#58 Ode aan Peter

4 reacties [Laatste bericht]
leeuwin58
Laatst aanwezig: 10 uren 41 min geleden
Sinds: 31 Aug 2009

#58 Ode aan Peter

Ode aan Peter

Ik begreep je niet altijd. Jij kwam met vragen en ik was bang voor je ongeduld. Ik draaide eromheen in plaats van door te vragen. Ik begreep niet dat jij met mij voor de dag wilde komen en ik stelde me soms bijna onzichtbaar op. Dat was niet wat jij wilde. Jij wilde een vrouw die naast je stond. Dat deed ik ook, al was dat niet zichtbaar. Onze relatie was heel gecompliceerd. De verschillen tussen de werelden waaruit wij kwamen, waren groot. Ik maakte er een eind aan en huilde drie dagen lang. Door een ander heb ik me laten troosten en daar kreeg ik spijt van. We konden niet echt zonder elkaar, zochten elkaar weer op en ik kon niet met een leugen leven. Ik vertelde je wat er gebeurd was. Je reactie was niet mals maar we gingen samen verder.
Je was een snelle denker en soms te snel voor mij. Later begreep ik pas wat jij bedoelde en het was te laat om het je te vertellen.
We hadden samen een zomerhuisje. Toen jij er niet meer was, heb ik het verkocht. De laatste keer dat ik op het vakantiepark was en in de auto stapte om naar huis te gaan, verscheen er een regenboog, niet zomaar één, nee, een heel duidelijke en iets verderop was er nog één. Ik voelde jou en wist dat het goed was wat ik gedaan had. Het verwonderde me dat we zoveel van elkaar niet begrepen hadden. Het lijkt soms wel of onze band na jouw heengaan sterker is geworden.
In de zomer vierde ik mijn verjaardag in New York. Op de dag zelf was ik boven in het nieuwe World Trade Center. Even, heel even zag ik een halve regenboog, een knipoog van Peter.

Reacties

c.v.berendonk
Laatst aanwezig: 5 uren 6 min geleden
Sinds: 10 Nov 2013

Ontroerend, prachtig verteld verhaal van een mooie en moeilijke relatie!

Cora

Riny
Laatst aanwezig: 2 uren 42 min geleden
Sinds: 16 Apr 2013

Leeuwin58,

… wat een bijzondere relatie en wat heb je dat mooi beschreven.

PeterFD
Laatst aanwezig: 1 uur 56 min geleden
Sinds: 20 Mei 2014

ik moest bij elke zin goed nadenken, omdat ik vermoedde dat er meer achter zat, geleidelijk viel er steeds meer in elkaar, knap gedaan, om zo'n moeizame relatie achteraf samen te vatten... bedankt voor het delen

Peter Fiedeldij Dop, informatieve teksten, verhalen, historische streekromans
redacteur FES Magazine en Elsevier Senioren Nieuwsbrief

leeuwin58
Laatst aanwezig: 10 uren 41 min geleden
Sinds: 31 Aug 2009

Cora, Riny en PeterFD, bedankt voor jullie reacties!

MIs het komende nummer van Schrijven Magazine niet!

THEMA: Schrijf die familieroman!

• 9 tips om jouw familieverhaal tot een succes te maken
  • Researchen voor een familieverhaal, hoe doe je dat?
  • 'Het begint met pure fascinatie' - succesvolle non-fictie-schrijvers over hun werkwijze
  • Elke Geurts schreef een roman over haar scheiding
  • Hoe schep je sfeer in verhalen?
  • Schrijf jij de nieuwe Game of thrones?
  • Rosita Steenbeek: 'Tijdens het wandelen vallen dingen op hun plek'
  • Essentieel in het schrijfproces: keuzes maken 
  • Hoe schrijf je een scenario?

Dit nummer ligt omstreeks 14 december in de winkel.

WORD ABONNEE
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!