Hoihoi! - Charlene
Hallo allemaal,
Ik ben Charlene, 20jaar.
Met schrijven ben ik nooit echt bezig geweest.. Maar sinds kort schrijf ik elke twee maanden een klein verhaaltje in dagboek vorm voor het blad van een rattenopvang, een dagboekje verteld door een rat. Dat is heel leuk om te doen.
Maar de reden dat ik op dit forum ben gekomen.. Ik ben begonnen aan een kinderboek voor mijn zusje van 8jaar, ze vind het altijd heel leuk als ik verhaaltjes vertel die ik zelf verzin, zo heeft ze ook de vaste verhalen die ze graag hoort. Maar ik wil nu dus een heel nieuw verhaal verzinnen en daar een boek van maken en dan ergens laten drukken, waar weet ik nog niet. Aangezien ik verder nooit heb geschreven zal er weinig kans zijn dat het boek wordt uitgegeven natuurlijk, dat is logisch, dus dat hoef ik niet eens te proberen denk ik. Maar ik zat te denken om het boek dan met de kerst te geven, als het dan helemaal af is natuurlijk, maar ik ben altijd thuis dus heb tijd genoeg gelukkig.
Maar ik ben dus op dit forum gekomen omdat ik weinig van schrijven af weet, een leuk verhaal maken is niet moeilijk maar nu ik toch een boek schrijf dan kan ik het maar beter gelijk goed doen, en ik vind het heel leuk om er meer over te leren.
Maar ik zit dus een beetje vast, ik ben nu nog maar bezig met wat aantekeningen maken over hoe het verhaal moet gaan. Om het even kort te zeggen van wat ik nu heb: Het gaat dus over een meisje(met mijn zusjes naam) en die verhuisd met haar ouders naar een oud huis ergens in het bos (denk ik) en daar vind ze een ketting en via die ketting komt ze in een andere wereld.
Maar ik wil wel wat origineels ervan maken en dat met die ketting is misschien ook weer wat afgezaagd, ja oké fantasie werelden ook wel ;) Maar waar ik nog niet helemaal uit ben is hoe ze via die ketting in die wereld komt en of ik wel dat idee van de ketting gebruik.
Volgensmij is zowat elk voorwerp oid al eens gebruikt om naar een andere wereld te gaan, achterin de kast, door een spiegel, via een drankje en ga zo maar door.. Dat is moeilijk om daarmee origineel te zijn.
En dan is er nog het moeilijkste, hoe verzin ik die fantasie wereld? Wordt het een wereld die echt ergens bestaat of in haar fantasie, en is die wereld realistisch met mensen en dieren, of de hele hokus pokus met elfjes en en eenhoorns, dat laatste is weer zo afgezaagd denk ik dan.
Misschien hebben jullie tips om zelf die wereld te bedenken en samen te stellen?
En nog één vraagje die ik dan misschien gelijk hier kan stellen, ik wilde dan het eerste hoofdstuk laten gaan over haar leven in deze wereld en dat ze pas in het tweede hoofdstuk wakker wordt in die andere wereld, is dat een slim idee of niet? Of moet je juist wel iets weg geven van die wereld in het eerste hoofdstuk? Want ik neem aan dat het eerste hoofdstuk het boek interessant moet maken, maar ik denk ook dat niet alle schrijvers het belangrijkste deel al aankaarten in het eerste hoofdstuk?
Zo dat was even een lap tekst, maar verder hoop ik dus meer over schrijven te leren hier en dat ik er daardoor een leuk en goed boek van kan maken :)
Groetjes, Charlene
Hallo Charlene. Welkom hier.
Bedankt voor je reactie! Ja
Ga het eerst maar eens
Ja als ik het cadeau wil doen
Hoi Charlene, Wat leuk dat je
Welkom Charlene, op dit
Ja ze zal dan wel goed moeten
Niet te moeilijk denken. KIS
Dag Charlene, welkom hier. Er
Welkom Charlene! Leuk idee om
Er is een boek, dat heet De