Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat is een serieus emaildres?

31 december 2007 - 17:59
'S bij Boekschout.nl een balletje opgeworpen over de mogelijkheid of ze net als de Free Musketeers een manuscript van me uit willen geven. Geen probleem, ik hoef alleen een aantal serieuze emaildressen te leveren. Boekschout zei niet hoeveel adressen ze wilden hebben, maar iemand op de site noemde het aantal van 40. Nou hebben we vast allemaal nog vers in het geheugen, dat gezeur van mij om tachtig emaildressen. Het laatste wat ik en vooral jullie willen is nogmaals dat gesmeek van mij op de knietjes om emailadresjes. Dus dat gebeurd gewoon niet. (een goed voornemen voor 2008.) Heeft iemand ervaring met bibliotheken of boekenwinkels als serieus adres aanleveren? Of een boek uitgeven in eigen beheer, wat kost dat ongeveer? (hihihi, dat rijmt ook nog.)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 18:04
Beste Pehamo, Even googlen op 'uitgeven in eigen beheer' en je kunt de kosten berekenen voor jouw boek.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 december 2007 - 19:00
bedankt voor de tip joshua66 en Maya. 2008 word een super spannend jaar met een boel proberen, neus stoten en doorgaan.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1 januari 2008 - 10:36
Vooral neus stoten, als je erachter komt dat 'gratis' niet bestaat.
Nou, dat is niet helemaal waar, tenminste, als je het in geld rekent. Ik zou Boekscout niet direct aanraden om andere redenen (zie relevant topic), maar in principe kun je via POD bij hen wel gratis je boek publiceren. Het is niet gratis als je eigen tijd als geld rekent, want je moet er wel wat voor doen. :) O ja en om je vraag te beantwoorden Pehamo: een 'serieus mailadres' bij Boekscout houdt in: een mailadres van een potentieel geschikte koper. Zoals al op andere topics van jou is aangegeven, moeten de houders van de mailadressen toestemming geven voor het gebruik ervan. Als je het mailadres van een bibliotheek doorgeeft kom je serieus in de problemen. :lol: :P Iets serieuzer: adressen van bibliotheken moet je bij Boekscout ook doorgeven, dan bij de zakelijke mailadressen. Die worden niet bij de 40 particuliere adressen gerekend.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2008 - 10:13
Bedankt allemaal voor jullie lieve en interessante reacties. Aangezien ik geen serieuze emaildressen meer zal verkrijgen, kan ik het boek uitgeven bij een internetuitgeverij verder wel vergeten. Dan stort ik me maar weer op de "gewone," uitgeversmarkt. Kan mijn printer weer overuren draaien. ik wou toch een nieuw behangetje en kan nog wel wat "past niet in ons fonds," kopietjes gebruiken. Dan is dat lelijke hoekje achter de kast ook weg.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2008 - 12:54
Pehamo, met alle respect, maar ik vind dat je zeurt en daarbij de beteuterde snoet van een kleine kleuter trekt. Je niet aflatende gemopper over een tweede boek en je 'nou moe ik mag niet eens' - toontje zijn een vorm van emotionele chantage en dat irriteert me dat mateloos. Ik begin er serieus spijt van te krijgen dat ik je uberhaupt in de eerste plaats mailadressen heb gegeven. Je eersteling is potverdorie nog niet eens uit, wat zeur je nou over een tweede boek? Je hebt nog geen reclame gemaakt, de verkoop is nog niet begonnen, niemand heeft het gelezen. Als het een goed boek is vind je klanten, en die klanten willen deel twee ook en dan krijg je mailadressen met verve. Met klem, concentreer je nu eens op je eerste boek!

Lid sinds

19 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2008 - 13:18
In een ander topic las ik dat Pehamo vreest niet eens vier boeken aan familie en vrienden kwijt te worden :retard: Hoezo een tweede boek dan? Alleen voor jezelf?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2008 - 17:26
Jammer Ceridwen dat je me vind zeuren. aan de andere kant heb je wel gelijk. Ik zal eens wat flinker in de schoenen moeten staan. Bedankt voor de eerlijke reactie. Nieuw voornemen 20004 B; niet meer zeuren. In mijn computertje zitten ruim tien verschillende boeken verborgen. Naast Jakuan 1 & 2. Ik ben een vreselijke eigenpijper en vind al die boeken het waard om uitgegeven te worden. Waarom wil ik zo graag meerdere boeken uitgeven? Ik heb een schat van een man die met steeds grotere tegenzin naar zijn werk gaat. Mijn droom is het zoveel geld te verdienen aan mijn boeken dat hij nooit meer uit werken hoeft. Twee mailtjes gestuurd naar twee uitgevers. Bruna en De Fontijn. Binnen een weekje antwoord gekregen. Bruna is niet geïnterresseerd, naar De Fontijn mag ik wat hoofdstukjes sturen. Ik mag naar nog een andere uitgever wat hoofdstukjes opsturen. Nu weet ik ook wel dat dit weinig zegt, maar het is een nieuw jaar, een fris begin en we gaan ervoor! Trouwens ik kreeg het goede advies om een schrijfcursus te gaan volgen. Weet iemand een goede cursus voor me? NTI heb ik al gehad.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 januari 2008 - 23:18
Als het maar helpt om je concentratie op de juiste plaats te krijgen. Als je tien titels wilt verkopen zal je toch met een moeten beginnen. En met dat eerste boek zet je de toon. Als dat goed is, dan willen mensen meer van je lezen. Mee eens?

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 januari 2008 - 8:20
Nieuw voornemen 20004
Volgens mij loop jij 17996 jaar voor op ons :nod: En hier op de site van SchrijvenOnline zijn ook een heleboel schrijfoefeningen, als je die allemaal doet heb je een aardig lange cursus. Zie www.schrijvenonline.org/oefeningen

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 januari 2008 - 13:16
voor serieuze e-mail adressen kan je ook een netwerk opbouwen op hyves. zo ben ik aan alle mail adressen gekomen. De meeste contacten hebben op hun beurt weer mijn berichtje doorgestuurd aan mensen die van lezen houden. Een kleine samenvatting van je verhaal helpt daar dan ook wel bij:).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 januari 2008 - 15:44
tikfoutje Aart, hihih, ik schrijf toekomstverhalen, maar ik vrees dat in het jaar 20004 er geen leven meer mogelijk is op aarde. Zolang die verdomde grootindustrieëlen alleen maar aan geld denken en niet aan de vreselijke milieurampen die ze veroorzaken met hun vervuiling lijkt de Aarde mij gedoemd tot de ondergang. Valt het jullie ook op dat er zoveel olietankers stranden voor de kust van natuurparken? doen ze expres. Dan sterven de pinguins en andere viseters uit en kan er ongestoord gevist worden voor menselijk gebruik. Ik zal eens kijken naar je cursustip Aart. tja Saralitse, ik ben een ongelofelijke computer sukkel, nu al zes jaar bezig met een eigen site proberen te maken en het lukt me maar niet. Laat staan dat ik weet wat hyves is. Ja Ceridwen, eerst een boek uitgegeven krijgen voor de naamsbekendheid, ik weet het. Ik ben gewoon een ongeduldig standje. Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve advies en tips.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5 januari 2008 - 21:20
Pehamo, als jij teleurgesteld bent, mag je dat uiten, geen enkel punt. Je motivatie om je man te steunen is zeer prijzenswaardig. Laat onaardige reacties maar voor wat ze zijn. Er zijn hier genoeg mensen die het goed met je menen en je willen helpen om je doelen te bereiken. :) Maar ik raad je wel aan om zo af en toe een advies ter harte te nemen. Ceridwen heeft groot gelijk: Zet eerst dat eerste boek eens goed in de markt. Naamsbekendheid doet heel veel. :) En volg die schrijfcursus! Met Hyves kan ik je helaas niet helpen. Ik ben zelf een computerbeet. :(

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 januari 2008 - 13:44
Maar ikke weet niet eens wat hyves is, Saralitse Ooit geprobeerd een blog aan te maken en dat lukte al niet. Hartstikke bedankt voor je lieve woorden Ariadne, soms krijg ik wel eens op mijn kop, maar daar vraag ik vast om. Ik ben nogal een aandachttrekkertje op deze site. Ik kreeg goed nieuws van de Free Musketeers. Jakuan heeft geen aanpassingen nodig, Het lijkt erop dat Jakuan weer een stapje vooruit is gegaan. Als voorbereiding werk ik al aan een deel twee. ik ga ook mee doen aan een schrijfwedstrijd. 2008 lijkt lekker op gang te komen. Afgezien van een vreselijke onverwachtte spitaanval. Ik ben ook druk bezig met jullie adviezen en op zoek naar een goede cursus. Maar een keer per dag of maand naar Amsterdam ligt wat moeilijk. en ontdek je eigen talent op deze site lijkt me wel aardig maar 90 euro voor slechts vier lessen? Dat vind ik wel wat duur. Niet dat ik niets over heb voor een goede cursus hoor. Maar kun je in vier lessen al gereed zijn voor een uitgever?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 januari 2008 - 20:55
Pehamo, moest je eerst aanpassingen maken aan je manuscript? en wat voor aanpassingen waren dat dan?...ben gewoon nieuwsgierig :D

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 januari 2008 - 23:50
Leuk, Pehamo, dat deel 1 uitkomt! Weet je al wanneer? En succes met deel 2. Als Free M en 'normale' uitgeverijen niet willen zijn er nog altijd andere POD's :) @Rudolf: is dat echt goedkoop? Ik vind het ook heel duur.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 januari 2008 - 23:08
Ik heb de melding over de cursus van, ontdek je eigentalent nog even doorgelezen, 99 euro, blijft toch voor mij veel geld, hoor. Je krijgt er inderdaad wel een gigantisch pakket voor, dat me best wel leuk lijkt., alleen die schrijfwandelingen in Vlaanderen en Limburg lijken me moeilijk. Ik woon in Friesland, dus dat is niet naast de deur. zou je de cursus ook kunnen doen zonder schrijfwandelingen? Ik heb als laatste een vraagje van de F M gehad over een foto op te sturen Rudolf. Tesamen met de foto heb ik gevraagd of er nog iets aangepast moest worden aan Jakuan. Ze zeiden dat alles er prima uitzag. Misschien krijg ik dat tussentraject nog, voorlopig blijft alles erg stil aan het F M front. Die aanpassingen waren vooral het lettertype Saralitse. en ook de breedte van de tekst op 12. ze willen ppk graag Gargamond met grote 12 en zeiden mij dat veel uitgevers graag dit lettertpe zagen. Gargamond leest blijkbaar gemakkelijk weg, dus misschien is dit een tip voor jullie? Dank je wel Aart, ze zeiden me dat Jakuan al in Maart uitkomt, er was zelfs een klein kansje op eerder. Nou ja, dat wacht ik dan maar af. Ik heb me eerst als een opgevoerde op de schrijfwedstrijd van contact-contract gestort. Het heeft me twee dagen gekost, maar in grote lijnen is het verhaal klaar. Nou kan ik me inderdaad op Jakuan deel 2 storten. Joepie, ik heb er echt zin in. Een pod is toch een gewone uitgever? Ik ga eerdaags iets per post opsuren naar twee uitgevers. Zooo spannend. kluif kluif, ik hou zo geen nagel over, hihihi.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 januari 2008 - 23:12
Raar, van dat lettertype en dat ze speciaal Garamond willen. Ze geven je zeven lettertypes waar je uit kan kiezen en dan moet je toch Garamond nemen? Ik vind dat gewoon raar, nou ja nu maar afwachten wat ze zeggen als ze Georgia als lettertype zien in mijn manuscript

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 9:03
Gossie, wat kan ik toch woorden verhakselen. gargamond in plaats van garamond. Als iemand Gargamond wil gebruiken als plaatsnaam of zo, by me guest. Ik kon inderdaad kiezen Saralitse, maar toen ik hun voorkeur vroeg zeiden ze garamond. Nou ja, maakt het mij wat uit. Ik werk zelf altijd met Arial, vind ik nou echt een mooi duidelijk lettertype. Oké Zjors, maar ik zag een waslijst wat bij de cursus hoorde en dacht toch echt over die wandelingen te lezen, nou ja, maar beter ook voor mij. Vlaanderen en Limburg ligt ver van mijn bedje. Vanavond ga ik de cursus wat beter bekijken en een keuze maken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 9:52
Hoi Pehamo, In Friesland zijn o.a. schrijfcursussen bij Parnas in Leeuwarden. En, relatief dichtbij, in Groningen zijn allerlei schrijfcursussen en workshops, o.a. bij de USVA. S.G.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:18
hoi Secret Garden, bedankt voor de tip. Ik zal meteen eens ernaar gaan googelen. Ik zoek een cursus waar je goede respons opkrijgt. Van Termors bij NTI kreeg ik dat niet vaak. nou ja, hij schrijft non-fictie en ik fictie, dus dat klikt niet zo. Mij lijkt zelf de cursus, ontdek je schrijftalent, op deze site wel leuk. daar krijg je respons van een boel mensen tegelijk zag ik, heeft iemand al ervaring hiermee?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 13:59
Pehamo, voor jou is misschien de e-mailcursus van Annie Gansewinkel goed. In je eigen tempo. Zij kan je dan op je eventuele fouten wijzen. Ik geloof dat ook het geld meevalt. € 99 toch? En je hoeft niet naar Amsterdam. Heb ik wel een aantal jaar gedaan. Is erg leuk, hoor!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 17:26
Maaike de schrijversvrouw had me ook al Annie Gansewinkel aangeraden. Annie vind niet dat zij me goed kan begeleiden helaas. Ik ga de tips van Secret Garden nog even bekijken.

Lid sinds

19 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 17:54
Ja, als je de begeleiding van Hans ter Mors al niet kunt waarderen... En bij de cursus hier krijg je volgens mij begeleiding van een iemand. Een cursus lezen volgen, misschien?