Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Jeri

Hallo, Ik was verrast om welkom geheten te worden in mijn eerstse 'post' op dit forum twee dagen geleden. Ik zie nu ook dat nieuwe mensen zich voorstellen op een forum. Bij deze volg ik deze goede gewoonte. Ik ben 37 jaar. Getrouwd en heb een dochter. Ik werk als electronica ontwerper. Zeg maar de binnenkant van een laptop of GSM. Tijdens mijn werk kwam ik er achter dat ik schrijven leuk vond. Dit terwijl ik op de lage school altijd een hekel had aan opstellen schrijven. Dit probeerde ik altijd te ontwijken door gedichtjes te schrijven. Dat lukt me nu juist niet meer. Anyway. Ik kwam er ook achter dat schrijven voor techneuten (en dan bedoel ik technische documentatie, specificaties van de inhoud van een ontworpen print o.i.d), parels voor de zwijnen is. Niemand leest het. Ik ben toen schrijverboeken gaan lezen. Heb een cursus creatief schrijven gevolgd. Hier heb ik wel wat aan gehad. Juist door het commentaar dat ik terug kreeg. Ik zit te denken om nog een cursus korte verhalen te gaan volgen. Dit omdat ik als beginnend schrijver me gelijk stort in een lang verhaal. En dat verhaal loopt vast als een race-wagen in een grindbak. En ik kom er niet mee verder. Dus slaap ik nu weer een half uur langer omdat ik niks te schrijven heb. En dat wil ik nu weer oppakken Maar ik weet ook nog niet hoe ik een kort verhaal moet schrijven. In "de kunst van het schrijven" las ik dat het ook nog beter is om eerst een a4-tje te schrijven over 1 ding dan zelfs aan een kort verhaal te beginnen. Ook ben ik erachter dat schrijven net als wielrennen is. Je moet het helemaal zelf doen en de disipline hebben om het vol te houden. Nog een boel te leren. Ik weet niet of ik een ochtend of avond schrijver ben. Ik heb echter alleen tijd om ochtends een half uur te schrijven. Dat plan ik in ieder geval zo in. Dan is nog niemand op en op andere tijdstippen komt het er gewoon niet van, naast een 40 urige werkweek. Naast het haast geen tijd hebben om te schrijven heb ik dmv audioboeken wel de tijd gevonden om te lezen. Deze tip las ik in OnWriting van Stephen King vorig jaar zomer op het strand in Kijkduin. En ik luister/lees nu bijna een jaar naar boeken. Ik heb er nu zo'n twintig gehad. Verder wil ik nog de opmerking maken dat dit forum me erg bevalt. Meestal duurt het dagen voordat je antwoord krijg op een forum. Maar zoveel reacties in een dag op een post had ik niet verwacht. En ook dat er zoveel gebruikers er iedere dag actief zijn. Verder is ook de site technische goed. Daarbij bedoel ik de mogelijkheden - Het volgen van onderwerpen - het gemakkelijk vinden van reacties op onderwerpen - het gemakkelijk vinden van laatste reacties Mijn ingeplande tijd zit er weer op. Groeten, Jeri

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nou welkom hier. ik hoop dat je het hier leuk en interessant vind en dat het je helpt om verder te komen met je schrijven. frank

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeri, welkom op de site van SOL en aan boord van mijn Fokker Fellowship. Ik ben blij met een techneut want aan die kist van mij mankeert nog weleens wat. Overigens net als aan mijzelf. Maar ik vlieg je overal heen waar je maar wilt. Als zeer gewaardeerd forumlid vliegt u 1e klas, laat me weten wat uw wensen zijn. ‘So fasten your seatbelts, ready for take off.’

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jeri! Maar hoe moet je dat half uur nou verdelen: 15 min. SOL/15 min schrijven? Succes met je verhaal, ik hoop dat je hier genoeg inspiratie en antwoord op vragen vindt.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jeri! Maar hoe moet je dat half uur nou verdelen: 15 min. SOL/15 min schrijven? Succes met je verhaal, ik hoop dat je hier genoeg inspiratie en antwoord op vragen vindt.
Dat half uur is om te schrijven. SOL kan ieder moment van de dag. Maar deze site heeft iets verslavends. Al na 3 dagen. Vreemd om te ontdekken. Ik lag wakker en zat mijn "even voorstellen" al te bedenken. En omdat ik op dit moment muur vast zit met mijn schrijven heb ik mijn schrijvers-half-uurtje maar gebruikt. Dan is het uit mijn hoofd en heb ik het maar gedaan.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jeri! Hihi, het verslavingsgehalte hier is errug hoog. Helaas soms ten koste van het schrijven...