#227 Kaal
Kaal
Ik heb de gaskraan en de waterkraan dichtgedraaid. Morgen wordt de elektriciteit afgesloten. Wil jij de laatste spullen opruimen en een bezem over de vloer halen? Kareltje staat in de vensterbank, ik neem aan dat jij hem meeneemt en anders giet je de kom maar leeg in de sloot. ;-) Spreek je binnenkort.
Ook in haast schrijft ze in duidelijke letters, waarbij iedere punt een hartje vormt. We houden voorlopig nog contact via briefjes op een manier die doet denken aan het begin van onze relatie.
Er staat bijna niets meer in de kamer. Vier stoelen, de eettafel en de goudviskom met Kareltje erin. Kareltje drijft.
Ik loop naar de tafel en kantel hem. De poten steken in mijn richting. Ze lijken te proberen mij bij de onderkant van het tafelblad weg te houden. Ik negeer hun signalen.
J&L4ever staat er in het blad gekerfd.
Al vrijend waren we onder de tafel beland, toen ze tenslotte van me afrolde kraste ze daarna met de gesp van mijn riem in het hout boven haar.
Ze is verdwenen, haar eigen keus. Ze verwarmde me, zoals de zon het water van Kareltje warmde. Langzaamaan, zonder dat ik het merkte ontnam ze mij de adem, verdween de zuurstof waarop ik in leven kon blijven en dat wist ze.
‘We hebben ruimte nodig,’ zei ze.
Ik kijk naar Kareltje. Ze heeft gelijk.
Straks zal ik de tafel en stoelen opstoken in de tuin, ik zal Kareltje doorspoelen in de wc, ik zal een bezem door het huis halen.
Een hele opgave om vrijend
Hadeke, Compleet verhaal met
Dank John en JanP. @John
Een compleet verhaal met kop
Hadeke, ik vind je briefje
@SchrijfcoachKatja Dankjewel
Interessant weetje, over dat
Een eerste herschrijf, met
Hoi Hadeke,een mooi stukje
Dank Chantal. Je hebt gelijk.
Deze week is net als het
Dank je wel Levina! Ik ben