Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Myconius stelt zich voor

Myconius is een schuilnaam en het betekent kaalkop. Dat is geen politieke kaalhoofdigheid, maar een natuurlijke. Ik schrijf non-fictie en fictie, maar houd dit uit elkaar door het pseudoniem. De non-fictie schrijf ik onder mijn echte naam en behandelt meestal historische, staatsrechterlijk of politieke onderwerpen. Deze worden heel soms gepubliceerd en het merendeel zet ik op mijn weblog. De fictie (alleen romans) eindigt op de harde schijf van mijn computer. Ik laat het aan enkele ‘kenners’ uit mijn omgeving lezen, waarna ik lekker verder ga met het volgende werk. Met kenners bedoel ik mensen die vanwege een afgeronde studie moderne letterkunde het zouden moeten kunnen beoordelen, maar die door vriendschaps- en familiebanden dit vermoedelijk niet kritisch doen. Schrijven is leuk maar publiceren is werk, dus eigenlijk vond ik het jaren lang prima zo. Totdat ik erachter kwam dat één van mijn proeflezers dacht dat ik het wel naar uitgevers zond en mij vroeg wat deze ervan vonden. Ze kwam erachter dat ik dit nog nooit met fictie gedaan heb en vond dat ik dit wel moest doen. Ik liet me natuurlijk snel ompraten en heb eergisteren voor het eerst één van de manuscripten uitgeprint en opgestuurd naar een uitgeverij. Het was nog lang zoeken naar de juiste uitgeverij (ik zocht een gemene die alles afwijst) en tijdens de zoektocht ben ik op deze website terechtgekomen. Het leuke is de variatie van de forumbezoekers; tieners die een schrijfdroom hebben, vijftigers die deze droom weer herontdekt hebben, gepubliceerde schrijvers, POD-ers met een minderwaardigheidscomplex (of soms juist narcistische trekjes) en hobbyschrijvers zoals ikzelf. Het onderdeel proeflezen vind ik het leukst. De stukjes zijn te kort om een echt oordeel te hebben, maar het is wel leuk om in zinsbouw/woordkeus te kunnen helpen. Omgekeerd, laten proeflezen, doe ik te kort om al een oordeel te hebben. Nog kort wat feiten; ik ben 39 jaar, een Fries, studeerde Talen en Culturen van Latijns Amerika en Geschiedenis. Ik heb een hekel aan poëzie vermoedelijk omdat ik te dom ben om het te begrijpen. Voor proza geldt dat de meeste van mijn favorieten dood zijn, de uitzondering is Garcia Marquez, wat overigens niet betekent dat wat ik schrijf op zijn werk lijkt.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een hekel aan poëzie vermoedelijk omdat ik te dom ben om het te begrijpen.
Heb ik ook last van gehad, maar proeflezen van poezie hier blijkt een redelijke remedie. Nogmaals welkom!

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Myconius, die blijkbaar als hobby complete beken schrijft en het bescheiden afdoet als vrijetijdsbesteding. Dan ben ik in ieder geval een heel ander soort hobbyschrijver, hi, hi. Ben heel benieuwd naar zo'n bescheiden stukje van jou! Succes met het manuscript. Houd je ons nog op de hoogte of het wat geworden is? Groetjesss Daantie

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Daantie Het boek script dat ik opgestuurd heb is zo'n drie jaar oud. Hiervan plaats ik niets op deze website, wel kun je bij proeflezen de proloog van iets anders vinden. De bescheidenheid/amateurisme betreft alleen fictie. Zelfs nu ik het opgestuurd heb twijfel ik of ik eigenlijk wel fictie schrijver wil worden. Misschien moet ik een oproep plaatsten dat ik iemand zoek die een hekel aan schrijven heeft maar wel graag schrijver wil worden. @Rutger Het eerste gedicht dat ik las ging over (gadver) erwtensoep. Het woord proeflezen wens ik dan niet te gebruiken. Ik wil dan helemaal niets proeven.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En toch was het best een aardig gedicht. (Zei de auteur ervan hier heel bescheiden.) Ik had je al welkom geheten op proeflezen, maar nu dan officieel: Welkom op dit forum, Myconius !

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, Myconius, heb je een hekel aan poëzie en ook aan erwtensoep? Dan mis je toch een paar van de mooiste dingen in het leven. Niettemin hartelijk welkom hier ;) PS ik heb hier eens een gedichtje "rakker" neergezet waar een reactie op kwam van iemand die niets met poëzie had en dit gedichtje toch wel dragelijk vond, leuk zelfs, als ik me goed herinner. Zal zo de link even opzoeken. Is niet veel werk hoor om te lezen, 14 woorden maar. :music: hier is de link: http://www.schrijvenonline.org/forum/100444 Wat een mooi getal trouwens, een honderd en allemaal vieren. Dat kan ik zelfs wel onthouden :thumbsup: .

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op de site van SOL en aan boord van mijn Fokker Fellowship. Ik vlieg je overal heen waar je maar wilt. Als zeer gewaardeerd forumlid vliegt u 1e klas, laat me weten wat uw wensen zijn. ‘So fasten your seatbelts, ready for take off.’

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier Myconius. Ik merk dat we beiden enige overeenkomsten hebben. Ook ik hou van de Latijns-Amerikaanse cultuur en taal, ben zelf met een colombiaanse vrouw getrouwd, en verder schrijf ik net als jij zowel fictie als non-fictie. Succes hier!