Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

novum publishing

Allereerst wil ik zeggen dat ik vermoed dat novum publishing volgens mij hetzelfde is als pc united. Zelfde adres en alles. Maar goed ik had dus een manuscript naar novum gestuurd. Meneer W.L (weet niet of ik de naam hier mag noemen), zou mijn script aan de redactie toesturen. Als het goed genoeg was zou er een contract opgestuurd worden. Ik kreeg een contract in de bus ( goed genoeg dan dus, toch?) dus ik begon te lezen. -Royalties pas na je 501e boek. -10 jaar lang zit je vast aan het contract - Of je even 3500 euro wil betalen ( ja echt drie en half duizend). En nog meer van de meest bizarre dingen. Ik kon het pro pakket kiezen, dat werk me aanbevolen. Uiteraard was het pro pakket het duurste pakket, maar dat andere pakket was ook rond de 2800 euro dus. Ik vind dit oplichting. Iemand die niet leest tekent zo. Iemand die het niet begrijpt, tekent het zo. Ik dacht bij mezelf: dit kan ik nooit goed begrepen hebben. Dus ik bel meneer W.L en vraag of ik het goed begreep dat.... Wat blijkt. Ik had het goed begrepen, maar hij begreep wel dat ik het niet wilde doen ( oh, vind hij het zelf ook een slecht voorstel dan?). BIj uitgeverij aspekt een zelfde soort ervaring gehad. Is dit normaal. Het voelt als oplichting. Het ontmoedigd mij om te schrijven. Ik heb nu 2,5 manuscripten. ( eentje nog bezig). Dat laatste maak ik nog af. Maar daarna zal ik nooit een poging meer doen om er een te schrijven. Ik vind een afwijzing niet erg, dat kan. Als het niet goed is, dan is het niet goed, klaar uit. Ik vind de pogingen om je er financieel in te laten tuinen met duizenden euro's wel heel erg. Derhalve zal mijn hobby na het laatste manuscript worden beëindigd. Ik kan beter gaan golfen, stuk minder duur.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou: ik ben erin gestonken! Ik heb bijna 5000 euro betaald aan woutertje en er deugt niks van de uitgeverij! Ik zit er al mee vanaf april '15. Iedere keer een ander smoesje. Nu dan: ik kon het boek wat hij nu klaargemaakt had niet controleren. Zo'n internetfreak ben ik niet. Ten slotte lukte het me wel. Maar met dat programma kan ik niets wijzigen. Want er klopt weer niks van! Dit moet anders: 1. ik kan niets wijzigen met het programma waarin ik het stuk moet controleren; 2. wat moet die "novum pro" als hele bladzijde aan het begin? Alweer een extra bladzijde…; 3. er is een hele bladzijde voor "Yes we are" op het titelblad gebruikt. Ik vraag me af: kan je wel LEZEN? Dat hoort kort boven de titel te staan, scheelt alwéér een hele bladzijde; 4. de inhoud heb je aan het begin gezet. Dat heb je met opzet gedaan, want ik heb de inhoud aan het eind; 5. de inhoud heeft geen verwijzingen naar de bladzijden voor de hoofdstukken enz.; 6. de titels zijn in een andere lettersoort. Ik wil ze in Times New Roman; 7. ik had ze vet en onderstreept, maar ze staan nu zonder vet en streep; 8. je bent er met opzet voor gaan zitten om ze te veranderen; 9. de buitenkantlijn is veel te breed: kan minstens een halve centimeter smaller; 10. ik heb op veel plaatsen blokjes tekst een inspringing gegeven van 1½ centimeter. Die zijn gewoon aan de kantlijn geplaatst; Kortom: het blijft donderjagen met Novum Publishing! Ik wil dat het eindelijk eens gedaan wordt zoals IK het wil! Het is MIJN boek! Ik stuur hierbij het geheel nòg een keer toe! En nogmaals; IK WIL EEN ANDER CONTRACT!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ina Mijling Nou: ik ben erin gestonken! Ik heb bijna 5000 euro betaald aan woutertje en er deugt niks van de uitgeverij! Ik zit er al mee vanaf april '15. Iedere keer een ander smoesje. Ik schreef hem dit: Nu dan: ik kon het boek wat jehij nu klaargemaakt had, niet controleren. Zo'n internetfreak ben ik niet. Ten slotte lukte het me wel. Maar met dat programma kan ik niets wijzigen. Want er klopt weer niks van! Dit moet anders: 1. ik kan niets wijzigen met het programma waarin ik het stuk moet controleren; 2. wat moet die "novum pro" als hele bladzijde aan het begin? Alweer een extra bladzijde…; 3. er is een hele bladzijde voor "Yes we are" op het titelblad gebruikt. Ik vraag me af: kan je wel LEZEN? Dat hoort kort boven de titel te staan, scheelt alwéér een hele bladzijde; 4. de inhoud heb je aan het begin gezet. Dat heb je met opzet gedaan, want ik heb de inhoud aan het eind; 5. de inhoud heeft geen verwijzingen naar de bladzijden voor de hoofdstukken enz.; 6. de titels zijn in een andere lettersoort. Ik wil ze in Times New Roman; 7. ik had ze vet en onderstreept, maar ze staan nu zonder vet en streep; 8. je bent er met opzet voor gaan zitten om ze te veranderen; 9. de buitenkantlijn is veel te breed: kan minstens een halve centimeter smaller; 10. ik heb op veel plaatsen blokjes tekst een inspringing gegeven van 1½ centimeter. Die zijn gewoon aan de kantlijn geplaatst; Kortom: het blijft donderjagen met Novum Publishing! Ik wil dat het eindelijk eens gedaan wordt zoals IK het wil! Het is MIJN boek! Ik stuurde hem het geheel nòg een keer toe! En: IK WIL EEN ANDER CONTRACT! Een EERLIJK contract… Ina Mijling

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
inamijling, informatie en ervaringen zijn interessant en leerzaam, maar het is niet zinvol om je correspondentie met novum publishing via het forum van Schrijven Online te voeren.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst wil ik zeggen dat ik vermoed dat novum publishing volgens mij hetzelfde is als pc united. Zelfde adres en alles. Maar goed ik had dus een manuscript naar novum gestuurd. Meneer W.L (weet niet of ik de naam hier mag noemen), zou mijn script aan de redactie toesturen. Als het goed genoeg was zou er een contract opgestuurd worden. Ik kreeg een contract in de bus ( goed genoeg dan dus, toch?) dus ik begon te lezen. -Royalties pas na je 501e boek. -10 jaar lang zit je vast aan het contract - Of je even 3500 euro wil betalen ( ja echt drie en half duizend). En nog meer van de meest bizarre dingen. Ik kon het pro pakket kiezen, dat werk me aanbevolen. Uiteraard was het pro pakket het duurste pakket, maar dat andere pakket was ook rond de 2800 euro dus. Ik vind dit oplichting. Iemand die niet leest tekent zo. Iemand die het niet begrijpt, tekent het zo. Ik dacht bij mezelf: dit kan ik nooit goed begrepen hebben. Dus ik bel meneer W.L en vraag of ik het goed begreep dat.... Wat blijkt. Ik had het goed begrepen, maar hij begreep wel dat ik het niet wilde doen ( oh, vind hij het zelf ook een slecht voorstel dan?). BIj uitgeverij aspekt een zelfde soort ervaring gehad. Is dit normaal. Het voelt als oplichting. Het ontmoedigd mij om te schrijven. Ik heb nu 2,5 manuscripten. ( eentje nog bezig). Dat laatste maak ik nog af. Maar daarna zal ik nooit een poging meer doen om er een te schrijven. Ik vind een afwijzing niet erg, dat kan. Als het niet goed is, dan is het niet goed, klaar uit. Ik vind de pogingen om je er financieel in te laten tuinen met duizenden euro's wel heel erg. Derhalve zal mijn hobby na het laatste manuscript worden beëindigd. Ik kan beter gaan golfen, stuk minder duur.
Dank je wel voor jouw stukje. Ik had info opgevraagd en kreeg daarop vage informatie. Daarna een mail of ik al besloten had mijn script naar ze op te sturen. Ik vroeg om extra informatie. Kreeg een werk later een folder per mail waar nog altijd geen echte belangrijke info instond. Ik had al t vermoeden dat t geld zou gaan kosten. Jouw stuk bevestigd het. Heel duidelijk dat ik niet met ze in zee moet gaan.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thales, ik kan het niet nalaten. Kijk maar bij uitgeverij Free Musketeers. Zij hebben verschillende mogelijkheden.
Ik heb geen goede ervaring met freemusketeers. Eerste boek in het begin ging nog wel, maar na een jaar ben je niet meer interessant. Beloftes van vertaling blablabla,...nooit waar gemaakt. Was nog naief genoeg om toch mijn tweede ook onder hun contract te publiceren, maar dat ging al fout omdat ze de lay-out en vormgeving door de Amerikaanse uitgeverij lieten doen. Verkeerde woordafbrekingen, rare tekstverspringen. Dan een maand eerder dan deadline dreigen de uitgave te staken als ik niet snel die 15 afnames had. Pfff... dan nog maar te zwijgen van de enorme trage communicatie, slechte uitbetalingsbelofte (altijd te laat, moet er altijd om zeuren), er bleek ineens een ebook te zijn zonder dat ik er ingelicht over was. Contractopzegging van een boek ging helemaal dramatisch, en de nabetaling daar zeur ik nu nog om + dat mijn boek nog steeds aangeboden wordt via bol, terwijl dat helemaal niet kan (zowel met bol als freemusketeers gesproken en ze wijze de vingers naar elkaar. Kortom: Ze hebben absoluut alleen maar oog voor winst, niet voor het boek zelf en al helemaal niet voor de auteur. Betalen te laat uit, communicatie is slecht en eenzijdig. Geen aanrander dus.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kortom: Ze hebben absoluut alleen maar oog voor winst, niet voor het boek zelf en al helemaal niet voor de auteur. Betalen te laat uit, communicatie is slecht en eenzijdig. Geen aanrander dus.
Dat is dan weer positief - dat ze geen aanrander zijn.