Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cursus 'schrijven voor kinderen' CKE Eindhoven

In het volgende schooljaar wordt er bij het CKE (Centrum voor de Kunsten Eindhoven) een cursus 'schrijven voor kinderen' gegeven door Netty van Kaathoven, oftewel.... Meer informatie staat hier: http://www.cke.nl/schrijven.asp?pg=cursus&id=2075… De cursus start in januari 2009, maar inschrijven is nu al mogelijk (en slim natuurlijk). Het gaat om 12 lessen op de donderdagavond.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eindhoven is niet zo ontzettend ver voor mij... woon in de buurt van Nijmegen dus Eindhoven moet nog te doen zijn :). Mijn moeder vraagt al lang of ik niet bij een schrijfcursus wil, dat wil ik wel, maar ik vind geen leuke... Dit lijkt me wel wat!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet eigenlijk niet hoe ze bij CKE omgaan met leeftijdsgrenzen, Tom. Ze hebben aparte cursussen voor kinderen/jongeren en voor volwassenen. En misschien is het ook wel erg laat voor je. Het is tot 10 uur 's avonds en dan moet je ook nog naar huis. Dat lijkt me erg laat voor iemand van 12, toch? Anders zou je natuurlijk van harte welkom zijn! :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, mijn moeder vond dat je gelijk had :D . We zijn nu aan het zoeken naar een cursus op internet die ook begrijpbaar is voor de jeugd.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even reclame maken voor de week van het schrijven die Schrijven (onze Louis dus) organiseert begin september in samenwerking met heel veel cursusgevers. Ik kan hier op de site niet zo gauw een link vinden waar de activiteiten staan, Dries. Waar o waar? Veel cursusinstituten doen mee met gratis lessen. Overal in het land, zegt het voort, zegt het voort en grijp je gratis kans! Zo ook het CKE: Gratis workshops Schrijven CKE-schrijversschool [ 8-9-2008 / 10-9-2008 ] Gratis workshops schrijven Maandag 8 september 19.30 uur: Algemene informatie schrijfcursussen, Koos van den Kerkhof 20.30 uur: Incident bij het monument - Literaire technieken, Koos van den Kerkhof 20.30 uur: Het standbeeld valt - Toneel schrijven, Koen Ketelaars Dinsdag 9 september 19.30 uur: Het voetstuk van een roman - Roman schrijven, Koos van den Kerkhof 20.30 uur: Een monumentaal verhaal - Je eigen verhaal, Roel Smits 20.30 uur: Een monument voor Annie - Schrijven voor kinderen, Netty van Kaathoven Woensdag 10 september 19.30 uur: Uw eigen taalmonument - Uw eigen column, Yke Schotanus 20.30 uur: Van fundament naar gevel - Professioneel schrijven, Rouke van der Hoek 20.30 uur: Een standbeeld opwinden - Creatief Schrijven, Yke Schotanus U kunt zich voor deze workshop opgeven door te bellen naar (040) 2163263 of mailen (info@cke.nl). Er is maar beperkt plaats, dus vol = vol! Op dinsdagavond kun je dus een voorproefje krijgen van de cursus waar dit topic over gaat. Ik ga dan wat doen met poezie voor kinderen (het thema van de naderende kinderboekenweek).

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, dat is alvast 1 :D Ze zijn nu nog op vakantie, dus ik denk dat ze pas volgende week gaan 'tellen'. Je kunt ook twee workshops doen die avond, Sjee, als je er toch bent.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben gisteren naar de gratis workshop geweest van Zjors/Netty. Leuk om haar te ontmoeten en de workshop zelf was ook erg leuk. Ik ga me zeer waarschijnlijk opgeven voor de cursus in Eindhoven en kan deze iedereen die kinderverhalen (-gedichten) schrijft of wil gaan schrijven aanraden.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, geef je ook cursussen? Waar zo ongeveer? Misschien is dat wel wat :D

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit zwaar te dubben om mij op te geven voor de cursus in Eindhoven. Die start op 22 januari, maar de 29e kan ik niet, ik heb dan iets wat ik echt niet kan verzetten. Er blijven dan 11 x keer over van de 12x. ik zit dus zwaar te overwegen. Ik zit er een beetje mee in mijn maag dat ik dan 1 les mis... :crybaby: Ik wil wel heel graag. Zjors, klopt het dat jij deze cursus geeft of heb ik dit helemaal mis? Is het heel erg als ik 1 les mis? Wat zeggen jullie, doen of niet?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt dat ik deze cursus geef. Ik weet niet hoeveel plaats er nog is, een maand geleden waren er 9 mensen (van de 12) en sindsdien is er weer een huis-aan-huiskrant geweest van het CKE heb ik begrepen. Maar volgens de site zit hij nog niet vol, ik zal eens gaan mailen hoe het er nu mee staat. In feite is het geen probleem als je een keer niet kunt. Je pikt het de keer daarna zo weer op, denk ik. Je kunt in de groep met iemand afspreken dat hij/zij je uitgebreid bijpraat over de gemiste keer. Je betaalt dan alleen het bedrag voor 11 keer in plaats van voor 12. Maar vaak is het zo dat iedereen wel een keer moet verzuimen door ziekte of iets anders. Liever niet natuurlijk, maar het komt voor. Ik heb me net elders ook ingeschreven voor een cursus fotografie waarvan ik nu al zeker weet dat ik er twee van de vijftien moet gaan missen. Dat is jammer, maar geen cursussen volgen is nog jammerder :D

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah dat klinkt goed dan. Als er al 9 zijn, dan meld ik mij toch maar aan denk ik. Er was nog plek, ik heb CKE even gebeld. En m'n partner zal zorgen dat hij al die donderdagen eerder naar huis gaat zodat ik kan meedoen en hij op tijd thuis is om voor ons zoontje te zorgen (treinreiziger he ;) )

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik praat je wel bij, Taske. Ik ga ook en kan goed aantekeningen maken. Ik heb heel veel zin :nod:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk ik heb er zoveel zin in, ik heb me nu dus definitief aangemeld :D Sjee, dat zou ik helemaal geweldig vinden als jij me bij wil praten, super! :D Ik kan bijna niet wachten :) Maar gelukkig hoeven we ook niet lang meer te wachten, want het is al over twee-en-halve week. :thumbsup: Ik kijk dus erg uit naar je cursus Zjors :D

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Als dat maar niet vreselijk tegen gaat vallen! Ik zet jullie namelijk hard aan het werk.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Als dat maar niet vreselijk tegen gaat vallen! Ik zet jullie namelijk hard aan het werk.
helemaal te gek, just what i need! :D

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas ik kan niet deelnemen Zjors, CKE heeft me blij gemaakt met een dood musje. Ik kan niet deelnemen, 13 mensen hebben zich aangemeld en ik ben net nummer 13, er kunnen 12 meedoen dus ik val buiten de boot. Vreemd, want ik had eergisteren gebeld en toen zeiden ze dat ik mij nog kon inschrijven en nog kon meedoen dus omdat er nog ruimte was, dus dat heb ik direct a la minute gedaan. Apart! nou ja, kop op, t is niet anders. Ik ga snel hier op t forum rondsnuffelen en me dan maar snel voor een andere cursus aanmelden, want ik wil toch graag zsm starten met een goede cursus. Jammer, misschien volgende keer beter.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:tear: Dat is echt raar. Ik zou ze nog eens bellen met de vraag of ze zich niet vergissen. Hoe het dan kan dat er nog plaats was en nu ineens niet. Verder zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er nog iemand afvalt om een of andere reden. Je kunt hen vragen om op een wachtlijst te komen of zo. Als het goed bevalt zou het kunnen dat er na de zomer weer zo'n cursus start natuurlijk. Maar dan moet je een tijd wachten. Mochten er nog meer mensen zijn die ergens een beetje in de buurt wonen dan zou ik ook best een aantal avonden dit soort workshops aan een 'eigen' groep willen/kunnen geven. Ergens in de regio Eindhoven/Den Bosch/Breda/Tilburg zeg maar. Mwah... ook een beetje moeilijk te realiseren, denk ik. Hoe lossen we dit nu weer op. Ontevreden mensen, daar houd ik niet zo van... denk, denk...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
t geeft niet Zjors, ik zoek in tussentijd wel iets anders en dan hou ik wel in de gaten of er na de zomer een cursus weer start. Ik ga niet bij de pakken neerzitten (uh zeg ik dit wel goed zo ;) ) Ik ga wel online ofzo iets doen in tussentijd. Komt goed! Jij kan er ook niets aan doen Zjors. CKE heeft me gewoon verkeerd voorgelicht. Ik heb twee keer gebeld, maar t klopt wel dat ik nr 13 ben.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Taske, stuur mij even een bericht door op mijn naam te klikken en dan op contact. Dan kan ik je een tip mailen. Je hebt namelijk zelf je contactknop niet aanstaan.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
It's my lucky day! Vanmorgen werd ik gebeld door CKE dat iemand zich heeft afgemeld voor de cursus. Ze vroegen mij of ik nog wilde deelnemen en ik heb JA gezegd! Ik ben zo blij :D . Ik heb mij ondertussen ook bij een schriftelijke cursus aangemeld, creatief schrijven. Ik dacht hier niet meer aan deel te kunnen nemen, dus nu ga ik er twee doen, ook leuk! :D

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaaf! Ik heb zelf toen ik net startte met schrijven ook steeds tegelijk een 'levende' cursus en een schriftelijke cursus gevolgd. Dan gaat het leren lekker snel!

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies Zjors, ik wil graag veel leren, ik heb ook nog heel veel te leren namelijk. Ik heb ook nog de schriftelijke cursus van de NTI lopen, maar daar kan ik gewoon nog lekker lang over doen, maar ik vind die cursus niet zo geweldig. Ik kan ook niet uitleggen waar dit in zit, maar het is gewoon gevoelsmatig. Ik ga m zeker wel afmaken hoor, dat wel, maar hij staat onderaan mijn lijstje. Gisteren heb ik net mijn cursus creatief schrijven ontvangen die ik per mail doe en volgende week bij jou starten Zjors, erg leuk. Ik heb er zo veel zin in.