Start » Forum » Hoe krijg ik de spellingcontrole weer aan in Word?

Hoe krijg ik de spellingcontrole weer aan in Word?

6 reacties [Laatste bericht]
Runaway
Laatst aanwezig: 7 jaren 28 weken geleden
Sinds: 30 Mrt 2008

Hoe krijg ik de spellingcontrole weer aan in Word?

Hallo, ik heb toch zo'n dom probleem. Onlangs schreef ik een gedicht, en bleven die rode kriegellijntjes die de spellingchecker van Word er telkens onderzet me zo irriteren, dat ik die na veel gefrul en geprul en vooral gevloek, heb weggekregen. Goed toch zou je denken? Bravo vond ik ook toen. Maar nu ben ik vergeten hoe ik het deed en krijg ik alle gefrul, geprul en gevloek ten spijt, mijn rode kriegellijntje niet terug.

Ik heb de laatste versie van Word. Kan iemand me hellepen? Alsjeblieft?

Reacties

Ing
Laatst aanwezig: 9 weken 1 dag geleden
Sinds: 3 Feb 2007

In word 2007: Tabblad controleren openen. Meteen de linker optie is spelling en grammaticacontrole. Daarop met rechter muisknop klikken. Kiezen voor werkbalk snelle toegang aanpassen. Als die is geopend 'controleren' kiezen en daar kun je aangeven hoe word de tekst controleert en opmaakt.
Volgens mij moet het daar lukken, succes!
Edit: je kunt daar trouwens ook de optie kiezen om voor 1 document de spellingscontrole uit te zetten

Runaway
Laatst aanwezig: 7 jaren 28 weken geleden
Sinds: 30 Mrt 2008

Ing: een dikke kus! Ik was al zover geraakt, maar zag het niet meteen en had weer te vlug opgegeven. Na jouw commentaar nog eens gaan kijken en: Ik heb mijn rode wriemeltjes terug! Driewerf hoera voor Ing...

Elwin
Laatst aanwezig: 3 jaren 50 weken geleden
Sinds: 9 Okt 2008

Hiep hiep

_o_ Everything Zen _o_

Ing
Laatst aanwezig: 9 weken 1 dag geleden
Sinds: 3 Feb 2007

Fijn dat het gelukt is Runaway, geniet maar lekker van je wriemeltjes!

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 28 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

Runaway, er zit in word een helpfunctie. Bij mijn Word 2003 rechtsboven. Tik daar je vraag in en je komt op een website waar je vraag wordt beantwoord.

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

georgevan
Laatst aanwezig: 5 jaren 33 weken geleden
Sinds: 16 Dec 2013

@ ING : Bedankt, Je tip heeft mij goed geholpen. Ik zit in een vreemde taal te zoeken in Word, en kwam er niet uit.
Nu dus wel gevonden, wat ik zocht. Vr.gr.George

Lees Schrijven Magazine
  • Stephen King: schrijfadviezen van de thrillerkoning
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Lees Schrijven Magazine

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór maandag 16:00 u.!

Word abonnee!