18 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Van welke songtekst zit je nu te genieten?

3 november 2007 - 20:18
Misschien ben ik gewoon heel sentimenteel aan het worden op mijn oude dag (*34 ahum*) Ik weet het, het is een pop liedje, maar ik vind de tekst zo onwaarschijnlijk sterk. Op een of andere manier raakt het precies de juiste snaar bij mij, en ik kan me heel goed verplaatsen in deze tekst. Zo vlak voor het huwelijk (in het voorjaar ergens) met mijn Lief denk ik terug aan de vijftien jaar dat we al samen zijn, en de dingen die we hebben meegemaakt, het verlies van mijn vader, de zelfmoord van een goede vriend, het verlies van een goede vriend aan diabetes etc.. De cariere kansen die soms goed uitpakten, en soms niet, en hoe we er samen steeds doorheen zijn gekomen. Afijn, dit liedje dus: Try van Nelly Furtado All I know Is everything is not as it's sold but the more I grow the less I know And I have lived so many lives Though I'm not old And the more I see, the less I grow The fewer the seeds the more I sow Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try Try I wish I hadn't seen all of the realness And all the real people are really not real at all The more I learn(The More I Learn) The more I cry(The More I Cry) As I say goodbye to the way of life I thought I had designed for me Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try Then I see you standing there I'm all I'll ever be But all I can do is try Try All of the moments that already passed We'll try to go back and make them last All of the things we want each other to be We never will be And that's wonderful, and that's life And that's you, baby This is me, baby And we are, we are, we are, we are Free In our love We are free in our love

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
29 juli 2008 - 10:17
Deze kwam ik tegen op youtube, was na de eerste keer luisteren/zien gelijk onder de indruk. http://nl.youtube.com/watch?v=6FAD3GmlB1c Sheryl Crow (& Sting) "Always On Your Side" My yesterdays are all boxed up and neatly put away But every now and then you come to mind Cause you were always waiting to be picked to play the game But when your name was called, you found a place to hide When you knew that I was always on your side Well everything was easy then, so sweet and innocent But your demons and your angels reappeared Leavin' all the traces of the man you thought I'd be Leavin' me with no place left to go from here Leavin' me so many questions all these years But is there someplace far away, someplace where all is clear Easy to start over with the ones you hold so dear Or are you left to wonder, all alone, eternally This isn't how it's really meant to be No it isn't how it's really meant to be Well they say that love is in the air, but never is it clear, How to pull it close and make it stay Butterflies are free to fly, and so they fly away And I'm left to carry on and wonder why Even through it all, I'm always on your side But is there someplace far away, someplace where all is clear Easy to start over with the ones you hold so dear Or are you left to wonder, all alone, eternally This isn't how it's really meant to be No it isn't how it's really meant to be Well they say that love is in the air, never is it clear How to pull it close and make it stay If butterflies are free to fly, why do they fly away Leavin' me to carry on and wonder why Was it you that kept me wondering through this life When you know that I was always on your side

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
30 juli 2008 - 15:16
Dit nummer: I don't want a lover, uitgevoerd door Texas, heeft Sharlene Spiteri (de zangeres van Texas) geschreven op 18-jarige leeftijd. De Nederlandse vertaling staat er ook bij(met dank aan SF) I don't want a lover I just need a friend I don't want a lover I just need a friend You can't just leave me To face life on my own I know you don't love me no more I knew this day it would come Even when it cuts so deep It's true I still want you But the harder I try The more I seem to lose I don't want a lover I just need a friend I've had time to recover Now that I know it wasn't love It's always a different story When it's me who's in the wrong But you can't have it all Cause I'm the one who's strong I've already been burnt before Once but never again I know the time will come That's when you need me then I don't want a lover I just need a friend I've had time to recover Now that I know it wasn't love I don't want a lover I just need a prayer I know you never cared Now that I know it wasn't love You don't even care About what I'm saying You don't even think What you're doing All you see is what you want it to be But in there there's just no room for me I don't want a lover I just need a friend I've had time to recover Now that I know it wasn't love You don't even care About what I'm saying You don't even think What you're doing All you see is what you want it to be But in there there's just no room for me I don't want a lover I just need a prayer I know you never cared Now that I know it wasn't love I don't want a lover I just need a prayer I know you never cared Now that I know it wasn't love Vertaling Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een vriend nodig Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een vriend nodig Je kunt me niet gewoon achterlaten Zodat ik mijn leven in mijn eentje moet doorstaan Ik weet dat je niet meer van me houd Ik weet dat deze dag zou komen Zelfs wanneer het zo diep snijd Het is waar, ik wil je nog steeds Maar hoe harder ik probeer Hoe meer ik schijn te verliezen Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een vriend nodig Ik heb tijd gehad om te kunnen ontdekken Nu dat ik weet dat het geen liefde was Het is altijd een ander verhaal Wanneer ik het ben die in de fout ging Maar je kunt niet alles hebben Want ik ben diegene die stug doorgaat Ik ben al eens eerder gebrand Ooit maar niet weer Ik weet dat de tijd zal komen Dan heb je me weer nodig Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een vriend nodig Ik heb tijd gehad om te kunnen ontdekken Nu dat ik weet dat het geen liefde was Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een gebed nodig Ik weet dat je er niets om gaf Nu dat ik weet dat het geen liefde was Je geeft er niets om Over wat ik zeg Je denkt niet eens Wat je aan het doen bent Alles wat je ziet is wat je wil dat het is Maar daarbinnen is gewoon geen plek voor mij Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een vriend nodig Ik heb tijd gehad om te kunnen ontdekken Nu dat ik weet dat het geen liefde was Je geeft er niets om Over wat ik zeg Je denkt niet eens Wat je aan het doen bent Alles wat je ziet is wat je wil dat het is Maar daarbinnen is gewoon geen plek voor mij Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een gebed nodig Ik weet dat je er nooit iets om gaf Nu dat ik weet dat het geen liefde was Ik wil geen geliefde Ik heb alleen een gebed nodig Ik weet dat je er nooit iets om gaf Nu dat ik weet dat het geen liefde was

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
2 augustus 2008 - 19:19
"Right Through You" Wait a minute man You mispronounced my name You didn't wait for all the information Before you turned me away Wait a minute sir You kind of hurt my feelings You see me as a sweet back-loaded puppet And you've got meal ticket taste I see right through you I know right through you I feel right through you I walk right through you You took me for a joke You took me for a child You took a long hard look at my ass And then played golf for a while Your shake is like a fish You pat me on the head You took me out to wine dine 69 me But didn't hear a damn word I said I see right through you I know right through you I feel right through you I walk right through you Hello Mr. Man You didn't think I'd come back You didn't think I'd show up with my army And this ammunition on my back Now that I'm Miss Thing Now that I'm a zillionaire You scan the credits for your name And wonder why it's not there I see right through you I know right through you I feel right through you I walk right through you Dit nummer heeft mij gesterkt door de jaren heen.

17 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
5 augustus 2008 - 20:54
No life's so short it can't turn around You can't spend your life living underground For from above you don't hear a sound And I'm out here Waiting I don't understand what you want me to be It's the dark you're hating It's not who I am But I know that it's all that you see No life's so short that it never learns No flame so small that it never burns No page so sure that it never turns And I'm out here Waiting I don't understand what you want me to be It's the dark you're hating It's not who I am But I know that it's all that you see Can you live your life in a day Putting every moment in play Never hear a word that they say [ Find more Lyrics at www.mp3lyrics.org/IIzr ] As you watch the wheels go around Tell me if you win would it show In a thousand years who would know As a million lives come and go On this same piece of ground I've been waiting I don't understand what you want me to be It's the dark you're hating It's not who I am But I know that it's all that you see Tell me would you really want to See me leave this night wihtout you Would you ever look about you Wondering where we might be New York is so far away now Tokyo, Berlin and Moscow Only dreams from here but somehow One day that world we will see I don't understand I don't understand I swear on tomorrow If you take this chance Our lives are this moment The music, the dance And here in this labyrinth Of lost mysteries I close my eyes on this night And you're all that I see You're all that I see... Not what you see - Savatage

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
5 augustus 2008 - 22:52
Zeilen op de wind van vandaag (Purper) Toen je dacht: ik word gedragen Moest je sjouwen Toen je dacht: 't is even slikken Moest je kauwen Toen je dacht: ik wil wel stoppen Juist beginnen En toen je net naar buiten wou Naar binnen Toen je dacht: 't is me teveel Toen werd het minder Toen je dacht: ik ben een rups Bleek je een vlinder Toen je dacht: dat je iets won Had je verloren En toen je dacht: nu ga ik dood Werd je geboren Je moet zeilen op de wind van vandaag De wind van gisteren helpt je niet vooruit De wind van morgen blijft misschien wel uit Je moet zeilen op de wind van vandaag Toen je dacht: nu wordt het beter Werd het slechter Toen je dacht: ik geef het op Bleek je een vechter En toen je dacht een realist te zijn Een dromer Toen je dacht: Nu wordt het winter Werd het zomer Toen je dacht: het wordt gebracht Moest je 't halen En toen je dacht: ik krijg iets terug Moest je betalen Toen je dacht: ik sta alleen Toen kon je schuilen Toen je dacht: 't is om te lachen Moest je huilen Je moet zeilen op de wind van vandaag De wind van gisteren helpt je niet vooruit De wind van morgen blijft misschien wel uit Je moet zeilen op de wind van vandaag Je moet zeilen op de wind van vandaag De wind van gisteren helpt je niet vooruit De wind van morgen blijft misschien wel uit Je moet zeilen op de wind van vandaag

15 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
9 augustus 2008 - 12:30
Ik luister nu naar Nick & Simon - De Soldaat Ik heb het nummer nu al zo vaak geluisterd dat ik het uit m'n hoofd ken xD Hij werd uitgezonden door Nederland. Naar het verre land. Waar het zo gevaarlijk is. En thuis wacht daar zijn geliefde meid. Die de brieven krijgt. Van een jongen die ze mist. Maar hij ziet een ster. En die wijst hem de weg. 's avonds voor het slapen gaan. Kijkt zij naar dezelfde maan. Want al ben ik zo ver weg. Geeft het troost als ik zeg. Ik ben dicht bij je. Zo dicht bij je. Neem me mee in je hart. Zo wordt mijn pijn halve smart. Ik ben dicht bij je. Blijf dicht bij je. Zo ver weg. Voor een maand had zij geen bericht gehad. En lag er op de mat een officiele envelop. 't noodlot greep hem in de kraag. In een hinderlaag. En zijn brieven hielden op. Nu ziet zij een ster. En die wijst haar de weg. 's avonds voor het slapen gaan. Kijkt zij naar dezelfde maan. Want al ben ik zo ver weg. Geeft het troost als ik zeg. Ik ben dicht bij je. Zo dicht bij je. Neem me mee in je hart. Zo wordt mijn pijn halve smart. Ik lijk dicht bij je. Zo dicht bij je. Al ben ik zo ver weg. Geeft het troost als ik zeg, Ik ben dicht bij je! Zo dicht bij je. Neem me mee in je hart. Zo wordt mijn pijn halve smart. Ik lijk dicht bij je. Zo dicht bij je!

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 13:54
George Michael - Jesus to a child => het lied spreekt voor zich. Kindness In your eyes I guess You heard me cry You smiled at me Like Jesus to a child I'm blessed I know Heaven sent And Heaven stole You smiled at me Like Jesus to a child And what have I learned From all this pain I thought I'd never feel the same About anyone Or anything again But now I know When you find love When you know that it exists Then the lover that you miss Will come to you on those cold, cold nights When you've been loved When you know it holds such bliss Then the lover that you kissed Will comfort you when there's no hope in sight Sadness In my eyes No one guessed Or no one tried You smiled at me Like Jesus to a child Loveless and cold With your last breath You saved my soul You smiled at me Like Jesus to a child And what have I learned From all these tears I've waited for you all those years And just when it began He took your love away But I still say When you find love When you know that it exists Then the lover that you miss Will come to you on those cold, cold nights When you've been loved When you know it holds such bliss Then the lover that you kissed Will comfort you when there's no hope in sight So the words you could not say I'll sing them for you And the love we would have made I'll make it for two For every single memory Has become a part of me You will always be My love Well I've been loved So I know just what love is And the lover that I kissed Is always by my side Oh the lover I still miss Was Jesus to a child

LIL

16 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 14:12
Het heelal van jouw hart Sjoerd Kuyper (Musical Turks Fruit) Ik wil altijd blijven dansen lief dansen zolang ik leef Ik wil altijd met je vrijen lief totdat ik zweef Langs de allerhoogste sterren in het achterste heelal dan verlang ik naar de val Uit de ijlte Door de dampkring Door de wolken Door jouw dak Door jouw huid Door het blauw Door het rood Dan door het zwart Ik wil wonen op een ster in het heelal van jouw hart Op de allerkleinste ster in het heelal van jouw hart En daar kochten we een huisje ergens op het platteland Passieflora aan de muren, rijpe kersen in de mand En jij maakte houten zwaarden voor de kinderen En ik zat, in het gras en keek naar alles wat ik had En de nacht viel en die kinderen sliepen in een zoete geur En wij dronken nog een whisky Op het stoepje bij de deur En de gierzwaluwen kwamen en de vleermuis zwalkte rond En Chat Baker blies de sterren, blies de sterren uit zijn mond Jij zat naast mij ik zat naast jou Ik bleef wakker tot jij sliep Ik nam je in mijn armen liefste Keek omhoog totdat de hemel Niet meer hoog was maar zo diep En ik neerkeek in 't heelal En verlangde naar een val En we werden ouder liefste en de kinderen gingen weg Deden duizend domme dingen maar ze kwamen goed terecht En jij zei; je wordt steeds mooier En ik dacht ja dat is waar Want we gingen steeds meer lijken op elkaar En toen stierven onze vrienden God ging rond met het grote mes En we huilden en we vloekten Daarna pakten we de fles En we donken nog een whisky op het leven en het graf Want we deden wat we konden en we wachtten rustig af We maakten nog een reisje het heelal in voor het eerst En we vreeën voor het laatst daar in hotel de kleine beer Tussen de allerhoogste sterren In het achterste heelal Dan verlangend naar een val

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 15:11
Gabrielle- Should I stay Here I am, Waiting for a sign, I never seem to know, If you want me in your life, Where do I stand, I just don't know, I never feel I know you, Cos you blow hot and you blow cold, It seems I've grown attached, Though we're not the perfect match, I just can't explain, Should I stay, should I go, Could I ever really stand to let go, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way, I feel your warmth, Got me wanting more, You've left the door half open, I'm in two minds to explore, But then again, Am I being honest, Being truthful to myself, Can I see my life without you, Could I be with someone else, It seems I've grown attached, Though we're not the perfect match, I just can't explain, Oh no, Should I stay, should I go, Could I ever really stand to let you go, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way, Should I stay, should I go, I really think it's time that you should let me know, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way It seems I've grown attached, Though we're not the perfect match, I just can't explain, Oh no, Should I stay, should I go, Could I ever really stand to let you go, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way, Should I stay, should I go, I really think it's time that you should let me know, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way Should I stay, should I go, Could I ever stand to let you go, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way, Should I stay, should I go, I think it's time you let me know, Can you not find the right words to say, That maybe I'm getting in your way

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 15:18
Karma Police- Radiohead Voor mij gaat dit liedje over, dat je het bij sommige mensen nooit goed kan doen, omdat je je niet aan hun "regels" houd. Vooral als je negatieve kanten bij hen bekend zijn IMHO. Roddelbladen bijvoorbeeld, beschouw ik ook als een soort van Karma Police Karma Police Arrest this man He talks in maths He buzzes like a fridge He's like a detuned radio. Karma Police, arrest this girl Her Hitler hairdo Is making me feel ill And we have crashed her party This is what you get This is what you get This is what you get.. When you mess with us. Karma Police I've given all I can It's not enough I've given all I can But we're still on the payroll. This is what you get This is what you get This is what you get.. when you mess with us. For a minute there... I lost myself.. I lost myself Phew for a minute there, I lost myself.. I lost myself For a minute there... I lost myself.. I lost myself Phew for a minute there, I lost myself.. I lost myself Vertaling Karma Politie Arresteer deze man Hij praat wiskundig Hij bromt als een koelkast Hij is als een onafgestemde radio. Karma Politie, arresteer dit meisje Haar Hitler kapsel Maakt me ziek En we hebben haar feestje verpest Dit is wat je ervan krijgt Dit is wat je ervan krijgt Dit is wat je ervan krijgt.. Als je het bij ons verpest. Karma Politie Ik heb (alles) gegeven wat ik kan Het is niet genoeg Ik heb (alles) gegeven wat ik kan Maar we staan nog steeds op de loonstrook. Dit krijg je ervan Dit krijg je ervan Dit krijg je ervan Als je het bij ons verpest Voor een minuut daar... Ik ben mezelf kwijt.. Ik ben mezelf kwijt Slechts een minuut daar, Ik ben mezelf kwijt.. Ik ben mezelf kwijt Voor een minuut daar... Ik ben mezelf kwijt.. Ik ben mezelf kwijt Slechts een minuut daar, Ik ben mezelf kwijt.. Ik ben mezelf kwijt

LIL

16 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 17:45
Four Seasons: was jij het met belangstelling voor schrijven van liedteksten? Ik weet niet meer wie. Jij hebt er in ieder geval gevoel voor ;)

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 18:38
Four Seasons: was jij het met belangstelling voor schrijven van liedteksten? Ik weet niet meer wie. Jij hebt er in ieder geval gevoel voor ;)
Ja dat was ik. Hoe weet je of/dat ik er gevoel voor heb?

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 21:07
Deze tekst is zo mooi... en zo mooi gezongen. Vooral het begin is prachtig met het eerste stukje gesproken tekst (wat ik anders eigenlijk niks aan vind). Sonata Arctica - The end of this chapter [Phone rings] [Spoken] "Hello? Well, well, how are you? Uh.. who is this? Who do you think this is? Stop it.. who is this? You know very well who i am.. You almost got away from me didn't you? Oh my god.. you can't be.. you can't be! Hahaha Oui, oui, mon amour...c'est moi." I gave you my time I gave you my whole life I gave you my love, every dime.. They told me it was a crime Do you remember? Did it all go in vain..? I looked in the light, I sat in your coal mine The promise they made, I should keep? Make sure that we would never meet! I can't remember The promise I made so deep Tell me that past times won't die Tell me that old lies are alive Across darkened skies, I travelled without a light I sank in the well, of my mind Too deep, never to be found I can't remember.. How could you be so vain? Tell me that past times won't die Tell me that old lies are alive Love that expired too long time ago Kills me, it thrills me You have a new love and, It looks good on you. I have never wished you dead.. yet! You can now have all the things I could never give to you, Look out the window: "C'est moi!" I'm sorry, I am here I'm not sure if it should bring you fear? I whisper in your ear Why is he in here? While you are sleeping, I steal your earring Light you one candle, this anger I handle..! They said, I won't find you, but now, I'm beside you I'm not all, that stable, You should, know by now that you are mine! Tell me that past times won't die Tell me that old lies are alive I tell you that past times won't die I tell you that old lies are alive Love due to expire too long time ago Kills me, it will kill you too Past times wont die I tell you old lies are alive Hate due to expire too long time ago Kill me, please kill me before I tell you that past times won't die

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 22:04
@Waus, ik vind deze tekst wijs en leerzaam, ik vind de dialoog/monoloog heel realistisch (het zou zo een echt gesprek kunnen zijn) alleen de manier waarop het wordt uitgevoerd daar ontbreekt nog iets aan. Wat vind je van de tekst "Jesus to a child" van GM?

LIL

16 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
13 augustus 2008 - 23:00
Ja dat was ik. Hoe weet je of/dat ik er gevoel voor heb?
Niet iedereen luistert naar/ heeft belangstelling voor teksten van liedjes. Jij duidelijk wel, je denkt er over na en deelt je gedachtes en gevoelens met anderen, vandaar 'gevoel voor'. Vroeger, toen je met cassette-recorder 100x moest terugspoelen om de liedteksten op papier te krijgen, om ze vervolgens in te prenten (lekker stoer), toen was je echt met liedteksten bezig. En dan hopen dat je het goed geïnterpreteerd hebt ook, anders sta je keihard voor wat anders te zingen! :p

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
14 augustus 2008 - 20:05
Zo voel ik me dus nu: Melissa Etheridge Let Me Go ( NB=> if you're not gonna love me) Am I the snake inside your garden The sugar in your tea The knock upon your back door The twist that turns your key Am I the sweat you feel on your head The shadow on your face The tune inside your head that put you here in the first place Well I don't want to be I don't want to be I don't want to be your sweet temptation I don't want to be your new sensation It's just a delicate distraction With just a hint of satisfaction Look me in the eye and let me know If you can't love me that let me go Let me go Let me go Do you try to stay suspended In your deepest fantasy After night has ended The scent of mystery The power of suggestion Tangles up your soul A neutral state between love and hate Is bound to take its toll Well I don't think you know I don't think you know I don't think you know about the screaming You don't understand the meaning You could trade it in for laughter To keep your happy ever after Look me in the eye and let me know If you can't love me then let me go Let me go Let me go Baby in your ivory tower Do you sleep tight dream fight Baby does it wet your appetite Maybe in your darkest hour Am I the keeper of your beast Well I don't want to be I don't want to be So let me go Let me go

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
15 augustus 2008 - 12:26
Guus Meeuwis - Ik wil met je lachen... wanneer zul jij ze horen al die lieve woorden die ik verzonnen heb voor jou voor jou... en al die lieve woorden ze zijn vanzelf gekomen uit het niets geboren voor jou voor jou... al wist ik nooit iets zeker toch weet ik nu ik heb te lang gezwegen dus luister alsjeblieft ik wil met je lachen en met je dansen en ik hoop heel binnenkort niets houdt het meer tegen dat de afstand tussen ons steeds kleiner wordt. ik wil met je praten en met je vrijen hopen dat het ooit iets wordt ik wil naar je kijken en naast je liggen als je 'sochtends wakker wordt. ik had nooit durven dromen dat het zover zou komen dat ik dit lied hier zing voor jou voor jou... kun jij me iets beloven wil jij in mij geloven want alles wat ik doe is voor jou voor jou... al wist ik nooit iets zeker toch weet ik nu ik heb te lang gezwegen dus luister alsjeblieft ik wil met je lachen en met je dansen en ik hoop heel binnenkort niets houdt het meer tegen dat de afstand tussen ons steeds kleiner wordt. ik wil met je praten en met je vrijen hopen dat het ooit iets wordt ik wil naar je kijken en naast je liggen als je 'sochtends wakker wordt. zonder jou te leven dan ben ik liever dood door jou ben ik bezeten je stem klinkt in mijn hoofd. ik wil met je lachen en met je dansen en ik hoop heel binnenkort niets houdt het meer tegen dat de afstand tussen ons steeds kleiner word ik wil met je praten en met je vrijen hopen dat het ooit iets wordt ik wil naar je kijken en en naast je liggen als je 'sochtends wakker wordt. ik wil met je praten en met je vrijen hopen dat het ooit iets wordt ik wil naar je kijken en naast je liggen als je 'sochtends wakker wordt. als je sochtends wakker wordt.

15 augustus 2008 - 12:37
In een aflevering van The X-Files ('Improbable') worden een aantal liedjes gezongen door ene Karl Zero. Wie kent hem? Schitterende muziek, met voor zover ik kan horen erg leuke teksten.

17 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
15 augustus 2008 - 17:13
Ik moet even kwijt dat ik Les Miserables echt een prachtige musical vind, maar de Nederlandse vertaling krijg ik buikpijn van :( Zo jammer, vooral van Javerts solo's :crybaby:

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
15 augustus 2008 - 18:56
MichaM, Ik heb even gegoogled en op youtube gekeken naar les miserables en ik vind de teksten ontzettend sterk. En volgens mij is de uitspraak zoals je Engels hoort uit te spreken. Klopt dat? De Nederlandse versie ken ik niet en dat wil ik graag zo houden, mijn hoofd zit al vol genoeg.

17 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
15 augustus 2008 - 19:30
Ja, de Engelse teksten zijn over het algemeen wel goed, daarom had ik het ook over de Nederlandse vertaling En nee, het is een Frans boek dus je moet het op z'n Frans uitspreken.

16 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
19 augustus 2008 - 20:00
Dit nummer wordt gezongen door Dolly Parton, of zij ook de songtext heeft geschreven weet ik niet. Hello God Hello God, are you out there? Can you hear me, Are you listenin' any more? Hello God, if we're Still on speakin' terms Can you help me like before? I have questioned your existence, My resistance leaves me cold Can you help me go the distance? Hello God, hello, hello This old world has gone to pieces Can we fix it, is there time? Hate and violence just increases We're so selfish, cruel and blind We fight and kill each other In your name, defending you Do you love some more than others? We're so lost and confused Hello God, are you out there? Can you hear us, Are you listenin' any more? Hello God, if we're Still on speakin' terms Can you help us like before? Oh, the free will you have given We have made a mockery of This is no way to be livin', We're in great need of your love Hello God Hello God, can you grant us Love enough to make amends (Hello God) Is there still a chance That we could start again Hello God, we've learned our lesson Dear God, don't let us go More than ever Hello God, hello, hello Hello God, we really need you We can't make it without you (Hello God) We beseech you In the name of all that's true Hello God, please forgive us For we know not what we do Hello God, give us one more chance To prove ourselves to you Hello, God; hello, God

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 augustus 2008 - 11:03
@Waus, ik vind deze tekst wijs en leerzaam, ik vind de dialoog/monoloog heel realistisch (het zou zo een echt gesprek kunnen zijn) alleen de manier waarop het wordt uitgevoerd daar ontbreekt nog iets aan.
Vind je? Ik vind 'm precies bij een obsessie passen :nod: Ja het liedje wordt hoe verder je het luistert hoe minder sterk, maar het einde is weer mooi.
Wat vind je van de tekst "Jesus to a child" van GM?
Erg triest. Maar hij zingt het wel mooi triest :)

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 augustus 2008 - 11:05
Deze probeer ik uit mijn hoofd te leren maar het lukt niet zo, vast te druk in mn hoofd :P dan maar de tekst er telkens bij hebben. Rihanna - Disturbia Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum What's wrong with me? Why do I feel like this? I'm going crazy now No more gas in the rig Can't even get it started Nothing heard, nothing said Can't even speak about it All my life on my head Don't want to think about it Feels like I'm going insane Yeah It's a thief in the night To come and grab you It can creep up inside you And consume you A disease of the mind It can control you It's too close for comfort Throw on your break lights We're in the city of wonder Ain't gonna play nice Watch out, you might just go under Better think twice Your train of thought will be altered So if you must faulter be wise Your mind is in disturbia It's like the darkness is the light Disturbia Am I scaring you tonight Your mind is in disturbia Ain't used to what you like Disturbia Disturbia Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Faded pictures on the wall It's like they talkin' to me Disconnectin' your call Your phone don't even ring I gotta get out Or figure this shit out It's too close for comfort It's a thief in the night To come and grab you It can creep up inside you And consume you A disease of the mind It can control you I feel like a monster Throw on your break lights We're in the city of wonder Ain't gonna play nice Watch out, you might just go under Better think twice Your train of thought will be altered So if you must faulter be wise Your mind is in disturbia It's like the darkness is the light Disturbia Am I scaring you tonight Your mind is in disturbia Ain't used to what you like Disturbia Disturbia Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Release me from this curse I'm in Trying to maintain But I'm struggling You can't go, go, go I think I'm going to oh, oh, oh Throw on your break lights We're in the city of wonder Ain't gonna play nice Watch out, you might just go under Better think twice Your train of thought will be altered So if you must faulter be wise Your mind is in disturbia It's like the darkness is the light Disturbia Am I scaring you tonight Your mind is in disturbia Ain't used to what you like Disturbia Disturbia Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum Bum bum be-dum bum bum be-dum bum