Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hier stelt Dragonda zich voor...

Hallo! Ik ben Dragonda, maar in het dagelijks leven word ik Esther genoemd. ;) Ik ben 23 jaar en ik woon in het heerlijke Brabant. Op dit moment studeer ik Beeldende Kunst (3e jaar) aan de kunstacademie AKV / St. Joost in Breda. Naast de beeldende kunst is schrijven mijn favoriete bezigheid. Deze periode zet ik mijzelf voor de uitdaging om voor het eerst mijn geschreven teksten te gaan combineren met mijn visuele poëzie. :D Erg prettig is dat mijn opleiding de ruimte laat aan de schrijfster in mij om zich te ontwikkelen, onder andere door het aanbod aan theorievakken. Ik heb mythologie, narratologie, poëzie, literatuur en semiotiek gevolgd. Daarnaast krijgen we lessen in het vak 'Tekst', waar fictie en non-fictie aan bod komen. Vorig jaar waren er ook werkgroepen tekst, waar leerlingen elkaars werk konden beoordelen en advies geven. Ik heb toen nog niet echt de moed gehad om me daarbij aan te sluiten, maar als het dit jaar weer gedaan wordt wil ik het wel gaan proberen! De beslissing om mij hier in te schrijven komt doordat ik mezelf wil pushen om nog meer met schrijven bezig te zijn. Ik schrijf nu al veel, maar door de bezige aard van mijzelf en mijn opleiding gaan mijn schrijfsels te vaak over mijn ontwikkelingsproces in de atelierstudie en naar mijn zin te weinig vanuit mijn pure zelf en onderwerpen die ik zelf kies. Genoeg over mijn opleiding! Ik heb al 4 jaar een relatie met mijn super lieve vriendin Liesbeth uit Vlaardingen. Niet bepaald in de buurt, maar zodra de financiën het toelaten, willen we samenwonen. Ik ben dol op sprookjes, mythen, sagen en legenden. Ik ben momenteel bezig met het lezen van een boek over Hollandse sagen, (zodra mijn vriendin het terug geeft kan ik het uitlezen,) en uiteraard ben ik ook een Efteling liefhebber. :D Mijn favoriete muziek is de muziek van ERA. Verder houd ik van alle Keltische muziek waarbij ik lekker kan wegdromen en filmmuziek met een verhalend karakter. Ik heb een niet te stoppen liefhebberij voor vampiers. Niet dankzij de huidige Twilight-hype, maar meer omdat ik ben opgegroeid met Der Kleine Vampir en de boeken van Paul van Loon, waar ik nu nog steeds net zoveel van kan genieten als vroeger. Mijn idolen zijn Paul van Loon en Jules Deelder, en mijn favoriete kunstenaars Anton Pieck en Johannes Vermeer. Mijn favoriete films zijn "The Boat That Rocked" en nog vele, vele andere in allerlei genres. Voor wie interesse heeft, mijn persoonlijke website is http://www.Dragonda.com maar ik heb ook een webplekkie op http://dragonda.deviantart.com/ (waar je al enkele van mijn schrijfsels kan lezen en ook kan zien hoe ik er eigenlijk uitzie)! Voor de lezers die na dit lange voorstelrondje van mijn kant nog niet zijn afgehaakt (maar ook voor alle andere lezers): bedankt voor het lezen en als er vragen zijn, stel ze gerust! Ik ben een open boek. ;) Groetjes, Esther

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Dragonda! Hm, vampiers. Nou het is hier op het forum bloederig genoeg hoor :nod: . Nou je zit al in de artistieke en poetische kant, dus schrijven zal wat inspiratie betreft geen punt worden. Zijn dat je eigen creaties? Mooi hoor (Website) Alweer iemand uit het zuiden. Ik voel me slecht vertegenwoordigd vanuit Den Helder, voel me hier eenzaam :crybaby:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Dragonda! Hm, vampiers. Nou het is hier op het forum bloederig genoeg hoor :nod: . Nou je zit al in de artistieke en poetische kant, dus schrijven zal wat inspiratie betreft geen punt worden. Zijn dat je eigen creaties? Mooi hoor (Website) Alweer iemand uit het zuiden. Ik voel me slecht vertegenwoordigd vanuit Den Helder, voel me hier eenzaam :crybaby:
Hey! Bedankt! Niet eenzaam zijn hoor. Het mooie aan het web is dat het ervoor zorgt dat je toch allemaal min of meer bij elkaar bent ook al ben je ver weg. ;) Op mijn website staan inderdaad mijn eigen creaties, ik ben blij dat je het mooi vindt! Dragonda.com zelf (de website) is ook mijn creatie. Ik overweeg nog of ik daarop ook schrijfsels zal gaan zetten. :)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Snif' dankje. Ja, als je losse stukken schrijft zou ik dat zeker doen. Het maakt je artistieke plaatje compleet.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haha... Onze namen lijken op elkaar en er is ook nog een link met Vlaardingen - waar ik woon ;) Welkom hier Dragonda! Ik hoop dat deze plek je zult bevallen. Er zijn hier in elk geval meer liefhebbers van mythologie.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Dragonda. :nod: Interessante opleiding doe je! Zal morgen je website eens bekijken, het wordt mij, als niet-vampier, te laat nu. Jascha, stil maar hoor. We houden wel van je. :{} Zelfs al kom je uit Den Helder. ;)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een open boek ben ik al, Dragonda. Liever geen concurrente, maar desalniettemin hartelijk welkom.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Dragonda! Leuk stukje, krijgen we een goed beeld wie Dragonda precies is. Veel plezier! Groetjessss D.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dragonda/Esther Van harte welkom hier, ik denk dat het je wel zal bevallen op dit forum.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, en bedankt voor al jullie lieve berichtjes! (K) Ik voel me nu al helemaal welkom... Dargor, misschien komen we elkaar dan nog wel eens in het echt tegen! :) Sekhmet, het is niet erg hoor! Voor mij was het eigenlijk ook al laat, zeker aangezien ik voor school om 5.45 mijn bed uit moet (erg slecht, I know). Kijk rustig een keertje rond op mijn website wanneer het wat minder laat is... ;) Verder nogmaals bedankt iedereen, ik ga het hier vast heel leuk hebben!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum, Dragonda. Spannende naam trouwens. Veel succes met het schrijven.