Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen, de jonge schrijver!

Hallo Allemaal! Na het kiezen van een gebruikersnaam valt mij op dat ik niet de jongste ben. Met 24 jaar voel ik mij tamelijk oud in vergelijking met 15-jarige lotgenoten. De sfeer en wijze waarop wordt omgegaan met andere schrijvers op dit forum bevalt mij uitstekend, iedereen respecteert elkaar en er wordt de tijd genomen om een ander zo goed mogelijk te helpen, helemaal top! Op de middelbare school, heb ik meerdere malen iets geschreven waarmee ik aandacht naar mij toe wist te rekken. Denk maar aan boekbesprekingen of een schrijfopdracht. Een valkuil is dat ik informatie anders verwerk, doordat ik veel in beelden en gevoel denk heb ik vaak moeite om de juiste woorden te vinden of om iets op papier te zetten. Ik draai bijvoorbeeld ook cijfers om of als ik iets gelezen heb kan ik wel zweren dat er een woord in stond. Dat laatste doe ik dan onbewust door met letters die onder elkaar staan of eromheen een woord te combineren dat er niet staat. Ook blijken met zinnen vaak woorden te missen, terwijl ik ze wel in mijn hoofd subvocaal heb gehad. Nog zoiets, bij lidwoorden twijfel ik nog steeds en maak ik vaak fouten. Als tiener maakte ik de opkomst van het internet mee. Toen ik 14 jaar oud was begon ik met het bijhouden van een weblog. Ik schreef over persoonlijke gebeurtenissen, sport, nieuws en andere wetenswaardigheden, het waren eerder columns. Ik heb het ongeveer 3,5 jaar volgehouden. Om fouten te voorkomen las ik alles dubbel en dwars. Ik heb daarna 6 jaar niet actief geschreven. Al een paar jaar studeer ik Communicatie, ook hier is schrijven belangrijk. Iets in mij werd wakker en bleef maar groeien... Sinds kort heb ik het toch weer opgepakt. Schrijven vind ik het echt leuk! Je fantasie laten werken, een verhaal op papier zetten waarmee je anderen kunt troosten, ontroeren, opwekken, dromen of lachen (etc), is er iets mooiers? Ik heb alweer een schrift vol geklad met allerlei ideeën en verhalen. Op het moment heb ik twee verhalen in mijn hoofd. Ook zoiets, ik schrijf het liefst op papier. Achter een beeldscherm lijkt mijn creativiteit te verdwijnen. Ik hoop hier veel te kunnen leren en het lijkt mij leuk om leeftijdsgenoten te ontmoeten en andere mensen in dit vak. Ik wil mijzelf trouwens eerst anoniem houden, mocht ik hier goede contacten opbouwen dan zal ik gerust mailen met mijn persoonlijke mailadres. Ik voel mij nog niet vertrouwd genoeg om met mijn echte naam bekend te staan. Bedankt voor het lezen. Dit berichtje is te lang geworden, excuses! Groeten, De Jonge Schrijver

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We leren je door zo'n groot bericht wel meteen beter kennen, jonge schrijver. Voel je vrij om mee te struinen door dit letterwoud.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jonge Schrijver! Welkom hier. :thumbsup: Ik ben blij te horen dat ik toch niet de enige ben die liever op papier schrijft. De laatste tijd schrijf ik alles eerst op papier. Daarna gaat de klare versie de computer in. Daar valt niet meer aan te ontkomen. :( Wat schrijf je eigenlijk zoal?Laat eens iets van je lezen, als je dat tenminste wilt. Je voorstelbericht vond ik leuk geschreven. :nod:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hey hallo, ik schrijf ook eerst op papier. gaat bij mij sneller, hoef ik minder na te denken. ik ben nu 21 jaar en het is denk ik goed dat op een forum van alle leeftijden mensen zijn.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DJS, Jouw manier van presenteren komt erg plezierig over. Veel succes, en wat leeftijd betreft: elke leeftijd heeft haar mooie momenten. Ik wens je veel mooie en creatieve momenten toe.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 valt nog best mee met leeftijd :) Ik ben 20. Leuk voorsteltopic. Welkom hier!