiddels alweer bijna twee jaar geleden. Zo, dan zijn jullie een beetje op de hoogte ;) Ik kan nog uren verder vertellen over De Zware Jongen, maar dat zal ik niet hier doen. Mocht iemand interesse hebben, dan is het misschien handig om even een pb te sturen. We zoeken overigens ook nog correspondenten...

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb recentelijk iets gelezen, of gehoord over die website! Kijk je wel uit niet gevangen te raken in je eigen verhaal? Maar hopen dat jouw boek wel uitbreekt. Inkoppertje :D Welkom Dina!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi. Bedankt voor al jullie reacties. Ik krijg steeds meer zin om alles op papier neer te zetten, dus we zien elkaar vast snel weer ergens op dit forum!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hela welkom Dina, :rolleyes: Veel schrijfplezier toegewenst ...en leuke website heb je , leuk idee meissie... Groet Yola

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Dina. ten eerste welkom. ik zit zelf op de hva en loop elke ochtend langs de bijlmer bajes. wel leuk dat het project is voortgezet. succes met je boek en het project. groet,