Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een warme verschijning - Sunshines

Hai die hai, Op aandringen van mijn vriend heb ik vandaag de moed bij elkaar geraapt en mijzelf aan de computer vastgekluisterd. Twee jaar geleden heb ik in pure vorm van creatief schrijven mijzelf overgoten met pen en papier. Vele gedichten vloeide uit mijn pen voort. Maar ook andere ideeen werden tot in de late uurtjes uitgewerkt. Zo ontstond in enkele maanden tijd mijn eerste kinderboek: Ilussie-eiland. Ik ben hopeloos ouderwets en het kostte dan ook nog wel enkele weken en heel wat vierkante oogjes voordat het in digitale versie beschikbaar was. De ene na de andere afwijzing ontnam mijn kinderlijke plezier in dit bijzondere verhaal. Blij dat de laatste uitgeverij er nog het een en ander bij smurfde, moest ik toch wel even slikken. Het idee was leuk, de rest waardeloos (de conclusie). Ik ben bij de pakken neer gaan zitten en heb het bijltje erbij neergelegd. Dit was niks voor mij. In de tussentijd heb ik het afgelopen half jaar met mijn groep vier een schitterende prentenboek gemaakt. Uiteindelijk in eigenbeheer uitgewerkt. Deze ervaring en al die glimmende gezichtjes maakte heel wat goed. Mijn leven kwam totaal op zijn kop te staan door een aantal spannende en liefdesprikkelende gebeurtenissen. Een flinke draai aan het roer heeft ervoor gezorgd dat ik weer diep door de modder ging. Inmiddels is dit zonnetje zich weer aan het opwarmen en geniet ze van het effect van de modder (goed voor je huid! ;-)). Uiteindelijk heb ik de bijl opgepakt en de knoop doorgehakt. Deze nieuwe start kan alleen maar goede dingen met zich meebrengen. Ik hoop veel te kunnen leren. Mijzelf als persoon en als leerkracht in het basisonderwijs beter door te begrijpen en te ontwikkelen tot een echte dromerige schrijfsmurf. En als daar ooit nog iets moois uitkomt dan is dat mooi meegenomen.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u. Ik had zo'n snelle reactie niet verwacht :-) Heb ik te maken met een echte schijver/schrijfster of iemand die gewoon enorm geniet van deze creatieve vorm om de schoonheid van het leven aan andere te laten zien?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een mooi geschenk aan jezelf en een ander! Zoals mijn onderschrift al zegt, ligt het kostbaarste vaak voor het oprapen, maar lopen we te vaak met oogkleppen op, zodat we het niet zien. Heb je voor deze nieuwkomer een wijs advies om weer op gang te komen?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je voor deze nieuwkomer een wijs advies om weer op gang te komen?
Alles wat je geeft krijg je uiteindelijk ook weer terug. Dus val niemand aan en lach niemand uit.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom Sunshines. Ik hoop dat je hier de nodige inspiratie krijgt. We zijn trouwens allemaal echte schrijvers/schrijfsters en sommigen zijn zelfs geweldig. Doe gezellig mee.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:!: Dat is helemaal waar. In ieder mens schuilt een waar persoon. Je bent en kunt alles; geloof in jezelf, right?! Bedankt voor deze opsteker.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sunshines, Ik ben altijd dichter bij je dan wie van de andere leden ook. Welkom op de site van SOL en aan boord van mijn Fokker Fellowship. Ik heb jammer genoeg geen plaats naast je vriend, omdat ik niet weet wie dat is. Daarom zet ik je naast 'a handsome steward.' Ik ben de gezagvoerder en vlieg je overal heen waar je maar wilt. Als zeer gewaardeerd forumlid vlieg jij 1e klas en laat me weten wat je wensen zijn. ‘So fasten your seatbelts, ready for take off.’

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geldt jouw aanbieding ook voor andere forumleden of alleen voor Sunshines? Ik ben maar aan het herschrijven en dus dringend aan vakantie toe.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Absoluut smurfig! Een heel warm welkom. Bedankt fellowship :D Tja, dat aanbod is erg verleidelijk. Mmmm, maar vast niet zo verleidelijk als mijn gedicht een ultiem toetje.... of mijn aankomende vakantie.... Mmmmm..... ik heb wel een wens.... wat dacht je van een goede taal/spellingscursus. Heb je een aanrader? Want door alle bomen zie ik de schoonheid van het bos niet meer. Eenmaal in de wenssfeer kun je me wellicht ook wel helpen (of iemand anders) door te vertellen hoe ik dit forum bij gevolgde onderwerpen plaats. Vast heel simpel, maar geen idee hoe?!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker! Lekker gaan schrijven en onderwijl gaan SOLlen om up to date te blijven. Welkom en succes! Onderwerp volgen staat onderaan het eerste bericht. In dit geval je eigen bericht. In het grijs.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sunshines, veel plezier op het forum. Ik zit er zelf sinds kort bij. Het is verslavend, leerzaam, maar ook af en toe een hele kluif. Ik ben nog bezig met het doorspitten van oude/verlaten artikelen en tegelijkertijd ben ik aan het herschrijven. Een goed boek om aan te schaffen (heb ik gedaan na getipt te zijn hier op de site) is: Schrijfwijzer van Jan Rinkema. Je hebt de grote rode met uitgebreide uitleg en oefeningen en er is een uitgeklede versie de de helft goedkoper is. Succes en nogmaals veel plezier!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Sunshines. Maarre, de vraag of je met een 'echte' schrijver te maken hebt, is nog niet zo simpel, ook al geeft Tja haar eigen antwoord. Browse maar eens in oude topics. ;)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet iemand toevallig hoe je je beginpost kunt bewerken? Bij alle andere reacties (van mijzelf) staat een kopje bewerken, alleen niet bij de eerste.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben altijd serieus ;-) De serieuze fun dan maar. Eerst het plezier weer helemaal terug halen en dan weer serieus aan de slag.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Sunshines! Leuk, een collega (ik sta ook, naast het schrijven, voor de klas). Heb je nog genoeg fut over om te pennen naast zo'n intensieve baan? Of ben je een energiek type? Zal wel als je jezelf Sunshines noemt. Veel succes en veel plezier op deze site!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag collega, Ik ben nog niet zo heel lang geleden verhuisd en zal hier weer via invalwerk opnieuw moeten beginnen. Voorlopig nog tijd genoeg. Toen ik full-time werkte viel het niet altijd mee. Soms had ik 's nachts de geweldigste ideeen :rolleyes: Als de wekker weer om zes uur gaat, dan bedenk je wel even wat wijs is. Maar ik heb gemerkt dat de creatieve stroom tegenwerken nog meer energie kost dan een nachtje doorschrijven. Op een gegeven moment heb ik mij overgegeven aan deze gekte (gelukkig komt het niet vaak voor). Het geeft energie. En als je dan een beetje suf voor de klas staat, ach gewoon nog een kop koffie :D Voornamelijk avonden en weekenden, daar leefde ik op toen ik nog alleen was. En geen tv, dat scheelt een heleboel tijd! En de kriebelgedichtjes schreef ik neer, zodra ze opkwamen. Ook wel eens tijdens het nakijken of als de kinderen zelfstandig aan het werk waren. :o Hoe vul jij het in? Schrijf je voornamelijk voor kinderen?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst het plezier weer helemaal terug halen en dan weer serieus aan de slag.
Mooi gezegd Sunshines :)

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks! Als je even geen internet hebt..... ik was zo enthousiast begonnen met de schrijfoefeningen, ligt de volgende dag het internet eruit! Ja hoor...... en het doet het nog steeds niet. Nu ff snel in de bieb alle mailtjes ed afhandelen en snel ff checken welke oefening ik thuis met pen en papier voort kan zetten. Maar de tikken gaan door..... nog slechts 11 minuten in het visier en alle kleinigheden heb ik al in de pot gestopt. Dus nog even en het is voor vandaag weer klaar met de pret. Hoewel.... genoeg pret hier ;-) Wat een schitterend weer. Ik kan beter mijn inspiratie van buiten gaan halen. Haudoe!