#1 Gaten

8 reacties [Laatste bericht]
Stella M.
Laatst aanwezig: 1 uur 19 min geleden
Sinds: 13 Jul 2017

#1 Gaten

De met liefde gemaakte soep neemt ze mee naar papa.
‘Ik heb liever niet dat je de sleutel gebruikt.’
‘Ik ben het papa.’
‘Oh, o ja.’
Ze zorgt voor papa zoals mama vroeger voor haar zorgde. ‘Hier, lekkere zelfgemaakte kippensoep, dat lust je wel hè?’
Met omlaag hangende mondhoeken boost hij weer over hen die nooit langskomen. Hij mijmert over zijn doden en beseft niet dat wat hij verloor ook haar verlies is.
De pijn is te groot, de hersens versleten, de tijd te laat om nog te praten.
Met een gat in haar hart laat ze hem weer alleen.

Reacties

Mili
Laatst aanwezig: 1 uur 31 min geleden
Sinds: 1 Mrt 2014

@Stella, in versleten hersens gevallen gaten, gaten in haar hart, overal gaten.

[Met omlaag hangende mondhoeken boost hij weer over hen die nooit langskomen.] Hangend is m.i. per definitie al naar beneden, omlaag. Boosten ken ik niet als ww. Regionaal? Of heb je van boos een ww gemaakt?

[De pijn is te groot, de hersens versleten, de tijd te laat om nog te praten.]; dit is wel een heel mooie zin, met name: de tijd te laat om nog te praten.

A vendre: Femme âgée, jamais aimée.

Darkvalley
Laatst aanwezig: 18 uren 1 min geleden
Sinds: 30 Apr 2015

Ha Stella,

Ik viel in eerste instantie ook over boost, het brak een beetje met het lezen. Bij het herlezen vond ik het wel een mooi woord in dichterlijke zin.

- ik ben blij dat ik niet alles weet -

Cora van B
Laatst aanwezig: 13 min 14 sec geleden
Sinds: 9 Okt 2017

Mooi.
Juist dat boosten, daar zie en hoor ik hem verongelijkt grommompelen

ccscharl
Laatst aanwezig: 2 min 34 sec geleden
Sinds: 11 Sep 2016

@Stella, een machteloze vrouw die graag het gat in haar hart nog zou willen dichten, voordat het te laat is.

Was mooi om te lezen.

Groet Connie

Nancy Bastiaans
Laatst aanwezig: 13 min 56 sec geleden
Sinds: 21 Mrt 2017

Mili is weer scherp ( omlaag hangend) boost vind ik dan juist weer een mooi fout woord. In zijn geheel aangrijpend. Het raakt me.

Schrijfcoach Corrie
Laatst aanwezig: 3 dagen 21 uren geleden
Sinds: 5 Jan 2015

Hallo Stella M,

Wat een mooie schets van dit korte intermezzo tussen vader en dochter.
'Met omlaag hangende mondhoeken boost hij weer over hen die nooit langskomen. Hij mijmert over zijn doden en beseft niet dat wat hij verloor ook haar verlies is.' Vooral dit stukje raakt me. Het laat zo mooi de ontreddering van de vader zien en de pijn die het haar als dochter doet.

Bedankt voor deze mooie bijdrage aan mijn schrijfopdracht.
Schrijfcoach Corrie

Zinexprez - voor de zin tussen de regels

Stella M.
Laatst aanwezig: 1 uur 19 min geleden
Sinds: 13 Jul 2017

@ Mili: Ik ben weer bij met je feedback. 'Omlaag hangende mondhoeken' is inderdaad dubbelop, ik had het bijna aangepast, maar Corrie vind het mooi ... Ja en wat doe je dan hè?
Ik heb ter plekke 'bozen' bedacht.
Ik begreep dat het verward zou kunnen worden met het Engelse 'boosten' (een boost geven), maar zulks is hier niet van toepassing en ik heb vertrouwen in de lezer.

@ Darkvalley: Jij bent ook zo'n lezer waar ik vertrouwen in heb. Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om te lezen, herlezen en een compliment te geven.

@ ccscharl: Zo is het precies. Dank je wel.

@ Nancy: Wat dat omlaag hangen betreft, zie mijn antwoord aan Mili. Fijn dat jullie beide scherp zijn. En ik ben blij dat het raakt.

@ Schrijfcoach Corrie: Erg blij ben ik met deze fijne feedback. De schrijfopdracht inspireerde, dus jij bent mede debet aan het resultaat.
Ik hoop dat het boek waar je aan meewerkt ervoor gaat zorgen dat er heel veel bakkies koffie extra geschonken gaan worden.

Schrijfcoach Corrie
Laatst aanwezig: 3 dagen 21 uren geleden
Sinds: 5 Jan 2015
Stella M. schreef:

@ Schrijfcoach Corrie: Erg blij ben ik met deze fijne feedback. De schrijfopdracht inspireerde, dus jij bent mede debet aan het resultaat.
Ik hoop dat het boek waar je aan meewerkt ervoor gaat zorgen dat er heel veel bakkies koffie extra geschonken gaan worden.

Fijn dat de opdracht je inspireerde.
Het boek is gevuld met verhalen die 50 schrijvers na een interview met een oudere geschreven hebben. Die persoonlijke aandacht was al een hele mooie zet om eenzaamheid te doorbreken. Ik hoop vooral dat mensen die het boek lezen (het komt half december uit) beseffen hoe waardevol het is om met ouderen in gesprek te gaan.
Schrijfcoach Corrie

Zinexprez - voor de zin tussen de regels

Storytelling in 12 stappen

Essentieel voor (tekst)schrijvers!

Meer over dit boek

Door ervaren, professionele redacteuren. Goed én betaalbaar!

Meer informatie
Ontdek je schrijftalent!

Volg onze online cursus voor beginnende schrijvers!

Vanaf € 90,-!
Volg Schrijven Online op Twitter!

Volg Schrijven Online op Twitter!

Volg ons!