Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe schrijven

Voor ik met m'n vraag begin wil ik me even voorstellen ,Nathan Sas , juist 16 geworden , en schrijven van een boek is iets dat ik al altijd al wou doen . maar ik had een vraag. Hoe beginnen jullie eraan? zitten jullie achter jullie laptop tot de eerste paar zinnen en jullie te binnen schieten? Of hoe gaat dat bij jullie? Sorry dat ik er zo weinig van weet , maar ik ben hier nieuw in . Graag wat hulp gehad. Nathan S.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Nathan! :) Hoe te beginnen? Met een idee, een verhaallijn, een eerste zin. Welke er als eerste in je opkomt, maakt niet uit waarover of hoe slecht, later kan je 'm toch altijd herschrijven. Als je maar een begin hebt, dan een idee hoe het verder gaat, en een conflict. Bij mij begint het meestal met een verhaalidee, dan een idee voor (meestal de eerste) scène, en dan volgt daarna de rest.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Nathan! :) Hoe te beginnen? Met een idee, een verhaallijn, een eerste zin. Welke er als eerste in je opkomt, maakt niet uit waarover of hoe slecht, later kan je 'm toch altijd herschrijven. Als je maar een begin hebt, dan een idee hoe het verder gaat, en een conflict. Bij mij begint het meestal met een verhaalidee, dan een idee voor (meestal de eerste) scène, en dan volgt daarna de rest.
Bedankt dat je me zo snel al kan helpen , ik dacht dat ik wel even moest wachten voor wat reacties. En oké , ik zal het onthouden , alhoewel ik wel iets heb van , als het begin niet goed is dan gaat hetgeen dat erop volgt ook niet goed zijn. Dus ik probeer toch het begin zo goed mogelijk te schrijven, maar toch bedankt . Nathan S.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit forum is snel ;) Als het begin niet goed geschreven is, kan het herschreven worden. Als het niet goed qua structuur enzo is, kan het ook herschreven worden. Nee, die herschrijf dekt niet alles, een goed begin is serieus het halve werk. Ik wens je succes!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit forum is snel ;) Als het begin niet goed geschreven is, kan het herschreven worden. Als het niet goed qua structuur enzo is, kan het ook herschreven worden. Nee, die herschrijf dekt niet alles, een goed begin is serieus het halve werk. Ik wens je succes!
Ja , je hebt wel gelijk . Bedankt voor je hulp. Nathan S.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat uitgevers helpen met punten, komma's, hoofdletters en dergelijken. LOL

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De komma's en punten staan anders op de goeie plek. De spaties niet :P Het ziet er eigenlijk best grappig uit.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien komt Nathan uit België? Ik weet tenminste dat franstaligen voor een vraagteken of uitroepteken eerst een spatie plaatsen. Dus zó ! Voor een komma weet ik het niet, maar misschien doen ze dat in België ook? Gokje.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien komt Nathan uit België? Ik weet tenminste dat franstaligen voor een vraagteken of uitroepteken eerst een spatie plaatsen. Dus zó ! Voor een komma weet ik het niet, maar misschien doen ze dat in België ook? Gokje.
België ja, en ik was niet echt bezig met m'n komma's enzo. Ik schreef het maar snel, daarmee. :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Nathan, Belgisch bestaat niet. Waarschijnlijk wordt hier Vlaams bedoeld. En daarbij... Vlaams is de Zuidnederlandse taalvariant, maar hoewel ik ook uit het Zuiden van Nederland afkomstig ben, spreek ik geen Vlaams. De Vlamingen schrijven echter een Nederlandse standaardtaal met alle regels en uitzonderingen. Dat is ook de reden dat meestal de Vlamingen winnaar waren met Tien voor Taal. Slechte verliezers, die Nederlanders want de Vlamingen mogen niet langer meedoen. :rolleyes: Toch is er echter een ander geluid te horen en te lezen in het Vlaams manifest. :thumbsup: http://www.vlaamsetaal.info/ Oh ja, ik begin met een idee. Ik laat dat even sudderen en schrijf een hoofdstuk. Dat eerste begin wordt echter zo vaak veranderd dat de uiteindelijke versie in niets meer lijkt op mijn eerste beginzinnetje en vaak niet eens meer het eerste hoofdstuk is. Maar dat ben ik, een twijfelaar.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Nathan, Belgisch bestaat niet. Waarschijnlijk wordt hier Vlaams bedoeld. En daarbij... Vlaams is de Zuidnederlandse taalvariant, maar hoewel ik ook uit het Zuiden van Nederland afkomstig ben, spreek ik geen Vlaams. De Vlamingen schrijven echter een Nederlandse standaardtaal met alle regels en uitzonderingen. Dat is ook de reden dat meestal de Vlamingen winnaar waren met Tien voor Taal. Slechte verliezers, die Nederlanders want de Vlamingen mogen niet langer meedoen. :rolleyes: Toch is er echter een ander geluid te horen en te lezen in het Vlaams manifest. :thumbsup: http://www.vlaamsetaal.info/ Oh ja, ik begin met een idee. Ik laat dat even sudderen en schrijf een hoofdstuk. Dat eerste begin wordt echter zo vaak veranderd dat de uiteindelijke versie in niets meer lijkt op mijn eerste beginzinnetje en vaak niet eens meer het eerste hoofdstuk is. Maar dat ben ik, een twijfelaar.
mhh, bedankt.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Nathan, welkom hier. Als je wilt weten hoe we allemaal beginnen met schrijven, dan kun je ook kijken in een onderwerp dat daarover gaat. Anders gaan we het hier weer helemaal herhalen. Ik zal het voor je opsnorren. Ja, ik heb ´m gevonden. ´Hoe beginnen jullie aan een boek?` in afdeling ´het schrijfproces´. Lees ze.