Schrijven in het Engels
Hoi allen!
Ik ben nieuw hier dus misschien zal ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Jolien, ben over een maand 21 jaartjes oud en ik ben vandaag precies 1 maand geleden begonnen aan een verhaal met de intentie er een boek van te maken.
Het beginnen aan mijn boek is niet over een nacht ijs gegaan en was alles behalve een impulsieve beslissing. Volgens mij denk ik hier al maanden over na, en ik loop al een paar jaren met verhalen in mijn hoofd.
Maar het bleef altijd bij 'verzinsels in mijn hoofd', ik kon der nooit iets concreets van maken.
Ik was al eens eerder begonnen aan het uitschrijven van een van die verzinsels, maar volgens mij heb ik het na 2 bladzijdes opgegeven toen. Het bleek een stuk moeilijker om verzinsels uit mijn hoofd neer te schrijven, zodat het ook voor iemand anders, buiten mij, duidelijk werd waarover het ging.
Maar nu dus, een maandje geleden ben ik eindelijk toch eens begonnen eraan. En ik dacht 'ik zie wel waar het me brengt'. Onderhand ben ik al aan iets meer dan 70 getypte A4 pagina's en mijn inspiratie gaat vlugger dan dat ik het kan uitschrijven. Ik ben er soms zo hard mee bezig, dat ik er niet kan van studeren of soms zelfs niet van kan slapen. Er is echter wel 1 probleempje. En dit is eigenlijk waar mijn vraag over gaat. Ik ben mijn verhaal in het Engels aan het schrijven (terwijl dat dus niet mijn moedertaal is, ben gewoon belgisch ;-) ). Ik weet niet waarom, maar ik bedenk alles in het engels, zoek engelse woorden om dingen te omschrijven, vind bepaalde engelse termen gewoon mooier dan dat ze in het nederlands zouden klinken, e.d. . Nu is het wel zo, dat ik niet zoveel problemen heb met het spreken en begrijpen van engels, maar ik moet toegeven dat ik vreselijk in de knoei geraak met engelse spellings- en grammatica-regels en dat ik ook soms problemen heb met dingen die ik wil proberen zeggen, maar waarvan ik de engelse uitdrukking dan niet ken (daar zit ik dan met het probleem dat ik soms dingen echt niet in het engels weet en dat ik daar dan een nederlandse uitdrukking voor weet, maar die dan niet degelijk kan vertalen.)
En ik heb al af en toe overwogen om het toch in het Nederlands te gaan schrijven, maar ik weet dat ik er dan niet tevreden over ga zijn, omdat dat niet is hoe ik het wil. Misschien dat ik het wel volledig wil vertalen naar het Nederlands, een keer dat het klaar is, maar ik wil hem gewoon eerst helemaal in het Engels schrijven.
Ik denk eraan om het misschien door iemand te laten verbeteren die de Engelse spelling en grammatica wel goed beheerst.
Maar ik vraag me af, bestaan er zo mensen die dat professioneel (en betaalbaar) doen?
Ik vind het natuurlijk wel vreselijk belachelijk om zo een script vol met koeien van fouten te laten verbeteren.
Dat is gewoon erg raar, lijkt me. Ik weet dat het een beetje mijn eigen schuld is en dat ik het mezelf alleen maar lastig maak en ik het beter in het Nederlands zou schrijven, maar achja ik ben er nu aan begonnen en ik wil het op deze manier afwerken.
Dus hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of iemand die tips heeft. Die zijn ook altijd welkom?
Alvast heel erg bedankt
Groetjes
Jolien
Hoi Jolien, Welkom! Ik zou
Hoi Jolien en welkom! Meteen
Afterhoursclinic schreef:Hoi
Welkom Lienemien. Het is
jascha schreef:Hoi Jolien en
Dries schreef:Welkom
Het is zeker niet mijn
Hoi Jolien, Allereerst
Lienemien, ik heb niet alle