Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo allemaal - Haggis

Beste schrijvers, Mijn naam is Jan Jacob (dat is mijn - dubbele - voornaam), en ik ben nieuw hier! Ik heb onlangs mijn Bacheloropleiding geschiedenis afgerond, en ben vervolgens een Research Master gaan doen. Ik merkte echter al snel dat ik weinig plezier meer had in het studeren - het schrijven vond ik altijd het leukste. Daarom heb ik besloten te stoppen met die studie, en ik ga me nu volledig richten op het schrijven, naast het een of andere (bij)baantje. Rijk hoef ik niet te worden, liever gelukkig. En als het kan allebei. Ik ben al bezig met een paar ideeën uit te werken, en ik ga voor de tweede keer meedoen aan NaNoWriMo (ja ja, nog zo iemand). De eerste keer was een paar jaar geleden, maar toen had ik nog niet echt een goede schrijversmentaliteit. Bovendien heb ik mijn vaardigheden als schrijver door mijn studie flink kunnen verbeteren (om nog maar te zwijgen van de 'research skillz' die ik heb opgedaan). Ik heb dan ook goede hoop dat het dit keer wel gewoon gaat lukken. Ik weet niet of ik hier veel zal posten, maar we zien wel. Groeten, Jan Jacob

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan Jacob, welkom! Een serieuze slag naar het schrijven. Succes en ik hoop dat je hier op het forum zo ervaringen kan lezen en delen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom. Jazeker ga je veel posten. We willen ook graag iets aan jou hebben. :unibrow:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom en tevens succes met NaNoWriMo! Over NaNoWriMo is trouwens ook een apart topic, misschien interessant voor je? Je kunt daar lezen welke SOL-ers zich nog meer hebben aangemeld.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey JJ, welkom hier. Leuk dat je je zo richt op het schrijven! :thumbsup: :nod: Hoe kom je er trouwens bij om je naar een Schots gerecht te noemen?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is niet zomaar een vraag van Waus, hoor. Hij weet bovendien alles van Schotse en Ierse spelletjes.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Haggis, en veel plezier op dit forum. Succes met het schrijven, heerlijk dat je je daar nu zo op toe kunt leggen (naast het één of andere bijbaantje dan). Misschien kun je een baantje zoeken waarbij je (evt. stiekem) heel veel kunt schrijven!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe kom je er trouwens bij om je naar een Schots gerecht te noemen?
Dat komt eigenlijk van Haggis McMutton, een personage uit The Curse of Monkey Island, een computerspel. Ik ben nogal een fan van adventurespellen in het algemeen, en Monkey Island in het bijzonder. Toen ik (inmiddels alweer een jaar of 8 geleden) een forumnaam moest verzinnen, liet ik me inspireren door dat spel. En bedankt allemaal voor de vriendelijke welkomstwoorden, ik zal af en toe eens in het researchforum kijken of ik eventueel kan helpen met een geschiedenisvraag.