Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

RudiO

Ik wil mij graag even voorstellen en wel voordat ik in topics graag wil helpen bij het oplossen van POD, uitgeverij of andere vragen. Het feit is namelijk dat ik sinds 3 jaar een uitgever ben. En ja ik sta al een tijdje in de lijst van uitgevers op deze site. En nee, ik geef verder geen info i.v.m. spam, toch? Ik volg al heel lang de topics maar heb het te druk gehad met andere zaken om mijzelf aan te melden en mijzelf voor te stellen. Als ik de lijst van uitgevers bekijk ben ik een unieke uitgever. En wel omdat ik verhalen uitgeef vanuit een therapeutische inslag. Als coach en trainer help ik vaak mensen met hun traumatisch verleden en geef hen daarna de opdracht om het van hen af te schrijven. Daar de reguliere uitgevers totaal geen brood zien in dit soort uitgaves en mijn clienten toch graag dit boek in kleine beschermde groep willen laten lezen was het al snel duidelijk hen daarbij te helpen. Te meer omdat ik 40 jaar in de grafische wereld heb gezeten. Ben inmiddels 59. Voor mij is die uitgeverij een verlengstuk van mijn coachingsproces. Voor de client is het lekker om met dezelfde coach het 'verhaal' af te maken. Natuurlijk klopt het wat ik in topics lees dat het woord uitgeverij te pas en te onpas gebruikt wordt. Maar die benaming is nodig als je (in eigen beheer) een ISBN nummer gaat aanvragen. Dat kan alleen als je uitgever bent. Dus ben je uitgever voor je het weet. Daar zijn dus geen normen en waardes of richtlijnen voor om uitgever te worden. Nogmaals, ik hoop een bijdrage te kunnen leveren in de materie drukken en uitgeven en ik hoop van jullie veel te leren over schrijven Groet RudiO

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor het warme ontvangst allemaal. @Trenke Echt iets toevoegen zal zeker niet lukken. Alles is al eens gezegd. Wel iets op een andere manier uitleggen. Het grappige met fora is dat er schijnbaar altijd strijd moet zijn. Dat is in het leven en op internet en hier niet minder. Ben zelf door Richard Bandler getraind om mensen te leren beter te communiceren waarbij het luisteren naar anderen de belangrijkste drive is. Maar op de site van diverse trainers in Nederland is het al niet anders. Zal menselijk zijn. Ik ga er vanuit dat als mensen iets niet snappen dat dat komt omdat de gene die wat verteld dat niet goed kan uitleggen. Anders uitleggen helpt beter dan schreeuwen bijvoorbeeld.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tom96 Ik wil geen reclame maken. Daarom heb ik ook geen websitelink onder mijn stukjes. Maar hij staat tussen de uitgevers op de pagina 'Eigen beheer en publishing on demand'. Nogmaals wil ik benadrukken dat ik hier graag als uitgever een en ander wil uitleggen over het uitgeven van boeken en over de richtlijnen in de grafische wereld. Daar heb ik 40 jaar in gewerkt. Van handzetter tot directeur zal ik maar zeggen. Het was jaren geleden een enge en beschermende wereld maar sinds de pc open voor iedereen. Dat uitgeven doe ik niet als hoofdzaak, maar ik wil er natuurlijk wel aan verdienen om het nog heel lang vol te kunnen houden. Mijn eigenlijke werk is coachen voornamelijk mensen met psychische problemen uit het verleden. Merendeel van mijn klanten vinden de 2 boeken die ik voor ze maak genoeg. Vaak allen maar voor het nageslacht en zeker als therapie voor hun probleem. Soms vind ik hun onderwerp zo belangrijk dat ze voor een groter publiek nodig zijn als ruggesteuntje. Die boeken komen natuurlijk ook niet op de site te staan om te bestellen. Naast deze probleemboeken ben ik nu bezig met een boek over leren tennis. Een boek over anders afvallen. Een boek over Wormerveer in de 50er jaren. Een boek over spirituele dingen. Ikzelf ben eigenlijk de grafische vormgever van het boek en het drukken of printen besteed ik uit bij bevriende relaties en natuurlijk goede vakmensen uit de oude tijd. Mijn eigen schrijfsel heb ik natuurlijk ook bij mijzelf ondergebracht. Is voor mijn trainingen en heet 'Eindelijk los van je gedachte' en hoef ik dus niet te promoten om er meer van te verkopen. RudiO

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeg maar, RudiO, leuk dat je er bent, hoor, dus goed bedoeld, maar als alles al eens gezegd is over wat jij doet, en je wilt geen reclame maken ... dan begrijp ik eigenlijk je motivatie niet om hier mee te praten in het forum. Wil je die eens uitleggen?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marriejeanne Mijn motivatie is dat ik wil leren hoe mensen denken en daar wanneer nodig richting aan te geven. Ook op het forum van schrijvenonline zie ik vaak topics waar antwoorden op andere plekken al lang zijn uitgelegd maar (nog) niet goed begrepen zijn of uit zijn verband zijn gerukt. Het medium internet helpt de mens verder in zijn groei. Maar door de vaak vele vertekende antwoorden worden de mensen verkeerd geholpen. Zeker als je de discussies leest over het begrip POD. Veel mensen hebben er een eigen oordeel over zonder daarover deskundig te zijn geinformeerd. Dat is voor die persoon niet erg maar als de betreffende persoon dat gaat uitdragen als waar klopt de waarheid niet meer. Vandaar dat ik als 'deskundige', want wie ben ik ondanks mijn 40 jaar ervaring, op het gebied van drukken en printen het een en ander kan rechtzetten, wanneer nodig natuurlijk. RudiO

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je uitleg, RudiO. :!: Ik geloof echter niet dat de mensen hier 'verkeerd worden geholpen'. Velen van ons hebben inmiddels hun ervaringen op schrijf- en uitgeefgebied (ook p.o.d. / eigen beheer én regulier) en die geven we aan elkaar door. Die ervaringen kun je wel 'waar' noemen, en in die zin ook 'deskundig'. Maar dat er door sommige bedrijven / mensen valse verwachtingen worden gewekt, is wel een feit, gezien de verhalen. Prima dat jij daar met jouw ervaringen je licht over wilt / kunt laten schijnen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bedoel je met je onderschrift 'Je brein is sneller dan je denkt!'? Ik denk... :smirk:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom :nod:

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@eigen Dat is een ambiguiteit Zoals de man sloeg de hond met de stok. Dat is er ook een. Los daarvan ben ik met het brein bezig. Niet als chirurg maar wat er in de mens omgaat. Waarom men denkt wat men denkt.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat vraag ik mezelf ook wel eens af: waarom denk ik zoals ik denk. Vaak is het leven makkelijker als ik niet zo denk...

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Four Seasons Dat is een goeje vraag. Wat voor boeken lees ik. Door die vraag kwam mijn hele leven even boven water. Wat heb ik zo al gelezen. Ik ben bang dat ik niet zo belezen ben zoals jullie denk ik. In mijn jeugd had ik moeite met lezen maar de bijbelverhalen op zondagsschool hebben nog steeds een grote inpact op mij. Ondanks dat ik niet zo gelovig ben. Migraine als ik meer dan een half uur een boek in handen had. Stripverhalen verslond ik wel, Eppo, Kaptein Rob, Donald (ben ik trouwens nog op geabbonneerd). Ian Flemming, Agatha Christie, e.d. Zo'n 20 jaar geleden werden het meer reisverhalen en waargebeurde verhalen. Na de hersenbloeding van mijn vrouw in 95 meer boeken over zingeving en zo. Neale Donald Walsch bijvoorbeeld. Gelukkig was ze na 2 weken coma en een half jaar revalideren redelijk terug. Je moet weten dat ik voor dit voorval een workaholic was en zo'n 70 a 80 uur per week werkte. Na het voorval ga je anders over het leven nadenken en beseffen dat je leven aan een gouden draadje hangt. Daarna veel zo niet alle boeken gelezen om mensen te helpen die in zo'n zelfde situatie zitten of hebben gezeten. Dor mijn interesse in oude magische technieken van b.v. de maya's, egyptenaren, indianen en de medische kennis die ik inmiddels heb opgedaan coach ik veel nu veel mensen. Als ik nu boeken lees gaat het mij niet meer om het verhaal maar over mijn vraag: Wat drijft je om dit boek zo te schrijven zoals je dat doet. En natuurlijk de boeken die ikzelf uitgeef. Dat zijn dan ook verhalen waar mijn interessen ook ligt anders heb ik er niets mee. @eigen Je bent zoals je bent omdat je leeft en opgevoed bent.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarna veel zo niet alle boeken gelezen om mensen te helpen die in zo'n zelfde situatie zitten of hebben gezeten. Dor mijn interesse in oude magische technieken van b.v. de maya's, egyptenaren, indianen en de medische kennis die ik inmiddels heb opgedaan coach ik veel nu veel mensen.
Kun je wat specifieker zijn? Wat voor boeken bedoel je? Kun je een paar titels noemen? Je schrijft dat je nog steeds geabbonneerd bent op de Donald Duck. Wat vind je leuk/interessant/grappig aan de Donald Duck?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was een paar dagen weg van mijn computer. Vandaar die 2 dagen ertussen. Sorry voor de traagheid. Donald maar ook suske zit vol met dubbelzinnigheden wat door kinderen vaak nog niet gezien worden. Soms lig ik in een deuk. Mijn klein kinderen lezen daar dan gewoon overheen. Hij is pas 5. Een greep uit de titels van de boeken in de afgelopen 10 jaar: Van R. Bandler. Hoe haal je wat in je hoofd. De betovering van taal. Hypnotherapie. Conversations. Van A. Robbins. Je ongekende vermogens. Stap in je grootsheid. Van P. Liekens. Het spel tussen het bewuste en het oonbewuste. S. Rozen. Mijn stem gaat met je mee. J. Hollander. Essenties van NLP. Provocatief coachen. Die strips zijn dan als afleiding. Elk ander boek die ik wil gaan lezen zou ik denk ik alsmaar ontleden. Een tik door R. Bandler. Hij zoekt overal wat achter. RudiO

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ RudiO, Ken je het boek "Je gevoel de baas" door Dennis Greenberger & Christine Padesky? Zo nee, ik kan het van harte aanbevelen. Zelf heb ik verschillende "zelfhulpboeken" gelezen, maar aan deze heb ik echt wat gehad. Inmiddels heb ik een beetje rondgeneusd naar de boeken die jij noemde en vooral "Je ongekende vermogens" en "Essenties van het NLP" vielen mij op. Hoe kwam je op het idee om (juist) deze boeken te lezen, als ik vragen mag? Hoe denk je over Hypnotherapie, by the way?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vier jaar geleden 'zocht' ik weer een doel. Je ongekende vermogens gaven mij de kracht om mijn doel na te streven. Een jaar daarna begn ik een re-integratiebureau op holistische basis. Voor mensen die ver van de arbeidsmarkt afwaren en een psychisch probleem hadden. Daar ik werk met het brein was NLP een logisch vervolg. Voordat ik met de studie begon heb ik het merendeel van de boeken gelezen. Tijdens de opleiding de rest. Duidelijk werd dat wat men is door de gedachtewereld tot stand werd gebracht. Denkt men dat men na 8 jaar werkloos te zijn niet meer aan het werk te komen, is dat zo. Met mijn eigen methodiek TIC bewijs ik het tegendeel. Een kwestie van anders denken. Hypnose en NLP werkt daar zeer snel bij. Gebruik het ook voor mensen die nog steeds een trauna hebben, en nergens meer verder geholpen konden worden, waarna men in staat is dit voorval op te schrijven. Eigenlijk van zich af kunnen schrijven. Hypnose zie ik als een soort rustige meditatie met opdrachten. Geen Rasta Rostelli gedoe, hoor. Maar meer van: Als je nu rustig in je hoofd van 10 naar 1 telt zul je merken dat, als je daarna je opgen opendoet, je doel helder voor ogen gaat zien. Zwlfhulpboeken waren voor mij interessant omdat ik daarbij zag dat dit ook een soort hypnose aan te pas kwam. Door die succesverhalen en de trance schrijfwijze ga je anders denken. Jomanda, de dokter, pillen, goede muziek, een goed boek, zelfs een goede film zijn eigenlijk ook trance processen.