47 De giechel in mij
Alles wat fout kon gaan was fout gegaan, dus waren mijn vriendinnen en ik maar alvast achterin gaan zitten.
"En nu gaan wij over naar de categorie Muziek," zei het mannetje in glitterjasje met een overdreven rollende R. "De derde prijs gaat naar de Gothic Rockers!!!"
Een stel joelende en in het zwart geklede en geschminkte jongens renden naar voren het podium op. Miranda en ik keken elkaar aan. Hoe kon hun kattegejank de derde prijs winnen?
We hadden ons wel aardig voorbereid. Uren en uren hebben we geoefend en ik had aangeboden voor de kostuums te zorgen. Dat had ik dus geweten, want de plaatselijke feestwinkel was ineens met de noorderzon vertrokken en had er niets anders opgezeten dan de naaimachine van mijn moeder te lenen en de carnavalspatronen uit een oude Burda over te trekken.
Frustrerende avonden van brekende naalden en draden heb ik zitten zwoegen, totdat mijn moeder doodleuk vertelde dat ik het spoeltje wel met de klok mee moest laten draaien. Maar toen was ik al bijna klaar! Dank je wel ma!
Ik had tenminste drie bruikbare kostuums in elkaar geflanst. De raar ingezette ritsen zag je toch niet op een afstand.
"En de eerste prijs gaat naar..."
Ook dachten we slim te zijn om Anne, die overal om giechelde de Bange Viking te laten spelen. Achter een woestuitziende rode baard en een gehoornde helm zou het publiek dat in ieder geval niet zien. Maar toen we op het podium stonden hadden we ineens alle drie last van de giechelziekte. Hoestend en proestend hadden we ons stukje tot aan het einde weten af te werken. Wat een afgang!
"En nu gaan we over op categorie Toneel!!"
Miranda stootte me aan: "Onze categorie."
Pfff, of we nu nog wat zouden winnen.
"Door hun originele kostuums en hun doorzettingsvermogen, terwijl ze last hadden van de lacheritus, gaat de derde prijs naar.... De Bange Viking!
Als aan mijn stoel vastgelijmd probeerde mijn hersenen deze informatie te verwerken. Miranda greep me bij de arm en sleurde me langs de harpen en violen op steroïden heen het podium op.
Nieuwe versie is te zien op #4
Het is een fijn geschreven
Het brengt me voor mijn
Bakvissenlol, dat moet YA
Alles wat fout kon gaan was
Dank je JohannaB Misschien
Dank je Nyceway voor je
Jij ook bedank voor je
Siv, Sfeervol verhaal - ik
Siv schreef: J Met violen op
Kleding maken is helemááál
Een leuk verhaal dat zich in