Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Jeri

Hallo, Ik was verrast om welkom geheten te worden in mijn eerstse 'post' op dit forum twee dagen geleden. Ik zie nu ook dat nieuwe mensen zich voorstellen op een forum. Bij deze volg ik deze goede gewoonte. Ik ben 37 jaar. Getrouwd en heb een dochter. Ik werk als electronica ontwerper. Zeg maar de binnenkant van een laptop of GSM. Tijdens mijn werk kwam ik er achter dat ik schrijven leuk vond. Dit terwijl ik op de lage school altijd een hekel had aan opstellen schrijven. Dit probeerde ik altijd te ontwijken door gedichtjes te schrijven. Dat lukt me nu juist niet meer. Anyway. Ik kwam er ook achter dat schrijven voor techneuten (en dan bedoel ik technische documentatie, specificaties van de inhoud van een ontworpen print o.i.d), parels voor de zwijnen is. Niemand leest het. Ik ben toen schrijverboeken gaan lezen. Heb een cursus creatief schrijven gevolgd. Hier heb ik wel wat aan gehad. Juist door het commentaar dat ik terug kreeg. Ik zit te denken om nog een cursus korte verhalen te gaan volgen. Dit omdat ik als beginnend schrijver me gelijk stort in een lang verhaal. En dat verhaal loopt vast als een race-wagen in een grindbak. En ik kom er niet mee verder. Dus slaap ik nu weer een half uur langer omdat ik niks te schrijven heb. En dat wil ik nu weer oppakken Maar ik weet ook nog niet hoe ik een kort verhaal moet schrijven. In "de kunst van het schrijven" las ik dat het ook nog beter is om eerst een a4-tje te schrijven over 1 ding dan zelfs aan een kort verhaal te beginnen. Ook ben ik erachter dat schrijven net als wielrennen is. Je moet het helemaal zelf doen en de disipline hebben om het vol te houden. Nog een boel te leren. Ik weet niet of ik een ochtend of avond schrijver ben. Ik heb echter alleen tijd om ochtends een half uur te schrijven. Dat plan ik in ieder geval zo in. Dan is nog niemand op en op andere tijdstippen komt het er gewoon niet van, naast een 40 urige werkweek. Naast