Van welke songtekst zit je nu te genieten?

Misschien ben ik gewoon heel sentimenteel aan het worden op mijn oude dag (*34 ahum*) Ik weet het, het is een pop liedje, maar ik vind de tekst zo onwaarschijnlijk sterk. Op een of andere manier raakt het precies de juiste snaar bij mij, en ik kan me heel goed verplaatsen in deze tekst. Zo vlak voor het huwelijk (in het voorjaar ergens) met mijn Lief denk ik terug aan de vijftien jaar dat we al samen zijn, en de dingen die we hebben meegemaakt, het verlies van mijn vader, de zelfmoord van een goede vriend, het verlies van een goede vriend aan diabetes etc.. De cariere kansen die soms goed uitpakten, en soms niet, en hoe we er samen steeds doorheen zijn gekomen. Afijn, dit liedje dus: Try van Nelly Furtado All I know Is everything is not as it's sold but the more I grow the less I know And I have lived so many lives Though I'm not old And the more I see, the less I grow The fewer the seeds the more I sow Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try Try I wish I hadn't seen all of the realness And all the real people are really not real at all The more I learn(The More I Learn) The more I cry(The More I Cry) As I say goodbye to the way of life I thought I had designed for me Then I see you standing there Wanting more from me And all I can do is try Then I see you standing there I'm all I'll ever be But all I can do is try Try All of the moments that already passed We'll try to go back and make them last All of the things we want each other to be We never will be And that's wonderful, and that's life And that's you, baby This is me, baby And we are, we are, we are, we are Free In our love We are free in our love

@Griseo Okay my friend: "My Sacrifice" - Creed Hello my friend, we meet again It's been awhile, where should we begin? Feels like forever Within my heart are memories Of perfect love that you gave to me Oh, I remember When you are with me, I'm free I'm careless, I believe Above all the others we'll fly This brings tears to my eyes My sacrifice We've seen our share of ups and downs Oh how quickly life can turn around In an instant It feels so good to reunite Within yourself and within your mind Let's find peace there When you are with me, I'm free I'm careless, I believe Above all the others we'll fly This brings tears to my eyes My sacrifice I just want to say hello again I just want to say hello again When you are with me I'm free I'm careless, I believe Above all the others we'll fly This brings tears to my eyes Cause when you are with me I am free I'm careless, I believe Above all the others we'll fly This brings tears to my eyes My sacrifice, My sacrifice I just want to say hello again I just want to say hello again My sacrifice.
3 januari 2008 - 13:53

18 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Schitterend Oscar Z.! Ik zit nu te luisteren naar de andere band waar ik het vanochtend over had. Pearl Jam - Better man Waitin', watchin' the clock, it's four o'clock, it's got to stop Tell him, take no more, she practices her speech As he opens the door, she rolls over... Pretends to sleep as he looks her over She lies and says she's in love with him, can't find a better man... She dreams in color, she dreams in red, can't find a better man... Can't find a better man (2x) Ohh... Talkin' to herself, there's no one else who needs to know... She tells herself, oh... Memories back when she was bold and strong And waiting for the world to come along... Swears she knew it, now she swears he's gone She lies and says she's in love with him, can't find a better man... She dreams in color, she dreams in red, can't find a better man... She lies and says she still loves him, can't find a better man... She dreams in color, she dreams in red, can't find a better man... Can't find a better man (2x) Yeah... She loved him, yeah...she don't want to leave this way She needs him, yeah...that's why she'll be back again Can't find a better man (3x) Can't find a better...man... Ohh...ohh... Uh huh... (5x) Ohh... PS: http://nl.youtube.com/watch?v=JhmzDCoLm_8 Ik zweer het je dat je mij daar kunt horen zingen!(En daarom ben ik maar schrijver geworden...) Eddie Vedder... HELD! Mike McCready... HELD!
3 januari 2008 - 14:17

Alles is rond/Durf jij, geschreven door Ilja Leonard Pfeijffer, gezongen door Ellen ten Damme als ik de honger leer verbijten van jouw veel te verre mond, als ik de dagen stil zal slijten die door zwijgen zijn verstomd, durf jij me dan, durf jij me dan te zeggen dat je komt? Durf jij, durf jij Als ik door distels naar je toe kruip op het brandend pad van grint, als ik door oerwoud naar je toe sluip, angstig rillend als een kind, als ik rivieren overzwem naar het land waar jij verblijft, als ik de wilde zeeën tem op een vlot dat amper drijft, durf jij me dan, durf jij me dan te zeggen dat je blijft? Durf jij, durf jij Ieder lied is het oudere liedje. Wat zal zijn, is wat eerder bestond. Voel je brand in je hart, dan geniet je. Maar de klok tikt en alles is rond. En als je eindelijk zult proeven wat je niet wist dat bestond, als jij niets hoeft dan te vertoeven op de stilte van mijn mond, als dorst en honger zijn gestild, niets dan voortaan nog bestaat, als jij niet meer van mij verschilt, stilte neerdaalt in de straat, durf jij, durf jij me dan te zeggen dat je blijft? durf jij, durf jij me dan te zeggen dat je blijft? durf jij, durf jij me dan te zeggen dat je komt? durf jij, durf jij me Maar de klok tikt en alles is rond.
9 januari 2008 - 11:04

18 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Tröckener Kecks - Achter glas Ik tuurde in de gracht en zag mezelf op de brug Op een stille nacht op de Zeedijk Ik was bij vrouw en kind weg en dacht ik kom nooit meer terug Moe van alle ruzie en gezeik Een koude wind gleed langs mijn rug en fluisterde mijn naam Ik keek om maar zag geen mens op straat Alleen een blonde dame rood verlicht achter een raam Ze wenkte en toen was het al te laat Ze kleedde zich weer aan terwijl ik halfnaakt daar zat Toen zag ze plots mijn tranen op het bed Ze nam me in haar armen en zei stil maar lieve schat Kom vertel het eens aan Bleke Jet We praatten tot het ochtend werd toen zei ze het is tijd Ik denk dat je wel weet wat je moet doen Ze bracht me naar de deur even stond ik daar in strijd En gaf haar onverwachts een afscheidszoen Ik ging terug naar mijn gezin en alles kwam weer goed Dus ik wilde Jet bedanken voor haar raad Maar het huis op de Zeedijk waar ik haar had ontmoet Dat zocht ik uren zonder resultaat Uiteindelijk ben ik een oud cafe binnengegaan En vroeg kent iemand hier soms Bleke Jet Een doodse stilte viel en men keek mij geschrokken aan En iemand prevelde een kort gebed Het is veertig jaar geleden zei de kastelein toen zacht Een man was smoorverliefd op onze Jet Maar zijn vrouw ze kwam erachter en heeft midden in de nacht Het bordeel in vuur en vlam gezet We hoorden Jet nog gillen maar we konden er niet bij Het huis is tot de grond toe afgebrand Maar af en toe verschijnt ze nog aan iemand zoals jij Je deed haar denken aan haar laatste klant
9 januari 2008 - 15:50

Sowieso een zangeres die bekender moet worden in Nederland, Sophie Zelmani - To know you To know you Means a lot of things Lot of love, lot of dreams You are a world I can't explore You're a scene Got a feeling about What that's gonna mean To be around you Means I can't be there Got to take my mind Out of there To explain you Means my heart in show You are the reminder Of the nothingness I'm open to
15 januari 2008 - 11:01

16 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Geniaal vanwege de briljante verwijzingen naar Yahtzee... En de zin 'Te waar om mooi te zijn'. :rolleyes: Nieuwbouwwijk - Claudia de Breij Denkend aan Holland zie ik nieuwbouwwijken Saai in oneindig laagland staan Rijen ondenkbaar jonge eiken Pas geplant, ijverig, goeie gang Op nummer elf, daar vooraan, ja daar woont Ron Ron plakt een plastic ornament aan het plafond Zo lijkt het net echt oud, als je er niet recht onder staat Als het leven nou Yahtzee was had Ron nooit een grote straat Ron had heel zijn leven lang gedacht Dat 'ie zou baden in het geld, de roem, de macht Bij vijfentwintig millionair, zo'n vent die nooit de moed opgeeft Nu is hij eenendertig, heeft Yahtzee al doorgestreept Wat zijn de bomen klein, wat hangt er weinig sfeer Te waar om mooi te zijn, op de maquette was het ook veel mooier weer Op nummer tien woont Angeline, zo'n gekke meid Alle dagen feest in haar studententijd Ze schopte het toen zelfs nog tot voorzitter van de club Nu blijft ze steeds maar hangen in haar eierstok-gedub Ze wil een kind, een kind, een kind, ze heeft geen vent Omdat ze alleen getrouwde clubgenootjes kent Daar had ze toen geen tijd voor, praeses zijn is best een eer Maar als ze nou niet opschiet haalt ze Full House ook niet meer Wat zijn de bomen klein, wat hangt er weinig sfeer Te waar om mooi te zijn, op de maquette was het ook veel mooier weer En dan daarnaast met al dat bouwpuin in de tuin Daar woont Jopie Fruym, van autorijschool Fruym Tegen elke meid van achttien die zich nestelt in het leer Vertelt Jopie de verhalen uit zijn diensttijd nog een keer Ook dit verhaal is algemeen bekend Dat hij door drie Oosterse schonen werd verwend Misschien die drie daar op het zebrapad met sluiers nu getooid 'Als je ze raakt krijg je 100 punten, maar z'n chance heeft 'ie vergooid' Wat zijn de bomen klein, wat hangt er weinig sfeer Te waar om mooi te zijn, op de maquette was het ook veel mooier weer Op de oneindige acht, daar woon ik dan Ik heb twee kinderen, een labrador, een man En geen tijd om na te denken, omdat ik me nooit verveel Ik schrijf en regisseer het kleuterschooltoneel Ik ben nou wat je noemt echt een theaterdier Ik zie het ook al in de jongste, die's nou vier Wat ze aanpakt nou dat kan ze, weer vijf zessen, weer Yahtzee Ik gooi nooit eens vier dezelfde, dikke streep dus door Carré! Wat zijn de bomen klein, wat hangt er weinig sfeer Te waar om mooi te zijn, op de maquette was het ook veel mooier weer Ga direct naar de gevangenis, u komt niet langs start U ontvangt geen 20.000 gulden, maar gefeliciteerd U heeft de tweede prijs gewonnen in de schoonheidswedstrijd! Nananana... op de maquette was het ook veel mooier weer! Nananana... op de maquette was het echt veel mooier weer!
19 januari 2008 - 23:07

16 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
The Magnetic Fields - Absolutely Cuckoo don't fall in love with me yet we only recently met true i'm in love with you but you might decide i'm a nut give me a week or two to go absolutely cuckoo and when you see your error then you can flee in terror like everybody else does i only tell you this 'cause i'm easy to get rid of but not if you fall in love know now that i'm on the make and if you make a mistake my heart wil certainly break i'll have to jump in a lake and all my friends will blame you there's no telling what they'll do it's only fair to tell you i'm absolutely cuckoo Met de banjos erbij is het helemaal grappig :D
19 januari 2008 - 23:17

18 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Delain - Sleepwalkers Dream Close your eyes For the night is falling Fear no dark For it's warm and safe And looks familiar As it comes approaching Come with me And I will take you Chorus: A world beyond your sleep Beyond what's real An in safety hidden sphere Away from our daily reality Truth lies out there 2x As the innocent Lay their heads down As the night chants it's Luring call Cross the borders of Sense and foresight Come with me And I will take you You don't have to be afraid Chorus2: A tear is only water A sigh is only air Whenever you feel haunted The truth lies out there 2x vooral t 2e refrein is mooi!
19 januari 2008 - 23:27

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Sonata Arctica - Shy I can see how you are beautiful, can you feel my eyes on you, I'm shy and turn my head away Working late in diner Citylight, I see that you get home alright Make sure that you can't see me, hoping you will see me Sometimes I'm wondering why you look me and you blink your eye You can't be acting like my Dana (can you) I see you in Citylight diner serving all those meals and then I see reflections of me in your eye, oh please Talk to me, show some pity You touch me in many, many ways But I'm shy can't you see Obsessed by you, your looks, well, anyway "I would any day die for you", I write on paper erased away Still I sit in diner Citylight, drinking coffee or reading lies Turn my head and I can see you, could that really be you Sometimes I'm wondering why you look me and you blink your eye You can't be acting like my Dana? I see your beautiful smile and I would like to run away from Reflections of me in your eyes, oh please Talk to me, show some pity You touch me in many, many ways But I'm shy can't you see I see, can't have you, can't leave you, there 'cause I must sometimes see you And I don't understand how you can keep me in chains And every waking hour, I feel you taking power From me and I can't leave Repeating the scenery over again Sometimes I'm wondering why you look me and you blink your eye You can't be acting like my Dana? I see your beautiful smile and I would like to run away from Reflections of me in your eyes, oh please Talk to me, show some pity You touch me in many, many ways But I'm shy can't you see, Oh baby, Talk to me, show some pity You touch me in many, many ways But I'm shy can't you, I'm shy can't you, I'm shy can't you see Ik ken het liedje nog maar sinds vrijdag maar nu al vind ik het 't mooiste nummer dat ik ken :P en Sonata Arctica is gewoon een goeie band (die vier nummers die ik ken van hen dan).
20 januari 2008 - 9:38

16 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Ey, Sonata Arctica, dat is mooie muziek ;) Daar heb ik heel wat van!! :) Je moet Replica en Letter to Dana ook maar eens luisteren dan Aart, ook mooie nummers. Maar ook Last drops fall en Tallulah.. Mja ze hebben zat mooie nummers!
21 januari 2008 - 11:33

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Die heb ik ook almaal :) heb er meteen een stuk of 30 gedownload. Die laatste 2 die je noemt heb ik nog niet echt geluisterd maar dat komt nog. Uit Replica komt jouw onderschrift he :nod:
21 januari 2008 - 14:32

16 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Jup :D
22 januari 2008 - 8:34

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Hisham Abbas - Nari narien (Habibi dah) Nary, nary. Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Men nazra, khadny fe lahza, Dobna ehna sawa. Habibi dah. Agmal kalam fe eyono, Alo enei el hawa. Habibi dah. Men nazra, khadny fe lahza, Dobna ehna sawa. Habibi dah. Agmal kalam fe eyono, Alo enei el hawa. Habibi dah. Habeyto, ameil eih? Habibi dah. Nary men eil ana fee. Habibi dah. Nary, nary. Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Parte 2 Ah men khedoodo, soto, Odo we dehketo. Habibi dah. Arabt meno, Ashekt naro we reketo. Habibi dah. Ah men khedoodo, soto, We dehketo. Habibi dah. Arabt meno, Ashekt naro we reketo. Habibi dah. [indian] Nary, nary. Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Parte 3 Salemto alby Hata abl makalimo. Habibi dah. Maho kan fe baly, We fe khayaly barsemo. Habibi dah. Salemto alby Hata abl makalimo. Habibi dah. Maho kan fe baly, We fe khayaly barsemo. Habibi dah. [indian] Nary, nary. Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Parte 4 Habibi dah. Habibi dah. Habibi dah. Habibi dah. Habibi dah. Habibi dah. Habibi dah. Men nazra, khadny fe lahza, Dobna ehna sawa. Habibi dah. Agmal kalam fe eyono, Alo enei el hawa. Habibi dah. [indian] Salemto alby Hata abl makalimo. Habibi dah. Maho kan fe baly, We fe khayaly barsemo. Habibi dah. Nary, nary, Nary men gamaloo. Nary, nary, Alby eih garaloo? Ah men khedoodo, soto, We dehketo. Habibi dah. Arabt meno, Ashekt naro we reketo. Habibi dah.
23 januari 2008 - 8:27

16 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Aha.. Ik houd helemaal niet van dat soort muziek. De meeste muziek die ik luister is nederlands of engels :) Al heb ik ook wel iets fins, maar dat is toch veel gegrunt, dus ook als t engels was kon je het niet echt verstaan of meezingen :P
23 januari 2008 - 15:25

16 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Brief Aan Mia Amsterdam, 25 december 1993. Lieve Mia, Terwijl de mensen hier feestvieren Denk ik aan jou Ik dacht aan de tijd Toen het eiland nog van ons was Alweer zo lang geleden Daar scheen altijd de zon Een afscheid was er niet Je bent eigenlijk nooit weggegaan Kom praat met mij Kom lach naar mij Weet je nog dat jij Met die plank in het water bezig was Je lag er meer onder dan boven En al die nachten Dat we eindeloos doorpraatten En uiteindelijk ging het altijd over Mannen Een afscheid was er niet Je ben eigenlijk nooit weggegaan Kom praat met mij Kom lach naar mij Weet je Mia er zijn van die dagen Dat ik naar buiten kijk en me afvraag Waarom het lot het leven moet bepalen Zoals je weet gaat het weer goed met me Ik voel warmte als ik aan je denk Eigenlijk ben je hier nooit weggegaan Frank Boeijen, ...heerlijk morgen mag ik de man weer live in actie zien! Daarna drinken we een borrel. Dus ik ben bij de wijntijd op het forum even afwezig.
23 januari 2008 - 20:45

16 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Grunten mooi? Wat valt er bij jou onder grunten? Ik heb wel nummers van Nightwish, maar daar hoor ik toch niet veel gegrunt..? Of ik kan grunten? whehehehe nee :P Als ik t probeer krijg ik vrij snel een kriebel in mn keel en moet ik hoesten! Ik kan wel geluiden maken die ook niet klinken zegmaar, maar dat is ook niet bevorderlijk voor mn keel :P En nee, ik ga het niet proberen op de meeting.
24 januari 2008 - 0:27

17 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Eef veel plezier vandaag :) Er wordt wel iets gegrunt in Nightwish alleen niet veel :P In Part III van The poet and the pendulum. Jammer dat je het niet probeert :( ook niet als de rest ff aan de andere kant van de zaal is?
24 januari 2008 - 8:48

18 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Serj Tankian - Empty Walls. Waarschijnlijk kennen sommigen van jullie hem als de zanger van Systems of a Down. De videoclip is zeer bijzonder en heftig want ik denk dat jullie heel wat nieuwsfeiten zullen herkennen. Voor mij is dit kunst. Het opzoeken van grenzen en volgens mij gaat hij hier, voor bepaalde groepen, over de grenzen heen. http://nl.youtube.com/watch?v=BZSKvSz1roQ Your empty walls… Your empty walls… Pretentious attention Dismissive aprehension Don’t waste your time, on coffins today When we decline, from the confines of our mind Don’t waste your time, on coffins today Don’t you see their bodies burning? Desolate and full of yearning Dying of anticipation Choking from intoxication Don’t you see their bodies burning? Desolate and full of yearning Dying of anticipation Choking from intoxication I want you To be Left behind those empty walls Don’t You see From behind those empty walls Those empty walls When we decline, from the confines of our mind Don’t waste your time, on coffins today Don’t you see their bodies burning? Desolate and full of yearning Dying of anticipation Choking from intoxication Don’t you see their bodies burning? Desolate and full of yearning Dying of anticipation Choking from intoxication I want you To be Left behind those empty walls Don’t You see From behind those empty walls Want you to be Left behind those empty walls Don’t You see From behind those empty walls From behind those empty walls From behind those empty walls The walls From behind those empty walls I loved you, yes Though they be For you killed my family Don’t you see their bodies burning? Desolate and full of yearning Dying of anticipation Choking from intoxication Don’t you see their bodies burning? Desolate and full of yearning Dying of anticipation Choking from intoxication I want you To be Left behind those empty walls Told you To see From behind those empty walls Want you to be, left behind those empty walls Told you To see From behind those empty walls From behind those empty walls From behind those fucked up walls From behind those God damn walls Those walls… Those walls…
29 januari 2008 - 12:06