Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

sketches schrijven voor cabaret

We zoeken mensen die de lach in de zaal van het theater laten schallen :lol: wie wil er voor een vereniging voor vrouwencabaret schrijven? Ik ben speelster bij onvermeidelijk! Een amateur-cabaret met een 10-tal vrouwen. We doen dit met heel veel plezier, en zijn natuurlijk erg afhankelijk van de aangeleverde teksten. Elk jaar in november spelen we een zelfgeschreven voorstelling met afwisselend liedjes en sketches (liefst hele grappige). Nu blijkt het schrijven van goede grappen verschrikkelijk moeilijk, dus wie kan ons helpen? Vriendelijke groet Edith

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kom je nou hier onverwachts binnen uit het onbekende met dit als eerste post? Totaal geen idee wie of wat je bent. Een oningevuld profiel? Moet ik je dan serieus nemen? Misschien dat anderen dat doen... })

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
(Bobcat, dat had wel wat aardiger gemogen.) Maar onvermeidelijk, het klopt wel wat hij zegt in grote lijnen. Een oproep plaatsen - die al bijzonder mager is - als eerste post is geen lokkertje voor mensen om goed op te reageren. Wellicht kun je jezelf even voorstellen in het betreffende subforum? En hier in dit bericht duidelijk aangeven waarvoor het nodig is, wat de verwachting is, wat de exacte bedoeling is, etc. Zodra mensen je kennen, zijn ze eerder geneigd om je te helpen ;)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:confused: Oeps, mijn excuses. Ik ben een tikje onbekend met het hele begrip forum.. dus fijn als je me kan helpen het beter te doen! Edith

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maak gewoon in http://www.schrijvenonline.org/forums/even-voorstellen even je eigen topic aan ;) Vermeld in de titel jouw gebruikersnaam (dus zoiets als 'Onvermeidelijk zegt gedag' oid) zodat mensen het later makkelijker terug kunnen vinden. Geef even kort aan wie je bent (in zoverre als jij prettig vindt) en waarvoor je op dit forum bent gekomen ;) Bijv. om iets te leren of voor iets anders. Dan kun je in dit topic je beginbericht aanpassen door op 'bewerken' te drukken en kun je wat extra informatie toevoegen. Wat zoeken jullie precies. Waarvoor precies. Wat krijgt diegene ervoor terug, etc.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouwencabaret. Dat doet me denken aan Corry Vonk. Goede oude tijd!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar Wonschik toch! Er is de laatste tijd zo veel leuk vrouwencabaret. Heb je dat allemaal gemist? Ik heb eens op jullie website gekeken en het is wel komisch wat jullie maken. Ik wil er wel eens over denken. Schrijf ook af en toe liederen voor ons vrouwensmartlappenkoor. Hebben jullie een thema dit jaar? Wat verwachten jullie van een schrijver/schrijfster?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Toch vind het leuk, cabaretteksten - alleen moet het cabaret een beetje in de buurt zijn. Een cabarettekst wordt niet enkel gedragen door het woord, maar zeker ook door gebaar & uitdrukking. Daarom moeten die onvermeidelijken wel een beetje in de buurt wonen <- om dat op elkaar af te stemmen. Maar ik geloof dat dat niet zo is - althans niet in mijn buurt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cabaretteksten schrijf je met een bepaald karikatuur (persoon) in gedachten die het woord goed kan uitdragen. Andre van Duin bv, humor. Het is een constant balans zoeken tussen de tekstschrijver, het onderwerp en de uitvoerende. Wordt dit niet goed gedaan dan valt alles in duigen en heet het toneelspelen. Al dan niet goed of slecht. Best moeilijk om te doen.