Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Carlijn

Beste SOL'lers, Ik ben hier eigenlijk al langer, of beter gezegd, ik was hier al eerder. Tussendoor heb ik veel meegelezen maar niet meer geschreven door RSI klachten na veel studiewerk. Inmiddels ben ik redelijk herstellende en kan ik gelukkig weer schrijven op de computer. Daarom hoop ik ook dat ik hier weer actiever aanwezig kan zijn op het forum. En ik bedacht me net, dat ik me eigenlijk nooit officieel heb voorgesteld. Niet zo netjes, en ik weet ook niet precies waarom. Misschien omdat dit de eerste site is waar ik zelf echt actief op ben (geweest) en ik tot nu toe eigenlijk altijd een anonieme mee-lezer was. In de vakantie heb ik veel zitten krabbelen in schriftjes en ik merk dat de verplichte stop in daadwerkelijk schrijven een vruchtbare bron van inspiratie heeft opgeleverd. Veel onuitgewerkte ideeen, grappen en personages, die ik allemaal heerlijk kan verwerken in dat ene prachtige verhaal dat ik in mijn hoofd heb en dat echt (na zo'n 7 a 8 jaar) een keer op papier moet komen. Mijn persoonlijke interesse wat betreft schrijven ligt in het jeugd- en kinderboekgenre. Dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn eigen herinneringen aan boeken van Paul van Loon, Roald Dahl, C.S Lewis, Marc de Bel etc. en, wat eerder, Annie M.G. Schmidt. Die fascinatie voor verhalen probeer ik nu over te dragen aan de kinderen in mijn klas en ik hoop over een tijdje ook aan mijn eigen zoontje, als hij wat ouder is. Verder vind ik het heerlijk om te dichten, zowel op 'dieper' emotioneel vlak, als grappige rijmpjes waar ik zelf om moet lachen. Ik stap er dus vanaf nu weer in, met een officiele voorstelronde. Ik vind dit een hele prettige site en ik hoop hier in de toekomst ook weer veel inspiratie op te doen. En uit eerdere ervaring weet ik dat dat vast en zeker gaat lukken! Groetjes Carlijn

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom Carlijn, ik ziet het niet. Zie mijn reactie bij proeflezen. Ik volg niet altijd een logische koers bij lezen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Carlijn! En het is inderdaad waar, als je even uit het schrijven stapt, stap je er daarna veel frisser in. Jammer alleen dat het bij jou gedwongen moest, dat is anders, maar goed... je bent er weer. :)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Carlijn. Welkom terug. Volgens mij zijn we elkaar bij proeflezen al eens tegengekomen. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Bedankt voor alle leuke reacties, ben zelf ook weer helemaal aan het popelen om bezig te zijn. Moet me echt bedwingen niet direct van de RSI in de SOL verslaving over te gaan. Maar goed, heerlijk om weer aanwezig te zijn hier! En we zijn elkaar inderdaad al een keer tegen gekomen Madelief, volgens mij over en weer over een kinder/jeugdboek. Tot schrijfs! Groetjes Carlijn ps @ Bob, bedankt voor je leuke commentaar op de foto, dat was pas een paar weken geleden in Barcelona. Eigenlijk wilde Kaj niet met me op de foto en zette zich dus af, daar moest ik weer om lachen en dit was het resultaat. Vond het zelf ook een vrolijk plaatje.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Carlijn, Ik kom net uit het vliegtuig van Barcelona. Mooie stad! En ook kind vriendelijk. Zelf heb ik een dochter van 9. Zij heeft zich er prima vermaakt! Hoe oud is jouw zoon/ dochter? Aan welke groep geef je les? Ik geef je mijn digitale hand, welkom! xas NB: Oh sorry, nu lees ik pas zijn naam Kay! Een zoon dus.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Astridxas! Ja heerlijk he, Barcelona! Kan nu alleen maar terug verlangen... We zaten eigenlijk in Tarragona, zo'n kleine 100 km naar het zuiden, uurtje met de trein. Een vriendin van mij woont daar, dus dat is echt heerlijk. Ook heerlijk aan zee. Kaj is pas 16 maanden, dus nog echt een klein mannetje, maar daarom niet minder eigenwijs haha! Ik heb hiervoor eerst pedagogiek gestudeerd, daarna ben ik de pabo verkort deeltijd gaan doen. Nu hoef ik alleen mijn LIO nog maar, die zet ik voort na de vakantie. Hoop rond november eindelijk klaar te zijn, vind het dan wel lang genoeg geweest met al dat gestudeer... Zit jij ook in het onderwijs? Groetjes Carlijn

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, maar mijn dochter wel haha, groep 6! Mijn schoonzusje geeft les aan de kleuters. Ik werk in de zorg! Nog een fijne vakantie. We komen elkaar vast nog tgen als we surfen. Groetjes xas