Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Joeri (Newbie)

Goedenavond, Ik presenteer mij als Newbie. Mijn echte naam is Joeri. Ik ben 22 jaar en studeer Fiscale Economie. Momenteel ben ik zelf bezig om een verhaal op papier te zetten. Ik bezoek deze site al wel een tijdje, enkel zonder in te loggen. Gezien af en toe een item voorbij komt, waaraan ik mee zou willen doen heb ik een account aangemaakt. Verder heb ik eigenlijk geen bijzonderheden of opmerkingen. Veel schrijfplezier allen en ik zie u op diverse fora.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Joerie. Vind je het leuk om wat informatie over je verhaal te delen met ons?
Ik vind het lastig om uw vraag te beantwoorden. Ik zet de afgelopen weken zo nu en dan woorden op papier. Het idee wordt nog voorzien van een geraamte in mijn hoofd. Wel kan ik zeggen dat het gaat over een 18-jarige jongen. Thema's als liefde, eerlijkheid, de dood wil ik erin verwerken. Natuurlijk heb ik gebruik gemaakt van uw link om naar uw achtergrond te kijken. Het wordt geen kinderboek, alhoewel ik dit niet bewust gedaan heb. In mijn reacties zal u veelal taalfouten voorbij zien komen. Dit komt doordat ik vanaf mijn vijfde tot aan mijn elfde in Nieuw Zeeland gewoond heb. Daarnaast heb ik dyslexie. Dit stopt mij echter niet om te spelen met de taal. Eigenlijk heb ik weinig in beantwoording op uw vraag verteld. Als u specifieke vragen heeft, lees ik die vanzelf...

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Newbie, van harte welkom. Zet je nog wel even in je topictitel je forumnaam? Je kunt bij het beginbericht op 'bewerken' en dan de titel dus veranderen. Hoe kom je erbij om te gaan schrijven? Heb je schrijven altijd al leuk gevonden en wat is je doelstelling? Ik bedoel, schrijf je gewoon voor je plezeier of wil je uiteindelijk uitgegeven worden?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Trenke. Op verzoek en aanwijzingen heb ik de titel aangepast. Ik hoop dat het zo naar wens is. Toen ik in Nieuw Zeeland op school zat is het eigenlijk al begonnen. Daar moesten we wekelijks verhaaltjes schrijven en voorlezen voor de klas. Waar de meeste elke week een nieuw verhaaltje schreven, ging ik altijd verder met dezelfde. Het is daarna een tijdje stil komen te liggen, toen wij terug naar Nederland verhuisden. Vanaf Havo 4 (nu vier jaar geleden) begon het weer te kriebelen. Ik vermoed zelf doordat mijn taalachterstand minimaal geworden is, op bepalingen na waarbij het woordgeslacht van belang is. Het schrijven doe ik natuurlijk voor het plezier. Het lezen van boeken is nooit een hobby van mij geweest (scheld ik nu?). In de meivakantie ben ik op vakantie geweest met een ander familie die allemaal lezen. Daardoor was ik ook aangewezen op boeken. Daar las ik een boek van John Grisham. Eenmaal thuis las ik nog een boek van hem. Halverwege het tweede boek, dacht ik steeds meer dat wil ik ook proberen. De afgelopen vier jaar had ik sporadisch getracht een verhaal op papier te zetten, maar nimmer afgemaakt. Nu probeer ik het opnieuw, waarbij het aanmelden op deze site, alsmede de mededeling richting familie en vrienden een poging te doen, mij moet voorzien van genoeg druk om het ditmaal wel af te maken. Ik denk dat het iedereen leuk lijkt om uitgegeven te worden. Ik ben echter realistisch genoeg om te begrijpen dat het niet voor iedereen weggelegd is. Ik denk dat ik het verhaal wel zal opsturen naar een uitgever op hoop van zegen. Als dat niets wordt denk ik dat ik via Pumbo of een soortgelijke site een kleine oplage laat drukken voor mezelf, familie en vrienden. Het lijkt mij al heel leuk om mijn verhaal in een boekformaat vast te kunnen pakken.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Joeri! En je hoeft jezelf niet meteen in te dekken met de optie van een POD-uitgave of zo, hoor, want het is heus mogelijk om een boek bij een reguliere uitgever te krijgen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie Appel. Ik ga eerst maar eens een verhaal op papier zetten, daarna kijk ik wel verder. Tot nu toe nog maar 13.000 woorden (afgerond), maar het is een begin. Het boek zit redelijk in mijn hoofd, dus dat komt wel goed:) Doel is 60.000 woorden ongeveer. Geen mega boek, hield er zelf ook nooit van om dikke boeken te lezen(A).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
60.000 woorden voor een eerste boek ooit is anders nogal best wat, hoor :) Leuk dat je al op 13.000 zit! Succes met de rest.