Ik word wakker, jij ligt niet bij mij
Ik streel mijn tepels en denk het is jij
Mijn ogen sluiten in verlangen naar morgen
als jij en ik weer samensmelten tot wij
Marceline, je hebt inderdaad tot veel inspiratie geleid. Nog één bescheiden bijdrage dan, omdat jij het bent! En niet "nog eentje om het af te leren", laten we hopen dat we het hier bij SOL nooit afleren om geïnspireerd te schrijven!
Marceline wil in haar gedichten
Nog wel eens haar tepels belichten
Zij streelt ze, eenzaam denkend aan haar lief
Maar die taak kan hij beter zelf verrichten
Inmiddels kan ik zeggen, ik herken een echte Marcelina. Jij weet toch altijd op een verfijnde en mooie ( schrijf) wijze de liefde en lusten over te brengen. Heel erg mooi hoe verlangen in een paar zinnen bijna pijnlijk binnenkomt. Echt super gedaan :thumbsup:
Marceline, je hebt inderdaad tot veel inspiratie geleid. Nog één bescheiden bijdrage dan, omdat jij het bent! En niet "nog eentje om het af te leren", laten we hopen dat we het hier bij SOL nooit afleren om geïnspireerd te schrijven!
Marceline wil in haar gedichten
Nog wel eens haar tepels belichten
Zij streelt ze, eenzaam denkend aan haar lief
Maar die taak kan hij beter zelf verrichten
Oh, die Ton toch!
Ik voel mij wel zeer vereerd dat je nu zelfs een kwatrijn voor mij geschreven hebt!
Dankjewel, ik word er verlegen van! :o
Maar voor dat iedereen gekke dingen gaat denken: het zijn natuurlijk de tepels van mijn HP :D
Inmiddels kan ik zeggen, ik herken een echte Marcelina. Jij weet toch altijd op een verfijnde en mooie ( schrijf) wijze de liefde en lusten over te brengen. Heel erg mooi hoe verlangen in een paar zinnen bijna pijnlijk binnenkomt. Echt super gedaan :thumbsup:
Dankjewel Nancy, wat een prachtige complimenten maak jij mij weer.
En een 'echte Marceline', toe maar! Daar word ik enerzijds toch wel weer heel verlegen van, maar anderzijds vind ik dat ook wel heel mooi om te lezen! Dankjewel :{}
Hallo Marceline,
Er is hierboven al veel geschreven. Het kwatrijn loopt goed en is effectief. Ik stoor me wel aan 'het is jij'. Dat is echt krom, hoor! Maak daar bijvoorbeeld: 'en denk dat ben jij' van.
Groetjes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal
Mooi, vooral het contrast tussen de ´simpele´ eerste twee regels en de diepere tweede. Alsof de relatie zich verdiept van sex/ one night stand naar liefde.
@Marceline, jouw kwatrijn met tussenpozen een aantal keren gelezen, om nu de diepgang erin te voelen.
Ik ben het met de schrijfcoach eens dat het is jij moeilijk leest en beter vervangen kan worden door dat ben jij.
Fijne dag
Connie
Hallo Marceline,
Er is hierboven al veel geschreven. Het kwatrijn loopt goed en is effectief. Ik stoor me wel aan 'het is jij'. Dat is echt krom, hoor! Maak daar bijvoorbeeld: 'en denk dat ben jij' van.
Groetjes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal
Beste schrijfcoach Wilma,
Dankuwel voor de beoordeling van mijn eerste kwatrijn. Het is fijn uit uw pen te lezen dat goed loopt en effectief is.
Ik weet dat 'het is jij' krom is. Maar ik heb soms een zwak voor kromme zinnen. Ik meende dat ik het in de vrijheid van de poëzie wel toe kon laten. Maar ik begrijp dat dat ook in deze ongerijmd. is Dank voor deze les, ik zal hem onthouden.
Hartelijke groet,
Marceline
Marietje, Willemina en Connie, Dank jullie wel voor jullie reacties!
@Marietje, seks versus liefde. Voor beide geldt dat ze afzonderlijk kunnen bestaan. Maar is het niet mooi als beide verbonden kunnen worden? En het dan 'wij' wordt? Ik ben blij dat je dat er uit hebt kunnen halen.
@Willemina, ik heb inderdaad wat los gemaakt met dit kwatrijn. eerlijk gezegd ben ik daar ook een beetje beduusd van.
@Connie, dankjewel dat je de moeite nam om het kwatrijn meerdere malen te lezen om de diepgang te kunnen voelen. Zie bij #40 mijn reactie op de zin 'het is jij'. Ik vrees dat schrijven dus ook in deze 'kill your darlings' is.
Hartelijke groet,
Marceline
Marceline, je hebt inderdaad
Inmiddels kan ik zeggen, ik
En van het vervolg, de
Ton Badhemd
Nancy Bastiaans
marceline schreef: Ik word
Mooi, vooral het contrast
Marceline, Je maakt hier heel
@Marceline, jouw kwatrijn met
Schrijfcoach Wilma van den