Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Vlooyke - even voorstellen

Mijn naam is Werner en ik had me al eerder ingeschreven op het forum maar deed er nog niet zoveel mee. Vandaag heb ik wat berichtjes gelezen en ik dacht: laat ik eens wat posten. Ik stel me even voor in dit topic. Ik ben 34 jaar oud, werk als systeembeheerder, ben getrouwd en heb twee kindjes: een jongen van bijna vijf en een meisje van drie. Ik heb de lastige karaktertrek om snel enthousiast te worden en heb daarom een druk leven (scouting, bestuur buurtvereniging, bestuur EHBO). Daarnaast heb ik door het aanhouden van mijn schrijfjeuk het schrijven weer opgepakt, ongeveer een jaar terug. De roman die ik maar niet af kreeg is af en draagt de titel Ophidia. Na het schrijven ging ik nadenken over de manier om verder te komen met schrijven. Zodoende kwam ik op deze website. Inmiddels heb ik aan wat wedstrijden meegedaan, waaronder die van House of Books (schrijf een vrouwenthriller, dat werd mijn tweede manuscript: Gebroken Indigo). Dit zijn de eerste twee manuscripten van mijn tweede schrijfcarriëre. Tussen mijn vijftiende en mijn drieëntwintigste levensjaar schreef ik een hele vracht verhalen en alhoewel ze me erg dierbaar zijn, laat ik mijn jeugdwerk in de kast liggen. Van dit forum ken ik Zjors. Ik zit in een schrijfgroepje met haar. Ze heeft me verteld dat dit forum erg verslavend is. Eens kijken of ik blijf plakken.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heey, nogmaals welkom dan! Ik heb jouw eerder gezien denk ik, in de voormalige 'even voorstellen'. Verslavend: en of! Ach, met dit weer hoef je geen moeite te doen te blijven plakken.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vlooyke, welkom in ons midden! Je beweegt je door het leven als een vlo, begrijp ik, altijd springend? :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors > Haa Zjors, ja ja. Gezellig toch??? Althans, dat hoop ik dan maar. Ben wel onder de indruk van jouw inbreng hier. Marlies > Springend en stuiterend. Eigenlijk werd ik vroeger altijd uitgescholden voor vlo, of vlooi zoals ze het zeiden hier in Brabant. Inmiddels weet ik dat ik door mijn open houding dat soort reacties (de pesterijen van vroeger) uitlok en kan ik er zelfs mijn voordeel mee doen. Daarom vind ik het helemaal niet erg meer als ze me vlo noemen. Het komt trouwens van mijn achternaam (van Looy). Daantie > Inderdaad, hoe komen jullie ooit nog aan schrijven toe. :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Regina > Ik zou bijna met Guusje gaan zingen: maar de mensen gaan slapen, de wereld gaat dicht en dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vlooyke, altijd leuk om voor de verandering weer eens een man als nieuw lid te kunnen begroeten :D We moeten hier vechten tegen een enorme overmacht, maar de meeste vrouwen hier zijn niet kwaadaardig. Welkom en veel plezier! :nod:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vlooyke, je zegt: 'ongeveer een jaar terug.' Waarom 'terug' ipv 'geleden'? Is het dialect? Misschien rare vraag, maar ik kom eigenlijk nooit andere mensen tegen die 'een jaar terug' ipv 'een jaar geleden' zeggen. Nog welkom hier :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dargor > Het viel me al op dat hier veel vrouwen zijn. Niets tegen natuurlijk, maar opvallend. Tijdens Walhalla in A'dam viel het me ook al op dat daar erg veel (vooral blonde) dames rondhingen: Renske de Greef, Susan Smit, Saskia Noort, Elle van Rijn en Marion Pauw. Ook viel mij op dat de mannelijke schrijvers zichzelf ongelooflijk geweldig vonden, de wannabe's stonden erbij alsof ze al wereldberoemd waren met sterallures waar ik spontaan misselijk van werd. Zo probeer ik niet te zijn, ook al ben ik geïnfecteerd met het hardnekkige 'Oh, wat kan jij leuk schrijven; je moet écht een uitgever zoeken'-virus.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus > Hier in Brabant gelooft niemand dat ik uit Brabant kom en dan ga ik naar bv R'dam en dan pesten ze me met hoe ik 'geheugen' zeg (fonetisch: cheheujguh). Het kan heel goed dialect zijn. Een jaar terug in de tijd klopt wel denk ik. Een jaar geleden is mooier, geef ik grif toe. Weet je overigens wat 'waus' betekent in Brabant? ;)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dargor > Het viel me al op dat hier veel vrouwen zijn. .
Ja, dat begon mij ook steed meer op te vallen. Telkens bij profielnamen dacht ik aan een manspersoon, bleek het ook weer een vrouw te zijn, haha :D . Maakt niet uit natuurlijk, maar op een of andere manier verwacht ik dat niet, denk ik...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Vlooyke, betekent het knetterstoned of gek? :) 'geleden' is niet mooi. Ge-leden, pijn geleden, nee bedankt. Cheheujguh, haha zo'n zachte G, die zijn leuk :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vlooyke, welkom hier! Tenminste, zolang je niet bijt. ;) Bij ons in het oosten zeggen ze ook "een jaar terug". Ik wist eigenlijk niet dat ze dat in het Westen niet gebruiken. Veel plezier hier, laat maar eens een stukje van je werk zien op Proeflezen. Ik ben wel benieuwd. Succes! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dargor > Het viel me al op dat hier veel vrouwen zijn. .
Ja, dat begon mij ook steed meer op te vallen. Telkens bij profielnamen dacht ik aan een manspersoon, bleek het ook weer een vrouw te zijn, haha :D . Maakt niet uit natuurlijk, maar op een of andere manier verwacht ik dat niet, denk ik...
Bij jou dacht ik ook eerst aan een vrouw :D Maar dat is bij deze rechtgezet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom. In het noorden is het ook een jaar geleden. Vreemd dat ze in het oosten zijn achtergebleven. Van Brabant is het uiteraard wel bekend.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Waus: helemaal correct @ Sekhmet: Ik zal iets op proeflezen zetten. Ik ben net terug van vakantie en had me voorgenomen even wat rust te nemen. Het laatst wat ik heb geschreven is een thriller voor de House of Books wedstrijd. Misschien pak ik daar een stukje uit. @ Tja: tja..