Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sabstraalt komt kijken

Beste iedereen, Kersvers afgestudeerd als medisch en cultureel antropologie ga ik een schrijfcursus proza volgens aan de Schrijversvakschool in Amsterdam. Ben bezig met een roman die ik bij deze tot social science fiction omdoop. Aan inspiratie ontbreekt het me om dit moment niet, maar ben toch bezig om een soort van schrijverskader om me heen te creëren waarmee ik dingen kan uitwisselen; contacten, informatie, ideeën. Dit forum vind ik daar naast de schrijfcursus ook wel goed bijpassen. Dus we zien wel wat er gebeurt! Schroom niet om eens een keer een berichtje te sturen :) Hartelijke groetjes, Sabine!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Sabine. Social science fiction...? Je maakt me nieuwsgierig, die combinatie klinkt interessant. Ik denk dat ik mijn project ook wel onder die noemer kan zetten. Ik had het alleen zelf nog niet zo benoemd. Je hebt er in elk geval een passende studie voor gedaan lijkt me. Veel plezier en inspiratie toegewenst hier op SOL en natuurlijk gefeliciteerd met je afstuderen.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sabine, en inderdaad: Social Sciene Fiction...vertel meer... Je bent dus afgestudeerd, wat is de volgende stap, een baan zoeken? En in welke richting...Social Science Fiction of iets meer dagelijks? Veel plezier hier! Groetjesss D.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sabine, welkom! Een nieuwe weg in de wereld van genres. Dat is van de toekomst: SSF film. Hm..Die was dubbel..

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sabine, Ik ben ook nieuw. Ik kijk uit naar je schrijven. Anthropologie, science fiction interesseert me. De nuance social science fiction maakt me zeer nieuwsgierig. Christine

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sabine, Het klinkt interessant, die combinatie van antropologie en een nieuw genre. Je maakt me erg nieuwsgierig. Veel plezier hier! :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat leuk, ik kijk een paar dagen niet en nu staan er al welkomst berichtjes! Thanks! Ik moet nog even m'n weg vinden op deze site hoor, ik zie dat je ook dingen kan proeflezen, wil ook best wat van jullie lezen. En D. ben op zoek naar een part time onderzoeksbaan, zodat ik nog genoeg tijd over hou om te schrijven :-) De term van social science fiction had ik iig zo bedacht omdat het verhaal gaat over een jonge vrouw die op een verloren kolonie van de Aarde woont. De leefomstandigheden zijn er echter niet ideaal, dus wordt er besloten dat een groep expeditieleden, dmv de oude technologische apparatuur waarmee ze eeuwen geleden naar de planeet kwamen, verder mag te trekken. Cledwyn, want zo heet de veelbelovende planeet die ze op het oog hebben, lijkt zowel in zijn voorzieningen als aan het portie avontuur, waar sommige expeditieleden zo naar verlangen, tegemoet te komen. Toch gaat dit hele plan, zowel op bestuursniveau als in het persoonlijk leven van de hoofdpersoon, natuurlijk niet zonder trekken en stoten. Het sociale en de SF probeer ik in dit boek dus een beetje te mengen!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jack Vance, die ga ik googlen! Ben zelf fan van Anne Mc Caffrey (Dragonriders of Pern) en Naomi Naovik (Temeraire Series). Maar lees ook wel veel non SF/fantasie hoor haha, ja die foto, toen waren we enorm melig, vanuit verveling zijn we allemaal gekke foto's gaan maken

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, mede-antropoloog! Ik heb ook antropologie gestudeerd, keurig drs. geworden en nu (zo'n tien jaar later) sta ik voor de klas! Ik hoop dat het jou lukt een leuke onderzoeksbaan te vinden. En een leuk boek te schrijven natuurlijk. Veel plezier op dit forum!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hee Claudia wat leuk, een grote familie die antropologen enja, ik heb eerlijk gezegd ook al de master voor leraar maatschappijleer op het oog ;) mocht ik niet echt gemakkelijk aan een onderzoeksbaan komen. Waar geef jij les in?