Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor januari 2016?

Een nieuwe maand, een nieuw jaar ... Een mooie tijd voor nieuwe (of hernieuwde) doelen. Terugblikken op afgelopen maand kan hier. Terugblikken op heel 2015 en jaardoelen maken voor 2016 kan hier. Wat zijn jullie schrijfdoelen voor januari, evt. met het oog op je (nieuwe) jaardoelen? Iedereen een heel fijn nieuw jaar vol creativiteit en inspiratie gewenst!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wil ik proberen me te houden aan een schrijftijd en leestijd. Ik heb drie projecten: Nanowrimo herschrijven, korte verhalen schrijven voor wedstrijden en mijn cursus. Ik ben tevreden over mijn blog bijhouden. Incidenteel zal ik eens een tipartikel schrijven, een gedicht of iets anders. De wekelijkse schrijfopdracht zal ik buiten mijn schrijftijd verzorgen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* Mijn kinderverhaal (100 blz) nog eenmaal goed doorlezen en dan laat ik het redigeren. * Plot verzinnen voor nieuw verhaal * Mijn blog beter bijhouden

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- mijn manuscript voor mijn YA boek verder doorlezen en nota's maken - kortverhaal schrijfwedstrijd Geen zin - kortverhaal schrijfwedstrijd Moord en Mysterie - ideetjes voor Vlaamse Filmpjes beginnen uitwerken

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: * schrijfjaardoel: ms SA1 af en gepubliceerd * illujaardoel: aantal nieuwe illu's af, kaarten uit en evt. shirt of tas * reflectief schrijven jaardoel: toewerken naar 3-5x per week * evt. lesjaardoel: 1 of 2 Skillshare klassen produceren Schrijf- & illustratiewerk - ms: SA1 - scènes op volgorde zetten, starten met herschrijf Redelijk aan gewerkt, ook aan ms DD - illu: dragon lettering voor Skillshare klas afmaken (zie lesgeven) - Evt. illu: SW kleuralternatief klaar (+ evt. kaart drukklaar) - Evt. illu: Jan listmania inkt/kleur, SSG inkt/kleur, RBG kleur en/of RRH potlood/inkt/kleur - s: OP (start 0 km) 6/3/200, pr na 50 km 1/1 (1x p.w.) Lesgeven/Studie/Illustratie (Skillshare TA) - Voortgang posten: kleur/textuur dragon lettering (McDs coloring class) (deadline 31 jan.) Liefst alle vier af qua kleur/textuur, maar in elk geval 1 - 0/8 - Skillshare January challenge: post 1 project - Evt. korte project feedback geven 3/2-4, 1x p.w. - Evt. Skillshare overig (bijdragen discussies etc.) 1/2 Studie - 1-2 boeken lezen 5/1-2/12-24 - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 5/2 - Bieb - Museumbezoek Film Bosch, museum Breughel Evt. regeldingen - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) - KvK ID etc. Planning & Promotie - 1-2x p.w. posten op FB NL & EN 7/4-8 - Jaarterugblik & -vooruitblik posten - BS nieuwjaarsactie (korting januari): BS site bijwerken, nieuwsbrief, FB, SOL - Evt. CT site bijwerken, of voorlopige site onder nieuwe domeinnaam (bio's, links, muziekbestanden uploaden)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: - Me houden aan de ingeplande schrijftid. Ik heb de hele maand elke dag minstens 1 uur gepland, en ik hoop dat ik het ook kan volhouden. Meer mag altijd, minder vind ik zonde. - De hoofdstukken van mijn verhaal nelezen en herschrijven daar waar nodig. Ik ben op het moment bij hoofdstuk 3, dus we gaan de goede kant op. - De schrijfboeken die ik met kerst heb gekregen lezen en de informatie die ik eruit haal toepassen bij/ in mijn verhaal. - Aan het einde van januari wil ik schrijftijd voor februari inplannen. Op dat moment kan ik namelijk ook zien of het plannen geholpen heeft :).

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor januari: -1000 woorden verhaal schrijven -Mijn 'wereldkaart' verder uitwerken en nieuwe delen aan mijn wereld toevoegen -Beginnen lezen in het schrijfboek dat ik besteld heb en volgende week binnenkrijg -Minstens eenmaal per week mijn 'denk-uurtje' organiseren

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste week van januari zit erop. Een goede nieuwjaarsstart gemaakt en regelmatig aan het schrijven aan mijn ms, superfijn. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De leesronde van mijn manuscript gaat supergoed. Nog 35 pagina's te gaan. Nadien nog een paar stukken bijschrijven en opnieuw beginnen nalezen. Tijdens die naleesronde maak ik een tijdslijn om te kijken of alles klopt. Misschien een vreemde methode maar eentje die heel goed werkt voor mij.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me heel weinig voorgenomen. Ik wil de tijdlijn van mijn huidige manuscript opstellen zodat ik daar kan zien wat er nog moet gebeuren. That's it!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Els, het is helemaal niet vreemd maar grondig om een tijdslijn te maken Van mijn plan is weinig terechtgekomen door omstandigheden waardoor ik vooral verpleegster was in eigen huis. Geeft niet. Ik ga vol moed door. Fijn gewerkt aan mijn cursus. Erg leerzaam en tevreden dat ik steeds een leuke draai geef aan opdrachten. Nog niet aan manuscript gewerkt. Binnenkort weer filosofie lezen. Wel schrijfboek over spanning bijna uitgelezen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar maak je zo'n tijdslijn niet op voorhand? Ik heb m'n boek met NaNoWriMo geschreven, waardoor ik heel veel van mijn originele idee ben afgeweken, dus bepaalde dingen in mijn tijdslijn klopten niet. Heb nu deels dingen recht gezet, maar moet de tijdslijn dus opnieuw grondig nakijken.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja klopt, is best veel werk, maar zo werkt het wel het beste voor mij. Anders heb ik het gevoel dat mijn tijdslijn mij soms tegenhoudt om bepaalde dingen te schrijven. Ondertussen ben ik klaar met leesronde 1 en ben ik begonnen met herschrijven.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed! Bij mij komen er schrijfgerelateerde activiteiten bij. Twee uitreikingen en een workshop. Bovendien een fotoshoot met een kunstfotograaf om een mooie auteursfoto te laten maken die ik voor allerlei doeleinden gebruiken kan. Een hoodietekst verzinnen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Turinghoodie is een feit. Het boek over spanning van Karel Appel is uit. De cursusles is af en opgestuurd. Ik lees filosofie. De afspraken voor een fotoshoot door een kunstenaar zijn gemaakt. Er is een nieuwe schrijfwedstrijd 'Schrijf een liefdesbrief', waaraan ik ga proberen mee te doen. Dat zal wel omschakelen zijn.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super Odile! Hier laat ik mijn grote manuscript even een weekje of twee aan de kant liggen, zodat de ideetjes die ik nog heb, kunnen doorsudderen. Ik ben begonnen aan mijn verhalenbundel, die ik hoop eind dit jaar af te hebben (zoals het afgelopen jaar ook is gelukt) Het schrijven van de verhalen gaat heel vlot. Ik kan per dag een verhaal schrijven van 2500 woorden. Natuurlijk eerste versie ;) En verder zijn de ideetjes voor de Vlaamse Filmpjes ook aan het rijpen. Ik heb beslist om de wedstrijd Moord en Mysterie te laten vallen, want het lukt me toch niet om een verhaal in dit genre op papier te zetten. In de plaats daarvan ga ik nog altijd voor de wedstrijd Geen Zin en heb ik die liefdesbrief ook op mijn planning gezet. Dit is het genre waar ik voornamelijk in schrijf.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels heb ik een fotoshoot achter de rug en daar kwamen zeer mooie foto's uit voort. Dankzij de kundige fotograaf. Ik heb weer schrijfcursusmateriaal, zo geschreven dat ik het voor een wedstrijd gebruiken kan. Ik ben verder aan het lezen in de vele boeken waar ik aan begonnen ben. Ik heb een dillemna welke foto ik zal sturen naar Turing. Niet aan mijn manuscript gewerkt vanwege veel schrijfgerelateerde bezigheden. Van alles geregeld zodat ik naar de prijsuitreiking kan gaan. Een hoodie laten maken en daar foto's van gemaakt. Nog een paar schrijfwedstrijden waar ik aan mee wil doen... maar nog geen rust om iets te schrijven. De krant belde dit keer op voor een interview. Mooi artikel geworden.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Taligbro opgestuurd. Schrijfcursus huiswerk opgestuurd. Gedichten geschreven. Ik merk dat het uiten de overhand heeft. Misschien weer eens een plot / een situatie als uitgangspunt nemen.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand geen doelen gesteld, maar goed ook, want de eerste helft van de maand gebeurde er niks qua schrijven. De tweede helft een aantal zkv's geschreven en een hoop gedichten. Er beginnen ook wat grotere ideeën te ontstaan denk ik.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand goed vooruitgekomen en resultaten geboekt. Op naar komende maand. Veel afspraken in het vooruitzicht. Mensen ontmoeten. Hopelijk tijd om te schrijven. Cijfer huiswerk schrijfcursus is gestegen. Lijn doorzetten.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn duizend woorden kunnen schrijven (een stuk meer zelfs) en mezelf redelijk beziggehouden met de uitbreiding van mijn wereld. Mijn wekelijkse denk-uurtje is slechts één keer niet doorgegaan wegens ziekte. Aan het schrijfboek ben ik helaas niet toegekomen. Op naar februari!